Nvidia približuje aplikovanie DLSS 3.5 v Alan Wake 2 |
Vydanie Alan Wake 2 sa blíži a Nvidia práve priblížila zapracovanie plného ray tracingu a aj rekonštrukcie lúčov.
Vydanie Alan Wake 2 sa blíži a Nvidia práve priblížila zapracovanie plného ray tracingu a aj rekonštrukcie lúčov. Totiž hra prichádza zo zapracovaním najvyšších aktuálnych Nvidia technológií a teda DLSS 3.5. To sme už videli v akcii v Cyberpunk 2077 a teraz je tu.
Rovnako aj Alan Wake II totiž okrem štandardného ray tracingu ponúkne aj celý obraz spracovaný ray tracingom, teda path tracing. K tomu samozrejme už patrí aj rekonštrukcia lúčov z DLSS 3.5 pre presnejšie zachytenie detailov lúčov a nechýba ani Frame Generation pre zvýšenie výkonu.
Autori teraz pri zverejnení PC požiadaviek spomenuli, že hra má aj Mesh Shading, ale o tom tu zatiaľ Nvidia nič nehovorí a nevieme, či to tam skutočne bude použité.
Priblížili aj nastavenia Ray tracingu, ktoré bude mať hra a tie budú tri s nastaveniami:
- Low - základný ray tracing s Ray Traced Direct Lighting a Ray Traced Transparency na low
- Medium - tu už hra má Path tracing s jedným odrazom lúčov, nepriamy Path Traced Indirect Lighting Quality je na medium, zapnuté je Ray Traced Direct Lighting a Ray Traced Transparency je na High
- High - Path tracing s tromi odrazmi lúčov, Path Traced Indirect Lighting Quality je na high a ostatné parametre zostávajú tak ako pri medium nastaveniach
Medium ray tracing je tak vhodné používať len na kartách s frame generation, keďže už tam bude plný obraz renderovaný ray tracingom, a teda výkonu to zoberie veľa. Uvidíme, možno s DLSS pôjde dostatočne aj na vyšších RTX 30 kartách.
Čo sa týka výkonu, Nvidia to zatiaľ naznačila nasledovne:
Samotná rekonštrukcia lúčov sa predvedie nasledovne, kde na jednej strane rekonštrukcia zrýchľuje objavenie sa svetla v scénach, na druhej prináša do raytracingových odrazov a tieňov viac detailov, ako aj stabilitu obrazu.
Ukazujú aj aplikovanie svetiel a tieňov prinášajúcich jeden z najrealistickejších obrazov v hrách doteraz
Ale hra ukáže aj perfektné odrazy, difúzne svetlá a volumetrické efekty.
Nakoniec tu máme porovnanie zapnutého a vypnutého ray tracingu na maximum. Niektoré scény zjavne upraví viac, niektoré menej.
NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY TÝŽDŇA |
- Live action trailer približuje Call of Duty: Black Ops 6, hra bude aj v Game Passe 38
- Silent Hill 2 remake dostal dátum vydania a ukázal aj gameplay 84
- PS5 Pro vraj bolo pripravené na vydanie minulý rok, ale bolo odložené 61
- GTA VI príde na PC neskôr 137
- Svoj Steam účet po svojej smrti nemôžete nikomu zanechať 94
- Sony prinesie nové State of Play o polnoci 119
- Days of Play akcia práve začína 61
- Command and Conquer: Legions spustil predregistrácie 25
- Warhorse ohlásili jazyky titulkov a dabingu pre Kingdom Come Deliverance II. Češti 65
- Call of Duty Black Ops 6 je najdlhšie vyvíjaný Call of Duty titul 48 zobraziť viac článkov >