Space Engineers 1.0 je už takmer vonku - čo ponúkne teraz a čo v budúcnosti? |
Marek Rosa a Vladislav Polgar nám tesne pred vydaním Space Engineers prezradili viac o tom, čo od hry môžeme čakať.
Vydanie 1.0 verzie Space Engineers sa nezadržateľne blíži, no tým to nekončí pre hráčov a ani pre vývojárov. Po viac ako 5 rokoch a 200 updatoch je tu ten jeden, ktorý hru preklopí do plnej verzie. No ešte kým sa tak stane (28. februára), rozhodli sme sa osloviť Keen Software House, aby nám prezradili, čo to vlastne pre hru znamená nielen dnes, ale aj v budúcnosti. Na otázky nám spoločne odpovedali Vladislav Polgar a Marek Rosa.
Vydanie hry vo verzii 1.0 bude sprevádzať aj veľký update. Môžeš nám priblížiť to najdôležitejšie, čo prinesie?
Najbližší update prinesie veľké zmeny nielen pre survival mód, ale prinesie tiež nové herné bloky (Wind Turbine, Survival Kit, Hydrogen Engine a ďalšie), ktoré môžu hráči použiť, nové herné scenáre, ktoré hráčom poskytnú väčšiu zábavu a výzvy, ale taktiež prinesie vylepšenia hrateľnosti pre nových hráčov. Tieto zlepšenia sa zameriavajú na nových hráčov, na rýchlosť, akou sa zoznámia s hrou, naučia základné prvky ovládania, stavania, spolupráce a podobne. Našim cieľom bolo vylepšiť hru nielen pre stálych hráčov, ale najmä urobiť ju viac zábavnejšou pre nových hráčov. Okrem toho sme implementovali niekoľko vylepšení pre hladký chod hry a prinášame mnoho optimalizácií (niekoľkonásobne rýchlejšie načítanie sveta, odstránenie "lagov" pri rozličných fyzikálne náročných činnostiach a tak ďalej).
Ako plánujete hru podporovať po vydaní verzie 1.0?
Tím a samotná práca na hre sa v podstate nemení. Naše najbližšie plány sú spojené s prácou na rozširovaní Space Engineers, pridávaní nových blokov, dekoratívnych vecí, nových herných systémov, ekonomky, zbraní a podobne. Na stole máme mnoho nápadov, ktoré by sme chceli zrealizovať, takže hráči sa určite majú na čo tešiť.
Hra bola v Early Access fáze pomerne dlho. Čo bolo počas nej to najťažšie, s čím sa musel tím popasovať?
Práca na Space Engineers začala v prvej polovici roka 2013, kedy malý tím vývojárov začal pracovať na Alpha verzii. V septembri 2013 sme hru oficiálne uviedli na Steame a až do konca februára 2019 sme hru kontinuálne vyvíjali ako Early Access hru podľa našej pôvodnej vízie a konceptu. Počas tohto obdobia sme vydali viac ako 200 update-ov, z ktorých mnohé výrazne zlepšili samotnú hru. Musím povedať, že verzia, ktorú sme uviedli ako Survival release (Feb 2019) a ktorá bola vydaná prvá mimo Early Access, predstavuje naplnenie pôvodných plánov pre Space Engineers a vytvára výborný základ pre ďalšie rozvíjanie hry. Asi najťažšie bolo udržať správny smer, víziu a drive celého tímu, pretože je prirodzené, že v tíme majú ľudia rôzne názory. Tie sme boli ale vždy schopní vydiskutovať a posunúť sa vpred. Ďalšia komplikácia boli naše požiadavky na kvalitu a rozsah hry. Predsa len neexistuje hra, v ktorej je tak obrovský kompletne modifikovateľny a fyzikálne simulovaný svet a dať to všetko dohromady tak, aby sme hráčov neobmedzovali v tom, čo môžu postaviť a urobiť, ale zároveň, aby mali príjemný zážitok, toto bolo náročné.
Ako vývoj hry ovplyvnili samotní hráči a ich spätná väzba?
Space Engineers v mnohých aspektoch predčila naše pôvodné plány. Povedal by som, že ich ďaleko presiahla, pretože počas vývoja sme do hry implementovali veľmi veľa prvkov, ktoré neboli v pôvodnom pláne (planéty, kolesá, rotory, solárne panely atď). Mnohé boli doplnené vďaka našej fantastickej komunite, s ktorou úzko spolupracujeme a ktorá nám dáva výbornú spätnú väzbu. Bez komunity Space Engineers by hra určite nebola tam, kde v súčasnosti je.
Čo čaká váš tím teraz? Máte už na pláne nejaké ďalšie projekty?
Ako som už spomenul, naše najbližšie plány sú spojené s prácou na rozširovaní Space Engineers, pridávaní nových blokov, dekoratívnych vecí, nových herných systémov a podobne. V dlhodobejšom horizonte určite uvažujeme nad novým titulom, no nateraz by som to nechcel konkretizovať, lebo všetko je vo fáze prípravy. Tiež pracujeme na Xbox verzii Space Engineers.
Ďakujem za rozhovor.
NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY TÝŽDŇA |
- Live action trailer približuje Call of Duty: Black Ops 6, hra bude aj v Game Passe 38
- PS5 Pro vraj bolo pripravené na vydanie minulý rok, ale bolo odložené 61
- Svoj Steam účet po svojej smrti nemôžete nikomu zanechať 94
- Silent Hill 2 remake dostal dátum vydania a ukázal aj gameplay 82
- Sony prinesie nové State of Play o polnoci 119
- Days of Play akcia práve začína 61
- GTA VI príde na PC neskôr 133
- Call of Duty Black Ops 6 je najdlhšie vyvíjaný Call of Duty titul 48
- Warhorse ohlásili jazyky titulkov a dabingu pre Kingdom Come Deliverance II. Češti 65
- RECENZIA: Indika 25 zobraziť viac článkov >
PC
Slovenské hry Vývoj: Keen Software House Štýl: Simulácia Web: domovská stránka hry
| |||||
+ SLEDOVAŤ HRU
SÚVISIACE ČLÁNKY:
|