S.T.A.L.K.E.R.: OBLIVION LOST |
S.T.A.L.K.E.R.: OBLIVION LOST |
25.Apríl 1986, čas 01:23, Černobyľ, Sovietsky zväz, v tento osudný okamih došlo na 4. bloku jadrovej elektrárne k ťažkej havárii. Výbuch v dôsledku nevydareného experimentu spôsobil úmrtie 31 osobám, z toho 28 v dôsledku ožiarenia a traja zomreli na následky zranení. Z okruhu 30km bolo evakuovaných viac ako 100 000 obyvateľov. Celkovo bolo touto haváriou postihnutých 1,5 milióna ľudí.
12. Apríl 2006, čas 14:33, Černobyľ, bývalý Sovietsky zväz. Tmavé mraky sa zafarbili do jasna, neskôr bolo počuť hrmenie a potom prišlo zemetrasenie. Žiara sa šírila obrovskou rýchlosťou a ľudia, ktorí sa nachádzali v blízkosti elektrárne okamžite zomreli. Armáda neskôr zistila, že epicentrum výbuchu sa nachádzalo niekoľko kilometrov od elektrárne.
Rok 2008, Zóna, ako sa začala nazývať táto oblasť, začala žiť vlastným životom a neustále sa zvetšuje. Vedci nedokážu vysvetliť anomálie ani existenciu čudesných tvorov v Zóne. Ešte je tu stále hrozba vysokej kontaminácie.
Rok 2010, prvé expedície môžu vkročiť do Zóny, tá sa stala domovom Stalkerov, hľadačov pokladov a artefaktov, táto oblasť láka vedcov, priekupníkov, ale aj armádu, pretože príčina druhého výbuchu, kvôli vysokému stupňu radiácie, je stále neobjasnená.
|
|
|
Na titule S.T.A.L.K.E.R.: Oblivion Lost pracuje Ukrajinský tím GSC Game World zložený z 25 ľudí, ambície tohto titulu sú veľmi vysoké a podľa všetkých dostupných informácií sa má šancu stať najlepšou FPS roku 2004. Bez debaty ponúka najlepšiu grafiku akú sme mohli v tomto žánre doposiaľ vidieť, rozsiahle exteriéry s vysokou viditeľnosťou, detailné modely objektov a postáv s rag doll efektom a úžasne rozľahlé prostredie 30x30km, v ktorom sa budeme pohybovať. Všetky objekty, ktoré sa vo finálnej verzii objavia sú zo 60% vytvorené podľa reálií z Černobyľu a jeho okolia. Samotný autori podstúpili niekoľko krát cestu do tejto oblasti kvôli autenticite. Hru poháňa X-Ray Engine vlastnej výroby, hardvérové nároky zatiaľ neboli upresnené, bude však využívať všetky dostupné technológie, nazmar nevyjdú ani majitelia starších grafických kariet, tí však budú ochudobnený o niektoré pôsobivé efekty. Do každej budovy budeme môcť vojsť a preskúmať ju, pokiaľ nebude vchod zablokovaný alebo stavba nebude úplne zničená. Stalker ponúka obrovskú voľnosť, či už v plnení úloh alebo prieskumu terénu. Vy ste lovec pokladov a v Zóne nebudete sami, o to isté sa budú snažiť ďalšie postavy, ponúka sa možnosť striehnutia na niektorých Stalkerov s cennými vecami a ich následné eliminovanie. Hráč už svojimi prvými krokmi bude meniť svet v Zóne, všetko záleží na ňom ako bude postupovať v hre. Jeho činy sa odrážajú na vzťahoch s ostatnými osobami a tak sa môže stať, že po zabití niektorej z NPC sa s vami prestanú ostatní baviť, obchodník vám nepredá potrebné vybavenie alebo si rozhneváte iných Stalkerov. Prakticky každá NPC bude žiť vlastný život, ak nebudete dostatočne rýchly môže sa stať, že všetky cenné artefakty získajú iní. Svet Zóny je neuveriteľný, plný rôznych nových druhov rastlín s divnými farbami a zvierat všetkého druhu vrátane mutantov a zombie. Chovanie zvierat a monštier bude závislé od mnohých faktorov, do útoku ich môže hnať hlad, alebo sa im nepáči, že sa nachádzate v ich teritóriu. V tomto titule sa stretnete s revolučnou AI (treba brať s rezervou), nebude predscriptovaná, ale bude sa prispôsobovať hráčovi a vyvíjať sa podobne ako vzťahy medzi NPC. Takýto typ AI je však náročný na hardvér, uvidíme ako si s týmto problémom poradia autori.
