HITMAN: CONTRACTS

HITMAN: CONTRACTS

Dojmy

Kto sa dnes zaoberá morálnosťou titulov? Koho dnes zaujíma zabíjanie nevinných ľudí? Koho pohoršuje zvýšený výskyt brutality, sexu alebo otvorené používanie drog? Kto môže slobodne prehlásiť, že si nikdy takúto hru nezahral? Kto zabíja za peniaze? Koľkokrát ste sa stretli s fundovaným nájomným zabijakom? Sympatizovali ste niekedy so zápornou postavou?

Úvodné otázky môžu pohoršiť ľudí, ktorí považujú hry za niečo odporné, hlavne tie s realisticky vykresleným násilím. Právnici, zúfalí rodičia a obete incidentov, za ktoré môžu jedine hry! Hráčov však zaujíma predovšetkým zábava. Je im jedno, v akej forme je podávaná. Hrať za zápornú postavu bol vždy nevšedný herný zážitok. Začali sme ich milovať. Nájomný zabijak nie je bežné zamestnanie. Darmo by ste ho hľadali v Zlatých Stránkach v sekcii služieb. Ak by sa náhodou našiel niekto s takouto kvalifikáciou, isto by neponúkal svoje služby v riadkovej inzercii. Už dvakrát sme mali možnosť stretnúť sa so sympatickým elegantným pánom v čiernom obleku s červenou kravatou a dokonale naškrobenou bielou košeľou. Jeho mrazivý pohľad, vyholená lebka a záhadné tetovanie na zátylku boli dominantnými črtami tejto záhadnej postavy. Bezchybná práca chirurga a do bodky splnené misie boli vizitkou, za ktorú by sa nehanbil žiaden puntičkár. Každý sa živí tým, čo ovláda dokonale. 47čka má v portfóliu svojich služieb zabíjanie pre peniaze. Je irelevantné zaoberať sa skutočnosťami, či obeť mala milenca, ženu alebo dokonca potomkov. Práca je práca a bez peňazí sa v dnešnej dobe nedá žiť. Vitajte vo svete nájomných zabijakov, konkrétne vo svete 47čky.

Elegantný zabijak (Hitman) sa objavil po prvý krát na platforme PC v nezabudnuteľnom titule Hitman: Codename 47. Kontrakt so zabijakom podpísalo štúdio IO Interactive a po druhý krát sa predstavil aj na konzolách v titule Hitman 2: Silent Assassin. Sympatie k 47čke začali rapídne stúpať a predajné čísla (okolo 3 miliónov predaných kópií) jasne ukazovali, že posledné slovo nepadlo v druhom diely. Tretie pokračovanie vyklonovaného zabijaka Hitman: Contracts je čoraz bližšie. Vydanie hry je naplánované na tento mesiac a preto sme sa rozhodli zosumarizovať informácie ako malý predkrm pred samotným vydaním.

Hitman: Contracts
Hitman: Contracts
Hitman: Contracts

Hoci Hitman: Contracts využíva už použitý koncept, smeruje skôr k filmovej výprave a podmanivému príbehu. Hlavná dejová línia je sériou spomienok na kontrakty, na ktoré 47čka pristúpila a vykonala ich. Hitman sa zatiaľ ešte nechystá do dôchodku a jeho rozprávanie pramení z flashbackov, ktoré zažíva počas jednej nepodarenej akcie. Zomieram, tak ma nechajte spomínať. Príbeh Hitman: Contracts začína v parížskom špinavom lacnom hoteli, kam sa zranená 47čka ukryje pred políciou. Muži zákona ho chcú živého alebo mŕtveho a na scénu je privolaná špeciálna jednotka GIGN (francúzsky SWAT). Zatiaľčo sa pripravujú na útok, hitman sa začína liečiť a pod silnou dávkou liekov upadá do spánku. Každý jeho sen/flashback predstavuje jednu misiu v hre. Hra začína krátko po zabití vášho „otca“ v prvom diely. Musíte sa čo najrýchlejšie dostať z komplexu von.

