KULT: HERETIC KINGDOMS

KULT: HERETIC KINGDOMS

Informácie o rôznych sektách a kultoch prenechávame iným magazínom, avšak na jeden KULT si náramne brúsime zuby.

Interview

Informácie o rôznych sektách a kultoch prenechávame iným magazínom, avšak na jeden KULT si náramne brúsime zuby. Položili sme niekoľko otázok hlavnému programátorovi Jánovi Turánovi z tímu 3D People, ktorí usilovne pracujú na izometrickom RPG KULT: Heretic Kingdoms.

Skúste v krátkosti povedať niečo o histórii tímu 3D People, koľko má stálych členov a akú rolu zohráva vaša osoba v tíme? Aký kult vyznávate? :)

 

Volám sa Ján Turán a v našej firme zastávam pozíciu hlavného programátora. 3DPeople bolo právnicky založené v roku 2002. Samozrejme na Kultovi (vtedy sa volal ešte Cult) sa pracovalo aj predtým, ale skôr išlo o rozťukávanie sa, hľadanie tých správnych ľudí a naberanie skúseností. Momentálne má slovenské 3DPeople 8 členov čo môže vyzerať ako malý počet, ale treba brať do úvahy že plne využívame možnosti outsourcingu (hudba/zvuky sa robia v Kanade, intro/príbehové sekvencie v Maďarsku, scenár, texty, dialógy a testing má na starosti IHOBO v Anglicku) a celé to zastrešuje náš publisher so sídlom v Holandsku. Keď k tomu prirátame že spolumajitelia firmy sú z Nemecka, tak nám z toho vychádza že kult ktorý asi najviac „vyznávame“ je kultom cestovateľským :)

Kult bol niekoľko krát odložený a ak sa pozerám na obrázky spätne, jeho vizuálna kvalita neustále stúpa. Ako veľmi sa Kult odklonil od pôvodného konceptu? Ktoré prvky sa pridali a naopak, od ktorých sa upustilo?

Kult je náš prvý titul a každý začiatok je ťažký. Prešli sme množstvom zmien, vymenili sa ľudia, ktorí na projekte pracovali, čo samozrejme malo na svedomí množstvo odkladov. Tiež je veľmi ťažké vopred odhadnúť termín dokončenia takého projektu, kde sa za behu robia výrazné zmeny. Posledná zmena nastala v novembri 2003 keď sme sa náhodou nakontaktovali na firmu IHOBO, ktorá prevzala pod svoje krídla celú scenáristickú časť projektu. IHOBO malo podstatne viac skúseností v tejto oblasti a hlavne má k dispozícii tím testerov, čo je pri hre typu RPG skoro nutná podmienka vývoja. Pod ich taktovkou sa z pôvodne klasického akčného RPG s minimom unikátnych prvkov stalo naozaj zaujímavé a hodne originálne RPGčko.

Medzi poslednými informáciami sa objavila správa o úzkej spolupráci s externou firmou International Hobo. Aký vplyv má na vývoj? A čo všetko sa muselo prepracovať?

Firma IHOBO sa špecializuje na poradenstvo, skriptovanie a tvorbu dialógov a scénárov pre iné herné štúdiá. Medzi ich najznámejšie práce patri Ghost Master alebo Discworld Noir. Ich hlavnou úlohou bolo kompletne prepísať textovú stránku hry aby bola hra prijateľnejšia svetovému zákazníkovi (predtým boli texty prekladané zo slovenského jazyka čo prinášalo množstvo problémov). Spolu s textami sme ale nakoniec zmenili aj RPG systém, názvy postáv, lokácií, predmetov a upravil sa príbeh. S pričinením IHOBO sa hra dostala na úplne inú úroveň kvality a dúfam že plná verzia mnohých ľudí prekvapí.

Povedzte niečo bližšie o príbehu. Vieme, že hra bude mať 6 zakončení, akým spôsobom bude hráč ovplyvňovať vývoj dejovej línie?

Hlavná hrdinka začína svoju púť ako členka inkvizície, ktorej úlohou je vyhladiť posledné zvyšky náboženstva vo svete. Spolu so svojim mentorom Valkarinom majú za úlohu nájsť a zničiť prastarý meč „Godslayer“, ktorý bol použitý pri zničení posledného Boha a sa traduje, že môže spôsobiť aj jeho návrat. Keď sa im nakoniec podarí meč lokalizovať, tak zistia, že ich niekto predbehol, skrytý horský kláštor vyvraždil a artefakt uniesol. A tu začína hra.

