POSEL SMRTI DEMO |
POSEL SMRTI DEMO |
Hlavnou postavou tohto hororom zafarbeného príbehu je šlachtic Samuel Gordon, ktorý sa vracia do Anglicka na svoje panstvo Black Minor. Človek, ktorý už dávno zanevrel na toto miesto a nechce sa tam vrátiť ani vo svojich spomienkach. Tak čo ho sem privádza ? Tým dôvodom je záhadná smrť jeho strýka Williama Gordona. Samuel neverí, že William zomrel prirodzenou cestou. Je za tým niečo viac !
Zdá sa Vám Posel Smrti (ďalej len PS) povedomí, nie je tu náhodou spojitosť s Poslem Bohú ? Nejedná sa v žiadnom prípade o pokračovanie, ale na týchto dvoch projektoch by ste našli pravdepodobne dve veci spoločné. Tou prvou je vývojársky tým, ktorý stojí za oboma hrami, a tým je Unknown Identity, tou druhou je, že oba tituly sú adventúry. PS je klasickou point`n`click adventúrou teda stará škola, hra sa ovláda kompletne myšou.
PS, sa ale vybral trochu vážnejším smerom, odklonil sa od rádoby humorných a ľahkomyseľných zápletok, ktoré boli dominantou posledných rokov na poli českej adventúrovej scény (tým nechcem povedať, že by boli zlé). Unknown Identity vyrazil do neznámych vôd a začal pracovať na horore. Vážne pojatej zápletke plnej nemilosrdných prekvapení okorenej o správnu dávku mysticizmu a strachu.
Keď vyšlo pred nedávnom demo na PS, bol som zaskočený a prekvapený zároveň. Demo sa odkladalo od konca minulého roku, kedy mala dokonca vyjsť aj samotná hra. Prekvapenie nasledovalo po nainštalovaní a spustení.
Priznám sa hneď na úvod, pocity z hrania nie sú síce tak veľké ako pri hraní dema Syberie (momentálne už plnej verzie :)), ale na posla som sa tešil. A tešil mimoriadne, hororový príbeh, ručne kreslená grafika, a navyše je hra od našich susedov, z čiech.
Asi to robia zámerne sami autori, ale ako sa vraví v najlepšom treba prestať, ja vás však budem ešte trochu trápiť. Unknown identity sú však prefíkaný a zašli až tak ďaleko, že nebude len jedno demo ale rovno štyri!
Teda štyri hrateľné ukážky, ako vravi Zdeněk Houb, hráčovi sa tak dostane širší pohľad na hru, umožní mu nazrieť na rôzne lokácie, pozrieť sa na hru z viacerých uhlov a hráč si vytvorí oveľa ľahšie názor na hru ako v prípade jedného úseku, alebo jednej epizódy. Je to prefíkané.
Grafika je naozaj podarená, ručne kreslené pozadia, na ktorých sa preháňa animovaná postavička. U ktorej sa na chvíľu zastavíme. PS ide trochu iným smerom ako dnešné tituly, keďže hra nepodporuje 3d karty, museli sa autori vrátiť späť. Do dôb keď neboli renderované postavy a pozadia, kde boli čisto animované a ručne kreslené. A to je dobre. Pôsobí to ako balzam na pleť, je nádherné vidieť takúto kombináciu v dnešnej dobe. PS sa svojím spracovaním najviac podobá na sériu Broken Sword. Ale späť k postavičke. Neviem či Samuel trpí nejakou chorobou alebo handicapom, ale pôsobil veľmi neohrabane trhaným dojmom, ako keby animátorovi ušli určité fázy animácie. Je to demo, nemôžeme čakať zázraky, dúfam, že v plnej verzii už na takéto animácie nenarazím. Mohla by sa zrýchliť aj chôdza Samuela, alebo pridať bežec na úpravu rýchlosti podľa vlastného vkusu. Je síce pravda, že môžete opustiť lokáciu jednoduchým dvojklikom, ale niekedy je chôdza naozaj pomalá. Grafika je správne pochmúrna a má temnú atmosféru, pričom cintorín je to naj čo môžete v deme vidieť. Posúďte sami podľa screenov, ktoré by sa tu mali niekde naokolo váľať.
Demo je príliš krátke nato, aby som odhadol koľko zaberie času plná hra (viacej v interview), dá sa v pohode dohrať za pár minút. Prvá hrateľná ukážka sa dá dohrať dvoma rozličnými spôsobmi. Môžete sa rozhodnúť po preniknutí do profesorovho labáku, pre nepríjemne alebo príjemne naladenú odpoveď. S prvou odpoveďou rozhovor skončí (bohužiaľ aj demo), s druhou sa ospravedlníte a profesor poverí Samuela úlohou na získanie špeciálnej ingrediencie. Ak ste si mysleli, že v tomto mieste pokračuje dmeo ďalej, musím Vás sklamať, skončí rovnako ako v prvom prípade.
Demo obsahuje šesť obrazoviek, niekoľko predmetov (väčšina sa nedá použiť, ďalší lišiacky kúsok od autorov),
zvuky príjemne realistické, zatiaľ chýba dabing, o ktorý sa majú postarať popredný český umelci. V deme však nechýba hudba, ktorá uzatvára tento temný projekt a dodáva mu potrebnú atmosféru.
Čo môžeme od PS očakávať ? Autori sľubujú 120 herných obrazoviek, 100 predmetov, 23 NPC charakterov, vetvené dialógy, temný soundtrack. Ostatne kvality hry budeme môcť isto posúdiť s vypustením posledného hrateľného dema, ale v prípade lišiackych autorov som si nie celkom istý, že nám odkryjú všetky finesy finálneho produktu. Každopádne sa tešíme na ďalšie ukážky a samotnú hru.
O ďalších hrateľných ukážkach Vás budeme podrobne informovať. Plus sme vám ešte pripravili interview so Zdenkěm Houbem z Unknown Identity.
Demo na hru nájdete tu a má 28mb
|
|
|
|
|
|
|
|
|