Uvedená filmová výprava reflektuje do stvárnenia pochmúrneho prostredia jeho atmosféry, hudby a podmanivého príbehu. Ak boli oba predošlé diely svetlé a na obrazovke mali majoritné zastúpenie pastelové farby, trojka je tmavá, desivá a neustále ponorená do tieňa. Prístup autorov k vytváraniu scén a prostredí sa dramaticky zmenil. Sladké svetlé farby sa vymenili za ponurú farebnú paletu a prostredia, v ktorých sa budeme pohybovať, nehýria optimizmom. Zvláštna pozornosť je venovaná zrkadlám a reflexiám na lesklých povrchoch a tekutinách. Dlaždice, kov ba aj krv budú odrážať objekty. V dnešnej dobe sa nejedná o nejakú revolučnú novinku, ale v prípade Hitman: Contracts ide o hustú atmosféru. 47čka je v bezvedomí pod silnou dávkou liekov, preto nebude obraz ostrý, ale patrične rozmazaný. Autori pre nás prichystali niekoľko filtrov a neváhajú ich použiť. Ak ste hrali Silent Hill alebo Prince of Perzia, viete, aké grafické efekty budú rozmazávať obraz.

Veľký dôraz je kladený aj na svetelné efekty a hru svetla a tieňov. S týmito efektmi úzko súvisí samotné hranie Hitman: Contracts. Stále zostáva možnosť akcie ala Rambo a zbesilé strieľanie nepriateľov, ale tým pravým herným zážitkom je zakrádanie sa, pohyb v tieňoch a tichá eliminácia protivníkov. Každá jedna misie obsahuje primárne a sekundárne ciele, ciest k ich splneniu je však viacero. Typický priebeh misie predstavuje zabitie dvoch cieľov, zachránenie alebo ochrana nevinných ľudí a potom útek. Počet misií klesol na číslo 12, má byť však kompenzované obrovskou rozlohou jednotlivých misií, kde je kladený dôraz na kvalitu a nie kvantitu. Autori sami priznali, že Hitman 2 bol príliš dlhý a na niektorých miestach začal nudiť. Misie boli miestami stereotypné a gameplay bol umelo naťahovaný. Preto sú misie v Hitman: Contracts rozmanité a k cieľu vedie niekoľko alternatívnych ciest.

Hitman: Contracts
Hitman: Contracts
Hitman: Contracts

Často budete stáť pred rozhodnutím, či zabiť hneď alebo budete čakať a až potom zaútočíte. Dobrým príkladom je scéna, kde budete musieť zabiť predbežný cieľ, ktorý je v úzkom kontakte s cieľom hlavným. Zabijete predbežný cieľ a oblečiete si jeho šaty, aby ste sa dostali do blízkosti hlavného cieľa? Alebo počkáte, necháte ich stretnúť sa a zabijete ich naraz? Zabijete cieľ sniperkou, frontálnym útokom, alebo mu prisladíte jedlo preháňadlom a ticho ho eliminujete pri vykonávaní potreby? Na tomto mieste treba podotknúť, že trpezlivosť zohrá veľkú rolu pri plnení úloh. Najprv budete musieť nájsť preháňadlo, potom lokalizovať jedlo, počkať na servírovanie, počkať na účinky preháňadla, počkať, kým si cieľ sadne na prkýnko a až potom pristúpiť k stlačeniu spúšte. Autori povyšujú zabíjanie na umenie!

Prostredia, v ktorých sa budeme pohybovať, už nie sú militantné. Misie sa odohrávajú na verejných priestranstvách s množstvom ľudí. Ak budete odhalený, odnesú to aj nevinné obete. Predčasnému odhaleniu budeme predchádzať najmä výmenou šiat alebo skrývaním sa, čo nebude vzhľadom na prepracovanú AI ľahké. V pravom dolnom rohu je ukazovateľ pravdepodobnosti odhalenia, ktorý začne vyblikovať, keď ste v blízkosti osoby, ktorá vás pozná, alebo keď zbytočne začnete strieľať. Ak sa tak stane, objaví sa množstvo nepriateľov a v koordinovanom útoku sa vás budú snažiť zabiť. Ak sa prezlečiete, začnú vás stráže prehľadávať. Ak sa budete chovať absolútne neprístupne, pôjdete tam, kam nemáte alebo budete mať oblečené veci, ktoré by ste nemali mať, budete magnetom na problémy. Zo zbraní sa objavia už známe kúsky z predchádzajúceho dielu a mnohé budú nové. Celkovo má ísť o 30 smrteľných nástrojov. Nesmie chýbať klasický drôt, smrteľná injekcia, široká škála strelných zbraní, tágo, nože alebo hák z bitúnku.