|
|
|
Hlavná postava vplýva na okolie a okolie vplýva na hráča. Bez potrebného vybavenia neprejdete smrteľnou hmlou, alebo zomriete na následky žiarenia. Nájdené predmety meníte s obchodníkmi za lepšie vybavenie alebo účinnejšie zbrane a náboje. Zóna je plná anomálii ako zmenená gravitácia (po hodení kameňa sa mení trajektória letu), spomínaná hmla alebo nukleárny spad. Hráč sa bude musieť starať o svoju postavu a dávať pozor na štyri ukazovatele, zdravie, radiácia, únava a hlad. Ten si dopĺňate bežnými potravinami a trápi aj ostatných, stretnete sa s pojedaním slabších alebo útoku hladných mutantov na vás. K prežitiu je dôležitý aj spánok, ľahnúť si môžete hocikde, ale riziko napadnutia je vysoké, preto si budete musieť nájsť ťažko prístupné miesta alebo si takéto miesto vytvoríte zabarikádovaním sa v miestnosti presúvaním kusov nábytku. Spánok potrebujú aj ostatné NPC, už sa tešíme na prepady táborov! Na hráča bude pôsobiť radiácia, následky ktorej sa budú prejavovať postupne, začne byť napr. vyčerpaný s pôsobivým efektom, liekom na radiáciu budú tabletky alebo glg vodky!, poprípade spánok.
V Zóne sa mení pravidelne denná doba a počasie, ktoré má vplyv na výkonnosť hlavnej postavy, v daždi sa rýchlejšie unaví a v noci slabšie vidí, čo sa však nedá povedať o mutantoch. Únavu spôsobuje aj preťaženosť inventára, ten je limitovaný na nosnosť 40kg, takže si budete musieť dobre rozmyslieť čo si zobrať na splnenie ďalšej úlohy. Každý predmet má svoju váhu dokonca každý náboj má svoju hmotnosť! Zbytočné predmety si môžete odkladať na bezpečné miesto, ak je však objavené pravdepodobne prídete o všetky odložené predmety. Pre hráča je pripravených viac ako 30 zbraní väčšinou ruského pôvodu alebo prototypov, každá s možnosťou upgradu. Pri zbraniach sa počíta s vysokou realitou zvukov, prieraznosti materiálov alebo zblúdených a odrazených projektilov. Ak vám nevyhovuje žiadna zbraň môžete bojovať aj holými rukami, čo je istá samovražda.
|
|
|
Pri tak veľkej rozlohe hry a slobode pohybu by bolo hriechom nevyužiť dopravné prostriedky. Stalker preto ponúka niekoľko druhov vozidiel, od ľahkých osobných cez terénne (Lada Niva) až po ťažké nákladné ťahače (Kamaz). Všetky vozidlá potrebujú benzín, môžu sa pokaziť a byť znovu opravené!
Multiplayer bude ponúkať štandardné módy ako CTF, Deadmatch, Teamdeadmatch, plus sú pripravené módy špeciálne šité na mieru Zóny pre 32 hráčov. Ešte stále nie je rozhodnuté či bude zakomponovaný aj Cooperative Mode, nezabudlo sa však na MOD komunitu, ktorú chcú autori podporiť.
Objavili sa špekulácie ohľadne názvu S.T.A.L.K.E.R.: Oblivion Lost, ktorý by sa mal zmeniť na S.T.A.L.K.E.R.: Shadow of Chernobyl, samotná skratka je akronymom, význam ktorého musí objaviť hráč. V závislosti od objavených informácii hra vyústi v jeden z ôsmich možných koncov.
Ak sa všetky zverejnené informácie ukážu ako pravdivé, AI bude naozaj reagovať podľa hráča podobne ako ostatné NPC a Zóna bude žiť vlastným životom máme tu isto hru roka 2004, S.T.A.L.K.E.R.: Oblivion Lost.
PC
Vývoj: THQ / GSC Game World Web: domovská stránka hry
| |||
+ SLEDOVAŤ HRU
SÚVISIACE ČLÁNKY:
|