Objavilo sa nám demo na Warlords Battlecry II, prichádzajúcu 2D realtimeovku zo série Warlordov, ktorá už má vo fantasy strategickom svete svoje pevné miesto. Ak neviete, zo začiatku boli Warlordi ťahová stratégia a až posledné pokračovanie s podtitulom Battlecry to celé zmenilo na realtimeovku a nastolilo sérií nový smer. V ťahovej verzií sme mali obrovskú mapu s množstvom nepriateľov a dobíjali sme hrady v ktorých sa mohli nechať vyrábať jednotky a útočiť s nimi ďalej. V realitmeovke to už také jednoduché nie je, tu sa musíte viac obracať, nechať ťažiť niekoľko typov surovín, stavať budovy, upgradovať zbrane a kúzla. Pričom pribudol do hry aj hrdina s RPG parametrami, ktorého ste si na začiatku vybrali z niekoľkých rás a classov a postupne cez hru ste si ho zlepšovali v boji, kúzlach, stavbách, velení atď.. pričom aj všetky vaše jednotky sa zlepšovali a tie najlepšie ste si mohli preniesť do ďalšieho boja.
Podobne to je aj v druhom pokračovaní, ktoré sa oproti jednotke zmenilo len mimimálne. Znovu máte svojho hrdinu ktoré si na začiatku vyberiete, máte tu len väčší výber rás a classov a sú pridané aj niektoré nové RPG parametre. Ostatné už je po starom, na bojisko si môžete vybrať podľa bodov niekoľko jednotiek a potom už len obsadzujete ťažné miesta, stávate budovy a jednotky aby ste mohli zaútočiť alebo sa brániť. V podstate systém ten istý ako v jednotke, jediné čo asi bude vylepšené je väčší počet jednotiek, budov, prepracovaná grafika a animácie, pridané nejaké efekty okolo, a možno sa vylepší aj AI. Samozrejme uvidíme nový príbeh kde znovu pôjdete cestou svetla alebo temnoty. V deme si môžete zahrať za barbarov a démonov v skirmish móde proti počítaču na dvoch mapách, jedna je pre dvoch a jedna pre 4 hráčov.
Grafika v hre je príjemná a pekná ale mohlo to byť lepšie. Engine stále 2D a je mierne vylepšený oproti minulému. Stále však chýbajú 3D efekty a maximum čo som videl boli nejaké kreslené a animované textúrové ohníky a výbuchy, aj keď príjemné bolo naháňanie malých tučniakov po pláňach, ktorých ste si len tak zo srandy mohli zabíjať.
Celkovo však hra nebude extrémnym skokom vpred v rozvoji série, skôr len využitie úspechu jednotky a jeho vylepšenie v niekoľkých oblastiach. Zo šťastím uvidíme ďalšie pokračovanie už plne v 3D a bude rovnako dobré ako posledné hry.
Viac o hre nájdete na homepage http://www.ssg.com.au/wbc2/