SPLINTER CELL: CHAOS THEORY

SPLINTER CELL: CHAOS THEORY

Keďže dátum vydania Splinter Cell: Chaos Theory sa poriadne priblížil, rozhodli sme sa mu pozrieť bližšie na zúbok.

Dojmy

Je nad slnko jasné, že nebyť PS resp. PS2 série Metal Gear Solid, rozmach stealth akcií na platforme PC by nikdy nedosiahol takých rozmerov ako teraz. Až na základe vyššie zmieňovanej hry sa ostatné vývojárske štúdia rozhýbali k činnosti a my sme si tak mohli naplno užiť výborné tituly ako Thief, Hitman či v neposlednom rade Splinter Cell.


Nebyť niektorých titulov nebol by na svete Splinter Cell. A nebyť Splinter Cellu nebol by stealth žáner obohatený toľkými novinkami, ako práve zo strany tejto rozrastajúcej sa a stále populárnejšej série. Po úspechu prvého dielu nebolo prekvapením, že onedlho uzrel svetlo sveta druhý a nemenej úspešný diel, ktorý však ako už iste viete nebol posledným. Áno, ďalšie pokračovanie Splinter Cell s podtitulom Chaos Theory sa k nám blíži míľovými krokmi a my sa teraz pozrieme, aké prekvapenia a vylepšenia si pre nás autori tento krát opäť prichystali.

Po odvrátení hrozby tretej svetovej vojny, ktorú takmer zapríčinilo Gruzínsko so svojím nespratným prezidentom a eliminovaní vodcu indonézskych milícií Suhadiho Sadonu, ktorý držal svet v hrsti pomocou chytro po svete rozmiestnených kanistrov s čiernymi kiahňami, sa Sam Fisher spolu so svojim podporným tímom rozhodli vziať si pár dní dovolenky a konečne niekam vypadnúť. Svet je však príliš veľký na to, aby v ňom prevládal neustále mier a tak ubehne len pár rokov a svetová kríza je tu znova. Spojené štáty americké sú behom niekoľkých dní zasiahnuté sériou zničujúcich elektronických útokov zo strany teroristov ďalekého východu. A kto iný je poverený zásahom, ak nie Sam a jeho skupina 4 statočných?

Splinter Cell: Chaos Theory
Splinter Cell: Chaos Theory
Splinter Cell: Chaos Theory


Autori opäť sľubujú obrovskú rozmanitosť prostredí, do ktorých počas hrania zavítate a po skúsenostiach s predošlými dielmi im nemám prečo neveriť. Podobný prísľub je vedený aj na stránku nelinearity misií, takže oproti minulým dielom opäť vzrastú možnosti, ako tú či onú situáciu vyriešiť. Hráčom, ktorí mali možnosť vzhliadnuť nejaké to video z Chaos Theory, dozaista neunikla nová vecička, ktorú dostal proti teroristom Sam Fisher do výbavy. Je ním nôž Henckelbach a počas hrania nájde naozaj široké uplatnenie. Pri chytení nepriateľa tak môže Sam použiť nôž ako donucovací prostriedok (priložením čepele na krk) a v prípade, že protivník je záťaž, stačí jeden elegantný vpich do krčnej žily a o jedného nepriateľa je menej (už len schovať bezvládne telo a ide sa ďalej). Ak však vaša obeť zistí vašu polohu predtým, než ju stihnete chytiť, nie je nič jednoduchšie, ako vykonať pár rezov resp. vpichov na torze protivníka a problém je zázračne vyriešený.

Nôž však môžete použiť aj na nenásilné účely, ako napríklad prerezávanie stien chatrných japonských barákov, kde priečky sú často tvorené len hrubším papierom či plátnom. Autori samozrejme nezostali len u tejto hračky a vašu výbavu opäť o čosi vylepšili. Týka sa to napríklad obľúbenej útočnej pušky SC-20K, s ktorou ste mohli, v prípade prepnutia na vrhač dômyselných zariadení, protivníkov efektne paralyzovať či omráčiť. S novým dielom prichádza aj novinka, ktorou je možnosť zameniť tento vrhač za nádstavec s brokovnicou, takže vám už blízke stretnutia s nepriateľom nebudú robiť problémy. S brokovnicou však prichádza aj nový ukazovateľ hluku, takže spomínaná zbraň sa dostane k slovu len vo výnimočných prípadoch, keď vám na vyvolaní alarmu v dôsledku rámusu nebude až tak záležať.

Splinter Cell: Chaos Theory
Splinter Cell: Chaos Theory
Splinter Cell: Chaos Theory


Ruka v ruke spolu s novinkami vo výbave prichádzajú aj Samove nové schopnosti a pohyby. V predchádzajúcom dieli pribudla Samovi schopnosť visieť za nohy a pohodovo strieľať na okoloidúce obete. V Chaos Theory mu okrem toho pribudne možnosť pod ním prechádzajúcich nepriateľov chytiť a uškrtiť. Z rôznych videí ste si tiež mohli všimnúť všakovaké špecialitky, akými sú napríklad chytenie osoby cez papierovú stenu či vyhodenie nič netušiaceho indivíduá z balkóna. Ďalšími novými pohybmi sú plazenie, ktoré si určite nájde v stealth akcii svoje uplatnenie či možnosť prehodiť si zbraň do druhej ruky, hlavne ak často využívate opatrené nakukovanie spoza rohu. Kompletného upgradu sa dočkal aj boj „hand to hand“, kde s novým dielom už nie je Sam taký bezbranný (doteraz ovládal len jeden neúčinný a žalostne pomalý ramenný výpad) a dokáže si hravo poradiť aj s pästnými súbojmi. Novými vylepšeniami bolo obdarené aj otváranie dverí, takže okrem štandardného otvorenia ako v minulých dieloch, pribudlo aj tiché, kde kontrolujete rýchlosť otvárania a veľkosť priechodu a hlučné, ktoré síce spôsobí nadmerné množstvo hluku, ale pravdepodobne poslúži na vyrážanie niektorých nevýpačiteľných dverí.