KULT: Heretic Kingdoms
KULT: Heretic Kingdoms
KULT: Heretic Kingdoms
 

Začiatok každého RPG patrí vývoju postavy. Budeme si môcť vytvoriť postavu podľa vlastnej fantázie alebo sa budeme musieť uspokojiť s predpripravenými charaktermi?

Kult je skôr adventúrové RPG s veľmi silným príbehom. Variabilita herných stratégii a charakterov je zabezpečená unikátnym systémom Attunementov. Hru rozbiehate s Alitou (meno sa dá samozrejme zmeniť), u ktorej je možné na začiatku rozdeliť pár bodov do vlastností a vybrať si úvodný „attunement“.

Aká je rozloha Rywennie? Budú jednotlivé lokácie sprístupnené ihneď od začiatku alebo si ich budeme musieť odomykať questami? Prechádzanie medzi jednotlivými lokáciami je plynulá alebo uvidíme aj nejaké nahrávacie obrazovky?

Rywennia nám zanikla, namiesto nej vznikli Heretic Kingdoms, teda Kacírske Kráľovstvá, kde sa hra odohráva. Hra je rozdelená do siedmich lokácií, pričom každá je zložená z množstva rozlične veľkých máp. Dokopy sa hra skladá približne z 60tich máp, pričom najväčšia má asi 12x10 obrazoviek.

Teraz necháme prehovoriť trocha čísla. Koľko questov, zbraní, NPC postáv, potvor bude KULT obsahovať?

Presné čísla sa menili zo dňa na deň ale mame zhruba 70 questov, viac než 100 rozličných zbraní, asi 40 rozličných NPC postáv (tu nerátam všeobecné NPC postavy ako dedinčanov, obyvateľov, vojakov a podobne) a spústa rozmanitých príšer (od vlkov, diviakov, goblinov, zombíkov až po doteraz nikde nevidené astrálne potvory a monštrá).

 
KULT: Heretic Kingdoms
KULT: Heretic Kingdoms
KULT: Heretic Kingdoms

 

 

Mohli by ste niečo prezradiť o vývoji postavy. Koľko vlastností bude formovať výsledného hrdinu? Budeme si môcť vycvičiť silného mága, ktorý sa dokáže oháňať mečom?

RPG systém je založený na 4ch základných vlastnostiach (melee, ranged, magic a speed), ktoré si hráč vylepšuje postupom času a na „attunementoch“, čo sú špeciálne vlastnosti ukryté v každučkom predmete, ktorý sa v hre nachádza. Tieto „attunementy“ sú pre normálneho človeka neprístupné, ale magicky nadaná osoba ich dokáže z predmetov vyextrahovať a používať k svojmu prospechu. Akurát sa musí danému predmetu určitú dobu venovať (čo v hre znamená daný predmet použiť a pozabíjať s jeho pomocou nejaké príšerky). Každý attunement, ktorý hráč odomkne, sa mu uloží do zoznamu a po každom odpočinku si môže na základe svojho levelu určitý počet attunementov aktivovať. Attunementov je obrovské množstvo a je naozaj len na hráčovi ktoré si odomkne a aktivuje. Môže sa orientovať čisto na bojové attunemety a získavať bonusy k útoku, obrane alebo sa zamerať na kúzla, magickú ochranu či sa dať na cestu zlodeja a vylepšovať si kritické údery, rýchlosť pohybu a zakrádania.

Na aké špeciálne zbrane, nepriateľov a NPC postavy narazíme vo svete Rywennia?

Ako som už písal, každá zbraň je špeciálna lebo obsahuje ukrytý „attunement“ a hráč na začiatku ešte nevie aký „attunement“ sa v nej nachádza (samozrejme zbrane obsahujú attunementy bojového charakteru). To tiež vedie hráča k tomu aby používal rozmanitejšie zbrane a často zvolil slabšiu zbraň, kvôli možnosti získania zaujímavého „attunementu“. Čo sa týka monštier, tak vďaka tomu že dosť veľkú časť hry strávi hráč v astrálnej rovine zvanej „dreamworld“, bolo možné sa dostatočne odviazať a povytvárať naozaj unikátne astrálne príšery.

Je KULT iba o jednom hrdinovi? Budeme si môcť pribrať do partie niektoré NPC postavy? Ak áno, budeme ich môcť priamo ovládať?

Hlavnú hrdinku môže počas hry doprevádzať pomocník, ktorého ale nebude možné priamo ovládať.

Ak by ste mali porovnať KULT s ostatnými RPG titulmi, aký mix by bol výsledkom? Čím chcete prekvapiť hardcore hráčov?

