V minulej časti ste sa dostali do úlohy Kyle Brenana pozemského pilota strateného v ďalekom vesmíre, ktorý celý čas hľadal cestu domov, obchodoval a bojoval a medzitým pomohol zničiť aj jednu nebezpečnú rasu nazvanú Xenon. Pokračovanie sa bude mierne dotýkať deja prvej časti a okrem známych rás tu stretnete aj niektoré známe postavy. Teraz sa dostávate do role piráta - zlodeja s ktorým sa na začiatku príbehu pokúsite ukradnúť loď. No ste chytení a dostávate sa na väzenskú loď mieriacu do studeného a temného sveta nazývaného Artur. Loď sa však dostáva pod paľbu krížnika ktorému velí Ban Danna, člen tajnej služby Argonskej Federácie. Ban pomáhal už v jednotke Kylovi zničiť rasy Xenonov a momentálne je vysoko postaveným členom korporácie nazvanej TerraCorp. Dostávate sa pod jeho ochranu, zavediete vás ďaleko od vašej pirátskej minulosti a ponúkne miesto v TerraCorpe kde sa začína vaša sľubná kariéra. Ale netrvá to dlho, minulosť vás dobehne a dozvedáte sa pravú príčinu prečo ste boli zachránený, spoznávate vašu pravú identitu, identitu vášho otca a do všetkého sa zamieša ešte aj nová nebezpečná rasa Khaak. Odvtedy ste už uprostred strhujúcej akcie, kde je vašou jedinou nádejou zarobiť si čo najviac peňazí, postaviť flotily a zničiť ohrozenie.
V hre sa uvidíte 8 typov lodí pre každú rasu, pričom niektoré budú mať aj niekoľko lodí z jedného typu. Samozrejme ich budete môcť všetky riadiť. Budú tu pasažierske lode, nákladné lode, niekoľko typov fighterov, corvetty, battleshipy a carriere. Najväčšie lode budú cez míľu dlhé a budú sa k ním môcť pripájať menšie lode. Budete s nimi premávať medzi stovkou sektorov, všade budú vesmírne stanice, fabriky a rôzne iné objekty. Celkovo autori ohlasujú cez tisíc rôznych budov
Čo sa týka obchodovania, bude dynamické, teda ceny a možnosti sa budú meniť, a každá rasa bude mať svoju hierarchiu tovarov ktoré vyrába. Niektoré používa viac rás iné len jedna. Naspodku výrobného rebríčka sú základné suroviny väčšinou na ťažbu a na vrchu luxusné tovary, technologické systémy a samozrejme aj zbrane. Teda každá továreň potrebuje na výrobu niekoľko základných tovarov a z nich potom produkuje finálne výrobky. Továreň si potom automaticky posiela svoje lode na nákup týchto surovín a to či už v sektore alebo mimo neho. Ak je tovar dostupný blízko cena je nízka, akonáhle sa už cestuje ďalej cena sa zvyšuje. Vy budete tiež stavať vlastné továrne a hľadať k nim najlepšie najvýhodnejšie trasy na dovoz tovarov, tak aby ste získali najlacnejší výstup v mohli ho drahšie predávať do iných tovární, alebo staníc.