Temnú atmosféru sme mohli ochutnať aspoň prostredníctvom prvých obrázkov pochádzajúcich z bitúnku. Konkrétne táto lokácia je preplnená torzami ľudských tiel, zvierat a na podlahe sú všade krvavé škvrny. Misia sa odohráva v Rumunsku a cieľom je miestny boss Meat King. V „príjemnom“ prostredí bitúnku usporadúva párty, pri príležitosti očistenia sa od zavraždenia mladého dievčaťa. 47čka je najatá rodinou zmiznutého dievčaťa a žiada pomstu. Okrem Meat Kinga budete musieť zabiť aj jeho právnika a nájsť informáciu o stratenej a zavraždenej dcére. Ak však budete pozorne prezerať každý kút, dopracujete sa k informácii, že Meat King nemá s vraždou absolútne nič spoločné!

Hitman: Contracts
Hitman: Contracts
Hitman: Contracts

Okrem Rumunska zavítame do Francúzska, Číny, Anglicka alebo Ruska a chladnej Sibíri. Väčšina misií sa odohráva za tmy alebo nepríjemného počasia, ako hustý dážď alebo snehová búrka. Práve vrtochy počasia dokresľujú už tak temnú atmosféru. Hitman: Contracts pobeží na upravenom engine Glacier, ktorý bol vylepšený o grafické efekty zrkadlenia sa objektov, postavám pribudli polygóny a nový má byť aj fyzikálny engine. Kvalitné zvuky a hudba v hre nemôžu chýbať. O soundtrack sa postará Jesper Kyd s jeho temnými orchestrálnymi trackmi. Autori si kvôli autenticite najali hercov na dabing z lokácií, kde sa jednotlivé misie odohrávajú.

Hitman: Contracts je temným výletom do duše 47čky . Počas hrania sa máme dozvedieť niektoré znepokojivé informácie zo života hitmana. Hra sľubuje množstvo vylepšení, ktoré budú ovplyvňovať atmosféru a samotnú hrateľnosť. Hitman: Contracts vychádza 21.apríla súčasne na PC, PS2 a Xbox.

Načo sa najviac tešíme:
-niekoľko alternatívnych ciest k cieľu
-široká škála zbraní a vybavenia
-temný príbeh a prostredie
-hľadanie osobnosti 47čky
-rozumná dávka brutality


napísal spacejunker 13.4.2004
Páči sa mi!
VIDEÁ Z HRY
HITMAN: CONTRACTS


PC
PS2
Xbox

Vývoj: Eidos Interactive / IO Interactive
Štýl: Akcia / Taktická
Web: domovská stránka hry
Dátum vydania: 30. apríl 2004
+ SLEDOVAŤ HRU

Mám

Čakám

Prešiel

Hrávam

Zoznam
SÚVISIACE ČLÁNKY:
Prosím prihláste sa pre možnosť pridania komentáru.
Môžete sa prihlásiť cez Sector konto, alebo Facebook.
SOCIÁLNE SIETE
NOVÉ FÓRA
|Efootball (0)
Prosím vás hrávate niekto Efootball? Hľadám nejakú...
|Steam awards 2024 (2)
Sem môžete písať ako ste hlasovali na Steam Awards...
|Záchrana ranenej pc zostavy (12)
Ahojte, chcel by som Vás poprosiť, či by niekto ne...
|Gamepady (17)
vsetko ohladom a okolo gamepadov...
|Chodíte k lekárom? (11)
Stáva sa vám niekedy, že po intenzívnych hrách nem...
|Svet, ukrajina, vojny ... (29895)
Sem môžete dávať správy zo sveta, o Ukrajine a ďal...
KOMENTÁRE
vaše novinky zo sveta zábavy
sector logo
Sector.sk - hry, recenzie, novinky
Ochrana súkromia | Reklama | Kontakt
ISSN 1336-7285. Všetky práva vyhradené. (c) 2024 SECTOR Online Entertainment / sector@sector.sk