CALL SIGN: CHARLIE INTERVIEW

CALL SIGN: CHARLIE INTERVIEW

Interview

Máme tu interview s Tomášom Rollerom hlavným designerom slovenského vývojového týmu Outsider Development momentálne pracujúcu na nádejnej taktickej vietnamskej akcií Callsign: Charlie.

S: Zdravím, mohli by ste nám pre úvod popísať hru, aký štýl to bude, a s ktorou z momentálnych hier by sa to dalo najlepšie porovnať (Operation Flashpoint, Hidden and Dangerous, Delta force, Spec Ops?), pripadne čo bude mať hra naviac oproti klasickým 3d akciám

Tomas Roller: ’Call Sign: Charlie’ je taktická 3D akčna hra z prostredia americko-vietnamskeho konfliktu (1964-1975). Napriek zaškatulkovaniu do tohoto žanru by sme sa radi vyhli porovnavaniu s vyššieuvedenými hrami vzhladom na vyšši doraz na takticky element.  Vhodnejšie je hádam hovoriť o akomsi mixe Half-life a Commandos, so štipkou Rainbow6.

S: Hra sa ma odohravať počas Vietnamskej vojny, preco ste si vybrali prave túto vojnu. Napríklad vojna v zalive mohla byť tak isto zaujimava a ešte k tomu je tam jednoduchšie prostredie na 3d engine :) žiadne stovky paliem, iba pušť.

Tomas Roller: Vojna vo Vietnam bola najkrvavejším konfliktom druhej polovice 20. storočia. Rôznorodé nahľady na dianie v tejto dobe ponukaju veľke možnosti pri tvorbe príbehu a pokrok v oblasti hardwaru nam umožnil venovať velkú pozornosť detailom v naročnejšom prostredí džungle. Rozhodujúcim bol tiez fakt, že kvalitne spracovanie tejto témy na hernom trhu zatial prakticky neexistuje.

S: Neplánujete po momentálnych udalostiach aj addon napríklad z názvom Charlie is back a hra by sa odohravala v afganistane?

Tomas Roller: Vzhľadom na to, ze Charlie nie je meno hlavnej postavy ale prezývka, ktorú dali američania prislušníkom Viet Congu, by bol nazov hry scestny. J. Afgánsky scenár vzhladom na citlivosť temy asi tak skoro aktuálny nebude.

S: ok však to bola len sranda :).  Vráťme sa späť k hre, takže budeme mať k dispozici komando vojakov medzi ktorými sa budeme môcť prepinať? Každý bude mať iné vlastnosti a možnosti?

Tomas Roller: Áno, a nie len to. Hráč bude mať možnosť koordinovať postup postav, ktoré neovláda. To znamená, že v samotnej akcii nebude obklopený kopou ‘ľudských štítov’ ale jeho spolubojovnici budú bojovať podľa stratégie, aku im naplánuje.

S: A ako to vidíte s multiplayerom? Bude tam nejaký deathmatch, alebo aj teamové módy závislé na typoch postáv ako Team Fortress? Prípadne neplánujete teamové príbehové misie?

Tomas Roller: Naša predstava o multiplayeri spája deathmatch s diferenciaciou postav. Chceme sa však vyhnúť bezhlavej nekoordinovanej strelbe a la Rambo – našim cieľom je doviesť hračov k spolupráci a využívaniu unikátnych vlastností jednotlívych typov vojakov.

S: Bude v hre moznosť aj tvorenia vlastných multiplayerových módov?

Tomas Roller: Vzhľadom na komplexnosť procesu tvorby jednotlivych levelov ako aj herných parametrov zatiaľ o tejto možnosti neuvažujeme.

S: Môžete nám povedať aj nejaké detaily k enginu, rýchlosť vo vonkajších priestoroch, vo vnútorných, a pripádne ake rozhľahlé budú jednotlivé mapy v hre.

Tomas Roller:Engine hry je optimalizovaný pre GeForce3, alebo porovnateľnú OpenGL kartu. Tieto hardwarové nároky vzhľadom na odhadovaný termín vydania hry (leto 2003) považujeme za adekvátne a vizuálna kvalita hry bude zodpovedať schopnostiam a možnostiam tohoto hardware. ‘Charlie’ engine je schopný zobraziť rozsiahle exteriery aj interiery na vysokej úrovni detailu a okrem štandartných technologií využíva aj niekoľko unikátnych nami vyvinutých, ako napríklad soft-tienovanie v reálnom čase (podobnu technológiu v porovnatelnej kvalite ste mohli vidieť v prezentácií na Doom 3).

