Nvidia predstavila Nvidia ACE, generatívnu AI pre NPC postavy v hrách |
NPC postavy budú prvým cieľom AI v hrách. Dodá im život.
NPC postavy budú prvým cieľom AI v hrách. Dodá im život. Presne to spraví aj Nvidia ACE, čo je skratka pre Avatar Cloud Engine. Ponúkne postavám ako prirodzené pohyby, tak výrazy tváre, animácie a následne aj dialógy a to rovno vo vašom jazyku. To je nakoniec aj celý cieľ
„Generatívna AI má potenciál spôsobiť revolúciu v interaktivite hráčov s hernými postavami a dramaticky zvýšiť ponorenie do hier,“ povedal John Spitzer, viceprezident pre vývojárov a výkonné technológie v NVIDIA. „Na základe našich odborných znalostí v oblasti AI a desaťročí skúseností v spolupráci s hernými vývojármi je NVIDIA priekopníkom v používaní generatívnej AI v hrách.“
Celé ACE sa delí na viac častí, je tam NVIDIA NeMo systém, ktorý ponúka jazykové modely a vytváranie osobnosti postavy, plus aj pravidlá, kam môže postava v textoch zájsť. Pridáva sa NVIDIA Riva, ktorá poskytuje funkcie automatického rozpoznávania reči (ASR) a prevodu textu na reč (TTS), ktoré umožňujú živú rečovú konverzáciu. Dopĺňa to NVIDIA Omniverse Audio2Face, ktorá okamžite vytvorí výraznú animáciu tváre pre herné postavy len zo zdroja zvuku. Audio2Face obsahuje konektory Omniverse pre Unreal Engine 5, takže vývojári môžu pridať animáciu tváre priamo k postavám MetaHuman.
Na prvú ukážku sa spojili so startupom CanvAI, ktorý rozbehol nasledovnú scénu na Unreal Engine 5 s Metahuman postavou Jin. Ten pracuje v Ramen Shope, v prostredí, ktoré vytvorilo NVIDIA Lightspeed Studios s pomocou NVIDIA RTX Direct Illumination (RTXDI) pre raytracingové nasvietenie a s DLSS. Je to realtime ukážka, ktorá ponúka spojenie všetkých technológií na RTX kartách.
Vývojári niektoré z týchto technológií použijú už v prichádzajúcich hrách, kde GSC Game World používa Audio2Face v očakávanom STALKER 2 Heart of Chornobyl. A nezávislý vývojár Fallen Leaf používa Audio2Face na animáciu tváre postavy vo Fort Solis, ich sci-fi thrilleri z pohľadu tretej osoby, ktorý sa odohráva na Marse. Okrem toho, Charisma.ai, spoločnosť umožňujúca virtuálne postavy prostredníctvom AI, využíva Audio2Face na poháňanie animácií v ich konverzačnom engine.
NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY TÝŽDŇA |
- Prvé zábery na Liama Hemswortha ako Geralta v Zaklínačovi 39
- Assassin's Creed Shadows ukazuje prvý trailer, zavedie nás do Japonska 258
- Alza spustila ďalšiu zľavovú akciu 40
- GTA VI vyjde na jeseň 2025 99
- Take 2 je za posledný štvrťrok v 2.9 miliardovej strate 63
- Ghost of Tsushima práve vyšlo na PC 151
- Predobjednávky Assassin's Creed Shadows sú vraj vysoké 184
- Nová Xbox konzola vraj vyjde na jeseň 2026 149
- Bude mať GTA VI cez 1500 eventov vo svojom svete? 24
- Do ktorých miest sa dostaneme v Assassin’s Creed Shadows? Ako hre pomôže vývoj len 108 zobraziť viac článkov >