Kult je unikátny sám o sebe, takže veľmi ťažko nájsť nejaké podobné RPG na trhu PC hier. Systém „attunementov“ je novinka, potom tu máme ešte dreamworld, zaujímavý a spletitý príbeh a rozmanité lokácie s maximálnym dôrazom na detailnosť grafiky. Samotný RPG systém je ľahký na hranie ale zase dostatočne komplikovaný s veľkým množstvom attunementov a ich kombinácií, čo bude nútiť hlavne hardcore hráčov aby sa pokúsili z nich odomknúť čo najviac. A určite sa im to nepodarí za jednu hru.

 
KULT: Heretic Kingdoms
KULT: Heretic Kingdoms
KULT: Heretic Kingdoms

 


Aká bude obtiažnosť v KULTe? Bude si môcť hráč vybrať obtiažnosť? Koľko bude trvať bežnému hráčovi dohranie hry?


V hre nie je možnosť si zvoliť obtiažnosť a hra je nabalancovaná tak aby sa dala v pohode hrať. Nemáme v záujme frustrovať hráčov neustátym loadom, skôr by sme chceli aby si užili perfektný príbeh, malebnú hudbu a grafiku. Čo sa týka dĺžky dobrodružstva tak to je otázkou prístupu hráča. So splnením všetkých questov a vyvraždením čo najväčšieho množstva príšer to môže byť naozaj dlhotrvajúce, ale ak chceme silou mocou čo najrýchlejšie prejsť hru, tak je to možné za cca 20 hodín čistého času rýchlohrania:-).


Povedzme si niečo o technológii, ktorá poháňa KULT a nezabudnite sa zmieniť o hardvérových nárokoch :).


Hra beží na internom izometrickom 3D engine, ktorý sa za posledných pár rokov pekne odladil a určite budete s kvalitou grafiky a animácií spokojný. A to už nehovorím o perfektných partiklových efektoch, ktoré doprevádzajú skoro každú akciu v hre. Pre pohodové hranie odporúčam 1Ghz stroj s Radeon 8500, 256Mb RAM a viac. Samozrejme hru je možné spustiť aj na slabšom stroji, kde ale to už nepôjde v plných detailoch.


Bude vydanie hry predchádzať hrateľná ukážka? Kedy sa dostane KULT na pulty obchodov, je jún 2004 posledný termín? Môžeme sa tešiť na lokalizáciu do čestiny alebo slovenčiny?


Áno, pred vydaním hry máme naplánované demo, dokonca je možné že demo pôjde von ešte počas bety aby sa nabalancovala hrateľnosť a získali pripomienky od hráčov. Júnový termín je posledný, ak dôjde k zdržaniu, tak to bude len na vybalancovanie hrateľnosti.


Máte už rozpracovaný ďalší projekt? Môžeme sa tešiť na datadisk ku KULTu?


Nový projekt začneme naplno asi až na jeseň. Máme určité predstavy a nápady, ale info o novom projekte zverejníme až bude v podstatne pokročilejšom štádiu.


Na záver mi nezostáva nič iné, ako vám zaželať veľa úspechov s KULTom. Ďakujem za váš čas a odpovede.


napísal spacejunker 27.4.2004
Páči sa mi!
VIDEÁ Z HRY
KULT teaser movie
| KULT TEASER MOVIE
[4.5.2004]
KULT: HERETIC KINGDOMS


PC
Slovenské hry

Vývoj: Project 3 / 3D people
Štýl: RPG
Web: domovská stránka hry
Dátum vydania: 1. október 2004
+ SLEDOVAŤ HRU

Mám

Čakám

Prešiel

Hrávam

Zoznam
SÚVISIACE ČLÁNKY:
Prosím prihláste sa pre možnosť pridania komentáru.
Môžete sa prihlásiť cez Sector konto, alebo Facebook.
SOCIÁLNE SIETE
NOVÉ FÓRA
|Speňaženie youtube - privyrába... (0)
Zdar potreboval by som poradiť od niekoho, kto zar...
|Philips oled 818 - ktory mod? (3)
Caute, kedze sa v tom az tak nevyznam dosiel som s...
|Problém s batériou notebooku. (7)
Ahojte, pred nedávnom som si všimol, že sa mi o vý...
|Diagnostika/oprava rtx (3)
Zdravim, nie je tu niekto z ba, kto sa venuje diag...
|Chladenie pre amd 9950x - voda... (1)
V pondelok som zobral Ryzen 9950X - podla heureky ...
|Svet, ukrajina, vojny ... (29580)
Sem môžete dávať správy zo sveta, o Ukrajine a ďal...
vaše novinky zo sveta zábavy
sector logo
Sector.sk - hry, recenzie, novinky
Ochrana súkromia | Reklama | Kontakt
ISSN 1336-7285. Všetky práva vyhradené. (c) 2024 SECTOR Online Entertainment / sector@sector.sk