Viaceré zmeny však postihli schopnosti hlavnej postavy. Okrem pridania novej účinnej kamufláže, pomocou ktorej hravo zmiznete nepriateľom z očí (samozrejme, že táto vymoženosť bude značne obmedzená a ani náhodou neočakávajte pobehovanie po misii ako Predator), došlo k vypusteniu relatívne nepoužívanej schopnosti prilepenia sa k stene a streľby za roh. Autori dokonca uvažovali (a uvažujú) o odstránení užitočného pískania resp. hvízdania, ktorou ste úspešne lákali resp. odlákavali nepriateľov, ale dúfajme, že si tým Ubisoftu vstúpi do svedomia a túto hráčmi obľúbenú vymoženosť ponechá tak ako je. Bolo by, ale nanajvýš nefér, keby sa vylepšenia dočkal len kladný hrdina. Autori sľubujú u nepriateľoch vylepšenú umelú inteligenciu, ktorá má zaručiť to, že pri vašom odhalení nebudú len tupo stáť a strieľať vašim smerom, ale budú hľadať úkryt a snažiť sa vás obísť. Okrem toho sa ich výbava rozrástla o svetlice a svetelné tyčky, takže už zďaleka nebudú predstavovať také ľahké ciele ako doteraz.

Splinter Cell: Chaos Theory
Splinter Cell: Chaos Theory
Splinter Cell: Chaos Theory
 

Singleplayer teda opäť sľubuje hodiny kráľovskej zábavy, ale čo multiplayer? Ubisoft dal na naliehanie hráčov a tak sa v Chaos Theory konečne stretneme s kooperatívnym módom pre dvoch hráčov, ale vráti sa aj obľúbený mód dvoch na dvoch v podobe bojov špiónov proti žoldnierom z Pandora Tomorrow, samozrejme vylepšený a nové hračky, pohyby a tri zbrusu nové herné možnosti v podobe Disk Hunt, Scenario a Deathmatch. Autori nezaháľali ani pri vylepšovaní technickej stránky hry. Z grafického hľadiska bude hra opäť o čosi dokonalejšia a upgradu sa dočkal aj look Sama Fishera spolu s jeho animáciami, ktoré sa opäť o čosi viac blížia realite. Veľmi dôležitým aspektom stealth akcie sú samozrejme aj všakovaké svetelné efekty a realistické tiene, ale zo skúseností s predchádzajúcich dielov viem na isto povedať, že nový Splinter bude aj z tohto hľadiska jedničkou.


Aj keď autori pracujú na Splinter Cell: Chaos Theory len veľmi krátku dobu, od začiatku nás zaplávajú takým množstvom informácií o novinkách a vylepšeniach, že neúspech tohto titulu je jednoducho vylúčený. My si však ešte nejaký ten dník počkáme a konečný verdikt vám prinesieme až po vydaní hry, ktoré je naplánované na 15.marec 2005.


napísal blade 29.12.2004
Páči sa mi!
VIDEÁ Z HRY
Splinter Cell 3 E3 (cam)
SPLINTER CELL: CHAOS THEORY


PC

Vývoj: Ubisoft / KONTIKI / Ubisoft
Štýl: Akcia
Web: domovská stránka hry
Dátum vydania:  december 2003
+ SLEDOVAŤ HRU

Mám

Čakám

Prešiel

Hrávam

Zoznam
SÚVISIACE ČLÁNKY:
Prosím prihláste sa pre možnosť pridania komentáru.
Môžete sa prihlásiť cez Sector konto, alebo Facebook.
SOCIÁLNE SIETE
NOVÉ FÓRA
|Steam deck - nonsteam games se... (5)
čus,ako inštalujete non steam hry na Steam deck? n...
|Speňaženie youtube - privyrába... (1)
Zdar potreboval by som poradiť od niekoho, kto zar...
|Philips oled 818 - ktory mod? (3)
Caute, kedze sa v tom az tak nevyznam dosiel som s...
|Problém s batériou notebooku. (7)
Ahojte, pred nedávnom som si všimol, že sa mi o vý...
|Diagnostika/oprava rtx (3)
Zdravim, nie je tu niekto z ba, kto sa venuje diag...
|Svet, ukrajina, vojny ... (29371)
Sem môžete dávať správy zo sveta, o Ukrajine a ďal...
KOMENTÁRE
vaše novinky zo sveta zábavy
sector logo
Sector.sk - hry, recenzie, novinky
Ochrana súkromia | Reklama | Kontakt
ISSN 1336-7285. Všetky práva vyhradené. (c) 2024 SECTOR Online Entertainment / sector@sector.sk