S: Vieme že na slovensku je predajnosť hier minimálna, ale aj tak neplánujete aj Slovenskú verziu?

Tomas Roller: O slovenskej verzii Call Sign: Charlie zatiaľ vzhľadom na neeurópsky námet hry neuvažujeme, rozhodujúce však budú záujmy distribútora.

S: Hra je ešte ďaleko od dokončenia ale plánujete aj konverziu na konzoly X-box, PS2 alebo Gamecube?

Tomas Roller: O konverziách rozhoduju záujmy vydavateľa resp. distribútora hry, technicky však je Call Sign: Charlie realizovateľný na X-Boxe. Pri konverziách na PS2 a Gamecube by došlo k degradácii vizuálnej kvality vzhľadom na absenciu niektorých funkcií na týchto konzolách, hypoteticky sú však mozné.

S: Na záver si ešte priblížme vašu firmu, koľko ludí tvorí team Outsider Developmentu, ako dlho existujete, kedy bude hra dokončena a plánujete aj nejake iné hry, prípadne už na nejakých iných aj pracujete?

Tomas Roller: Jadrom našeho teamu su štyria ľudia – Martin Surovček (hlavný programátor), Tibor Toth (hlavný 3D grafik), Milan Lukovič (hlavný 2D grafik) a Tomáš Roller (hlavný designer). Externe sa na hre podieľaju Marcel Kralik (design a artworky), (Michal Hron – AI) a daľší. Do tvorby hry sa však vo významnej miere môžu zapojiť všetci fanúšikovia tohoto žánru. Prostredníctvom mejlovej schránky, alebo fórumu našej stranky www.outsiderdevelopment.sk konzultujeme všetky nápady a návrhy a ich začlenenie do projektu, takže aj vy môžete prispieť k vytvoreniu hry podla vašich predstáv. Niektoré zaujimavé idey si odkládame na Call Sign: Charlie 2 a uvažujeme aj o niekoľkých zaujimavých projektoch, ktoré sú však ešte vo hviezdach.


S: Ďakujeme za rozhovor. My sa vám ešte do vydania hry ozveme a skontrolujeme ako pokračujete (to znelo skoro ako vyhrážka :) 

Práve rozmýšlam že v pripravovanej 3d akcií z druhej svetovej vojny Medal of Honur je pekná scéna pripomínajúce vojaka Ryana. Možno aj v Charliem by sa dalo niečo podobné zamontovať len z Forresta Gumpa :) (scéna keď vynášal tú jednotku z lesa) No jo Tom Hanks rulez.

Call Sign: Charlie interview
Call Sign: Charlie interview
Call Sign: Charlie interview


Call Sign: Charlie interview
Call Sign: Charlie interview
Call Sign: Charlie interview


Call Sign: Charlie interview
Call Sign: Charlie interview
Call Sign: Charlie interview



napísal saver 29.9.2001
Páči sa mi!
VIDEÁ Z HRY
CALL SIGN: CHARLIE INTERVIEW


Call Sign: Charlie interview

+ SLEDOVAŤ HRU

Mám

Čakám

Prešiel

Hrávam

Zoznam
SÚVISIACE ČLÁNKY:
Prosím prihláste sa pre možnosť pridania komentáru.
Môžete sa prihlásiť cez Sector konto, alebo Facebook.
SOCIÁLNE SIETE
NOVÉ FÓRA
|Red dead online error (3)
Ahojte, chcel by som Vás poprosiť, či nemáte niekt...
|Skladací alebo pevný herný sto... (4)
Ahojte, vedeli by ste mi poradiť nejaký ak možno s...
|Steam deck - nonsteam games se... (5)
čus,ako inštalujete non steam hry na Steam deck? n...
|Philips oled 818 - ktory mod? (3)
Caute, kedze sa v tom az tak nevyznam dosiel som s...
|Problém s batériou notebooku. (7)
Ahojte, pred nedávnom som si všimol, že sa mi o vý...
|Svet, ukrajina, vojny ... (29419)
Sem môžete dávať správy zo sveta, o Ukrajine a ďal...
KOMENTÁRE
vaše novinky zo sveta zábavy
sector logo
Sector.sk - hry, recenzie, novinky
Ochrana súkromia | Reklama | Kontakt
ISSN 1336-7285. Všetky práva vyhradené. (c) 2024 SECTOR Online Entertainment / sector@sector.sk