Nvidia predstavila Nvidia ACE, generatívnu AI pre NPC postavy v hrách |
NPC postavy budú prvým cieľom AI v hrách. Dodá im život.
NPC postavy budú prvým cieľom AI v hrách. Dodá im život. Presne to spraví aj Nvidia ACE, čo je skratka pre Avatar Cloud Engine. Ponúkne postavám ako prirodzené pohyby, tak výrazy tváre, animácie a následne aj dialógy a to rovno vo vašom jazyku. To je nakoniec aj celý cieľ
„Generatívna AI má potenciál spôsobiť revolúciu v interaktivite hráčov s hernými postavami a dramaticky zvýšiť ponorenie do hier,“ povedal John Spitzer, viceprezident pre vývojárov a výkonné technológie v NVIDIA. „Na základe našich odborných znalostí v oblasti AI a desaťročí skúseností v spolupráci s hernými vývojármi je NVIDIA priekopníkom v používaní generatívnej AI v hrách.“
Celé ACE sa delí na viac častí, je tam NVIDIA NeMo systém, ktorý ponúka jazykové modely a vytváranie osobnosti postavy, plus aj pravidlá, kam môže postava v textoch zájsť. Pridáva sa NVIDIA Riva, ktorá poskytuje funkcie automatického rozpoznávania reči (ASR) a prevodu textu na reč (TTS), ktoré umožňujú živú rečovú konverzáciu. Dopĺňa to NVIDIA Omniverse Audio2Face, ktorá okamžite vytvorí výraznú animáciu tváre pre herné postavy len zo zdroja zvuku. Audio2Face obsahuje konektory Omniverse pre Unreal Engine 5, takže vývojári môžu pridať animáciu tváre priamo k postavám MetaHuman.
Na prvú ukážku sa spojili so startupom CanvAI, ktorý rozbehol nasledovnú scénu na Unreal Engine 5 s Metahuman postavou Jin. Ten pracuje v Ramen Shope, v prostredí, ktoré vytvorilo NVIDIA Lightspeed Studios s pomocou NVIDIA RTX Direct Illumination (RTXDI) pre raytracingové nasvietenie a s DLSS. Je to realtime ukážka, ktorá ponúka spojenie všetkých technológií na RTX kartách.
Vývojári niektoré z týchto technológií použijú už v prichádzajúcich hrách, kde GSC Game World používa Audio2Face v očakávanom STALKER 2 Heart of Chornobyl. A nezávislý vývojár Fallen Leaf používa Audio2Face na animáciu tváre postavy vo Fort Solis, ich sci-fi thrilleri z pohľadu tretej osoby, ktorý sa odohráva na Marse. Okrem toho, Charisma.ai, spoločnosť umožňujúca virtuálne postavy prostredníctvom AI, využíva Audio2Face na poháňanie animácií v ich konverzačnom engine.
NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY TÝŽDŇA |
- Live action trailer približuje Call of Duty: Black Ops 6, hra bude aj v Game Passe 38
- PS5 Pro vraj bolo pripravené na vydanie minulý rok, ale bolo odložené 61
- Svoj Steam účet po svojej smrti nemôžete nikomu zanechať 94
- Silent Hill 2 remake dostal dátum vydania a ukázal aj gameplay 82
- GTA VI príde na PC neskôr 133
- Sony prinesie nové State of Play o polnoci 119
- Days of Play akcia práve začína 61
- Call of Duty Black Ops 6 je najdlhšie vyvíjaný Call of Duty titul 48
- Warhorse ohlásili jazyky titulkov a dabingu pre Kingdom Come Deliverance II. Češti 65
- RECENZIA: Indika 25 zobraziť viac článkov >