AREA 51 |
AREA 51 |
Area 51 je jedno z najtajuplnejších miest v Spojených štátoch. Viažu sa k nej stovky „zaručene pravdivých“ informácií o ufónoch, mimozemských lodiach a technológiách. Všetci paranoidní obyvatelia ju považujú za supertajnú základňu megalomanských vládnych konšpirácií. No a my ostaní v nej vidíme klasickú vojenskú leteckú bázu kombinovanú s laboratóriom so značne prikrášlenou históriou.
Celý humbuk okolo A51 začal v
Príbeh
Na planéte MZákov (mimozemšťanov) pred 30 000 rokmi vypukla občianska vojna medzi rasou Light Grey a Dark Grey (klasický šedáci – tenučké a vyziable telíčko, veľká hlava a veľké čierne oči). Aby mohli Dark Grey vyvinúť dokonale smrtiacu zbraň, potrebovali nájsť dočasné kľudné útočisko, ďaleko od domovského sveta. Do okna im padla tretia planéta Slnečnej sústavy. Zem. Po rokoch výskumu konečne objavili to, čo hľadali. Vírus Theta. Tento inteligentný vírus dokáže vystopovať nepriateľa, zmutovať mu gény a obrátiť ho proti vlastnému národu. Ak by sa im podarilo tento vírus použiť, zbavili by sa svojho nepriateľa raz a navždy. Akonáhle bol vírus hotový, vyslali na domovskú planétu správu o úspešnom dokončení projektu a na príchod tých, ktorí ich mali zo Zeme dostať, sa rozhodli čakať v kryogenickom spánku. Lenže ich správu nikto nedostal...
|
|
|
V roku 1947 sa na Zem dostala loď Light Greyov, ktorá mala za úlohu nájsť a zničiť všetky pozostatky po nepriateľoch. Loď však havarovala, Dark Gray sa prebudili, americká vláda zareagovala veľmi promptne a s MZ uzavrela dohodu. Aby bola ufónskej základni zaručená bezpečnosť a ochrana pred nežiaducou publicitou, nad základňou bolo postavené vojenské laboratórium Area 51. Ako vždy sa ale niečo pokazí a plán nevychádza tak, ako si to vláda predstavovala. Na zahladenie problému je do oblasti vyslaná jednotka MAZMAT (HAZardous MATerials), ktorej velí Ethan Cole. Iste už tušíte, že Ethan Cole bude hlavná postava celého príbehu...
Gameplay
Zo začiatku sa bude Area 51 javiť, ako ďalší z mnoha tímových FPS titulov, ktoré na nás tento rok čakajú. Smelo by sme ho mohli postaviť vedľa Broters In Arms alebo SW: Republic Commando. Lenže postupom času Ethan stratí všetkých spolubojovníkov a všetky nástrahy mutantami zamorenej základne musí zvládnuť sám. V priebehu hry ale dôjde k niečomu nečakanému. Samotný Ethan sa totiž nakazí vírusom Theta. Túto zdanlivo smrtiacu situáciu mu pomôže vyriešiť jeden z posledných vedcov žijúcich v komplexe a tiež Edgar. Edgar je duch jedného z „dobrých“ Light Greyov a ukáže Ethanovi, ako použiť mutáciu vo svoj prospech. Z Ethana sa teda stane polomutant, oplývajúci zvláštnymi schopnosťami (rôzne typy videnia, pohľady cez stenu ...) a silami (mentálne útoky).
Hra bude pozostávať z piatich veľkých levelov. Začiatok bude tvoriť samotná základňa, ktorá bude tvorená klasickými prostrediami - vojenské ubikácie, laboratória či kancelárie. S postupom v hre smerom nadol (do podzemných priestorov) sa ale toto (v hrách zaužívané) zariadenie bude čoraz viac vytrácať a na jeho miesto nastúpi mimozemská technológia. Koniec hry sa bude odohrávať v Ground Zero - v pôvodnej základni mimozemšťanov. Na mapách budú sem-tam rozmiestnené rôzne narážky na vládne konšpirácie. Zdá sa vám, že Američania nikdy neboli na Mesiaci a všetko to bol len dokonalý podvod? Nuž, možno konečne uvidíte nevyvrátiteľný dôkaz... :).
|
|
|
Keďže sa jedná o vojenskú základňu, supertajné laboratórium a mimozemskú bázu v jednom, autori mali voľné ruky, čo sa týka dizajnu zbraní a ich počtu (15 typov zbraní, každá s dvoma módmi streľby). Prvým chladným spoločníkom bude ľahký samopal. Na radu prídu aj experimentálne typy zbraní a ku slovu sa dostane aj pár mimozemských kúskov. Zaujímavou hračkou bude napríklad MZ časticová puška, ktorá strieľa náboje so schopnosťou odrážať sa od určitých povrchov. „To sme tu už mali“ poviete si, ale novinkou je zameriavací laser, ktorý sa taktiež odráža od stien a teda vidíte, kde presne vaše náboje skončia. Konečne sa tak dá efektívne mieriť za roh či prekážky. Účinné zbrane budú veľmi potrebné, pretože v A51 nebude mať vrúcne a priateľské správanie veľkú šancu na úspech. Už prví zmutovaní vojaci vyzerajú odolne a dajú členom HAZMATU poriadne zabrať. Na scéne sa neskôr objavia aj príslušníci druhu Dark Grey, z ktorých niektorí budú detekovateľní len v zmutovanom móde. Chýbať nebude niekoľko minibossov a samozrejme koncový boss (predpokladá sa, že to bude materská loď MZ).
Audio/Video
Netradične začnem audio stránkou hry, konkrétne nadabovaním. O dabing hlavnej postavy sa totiž postará David Duchovny (agent Mulder z Aktov X) a Edgar prehovorí hlasom známeho rockera Marilyna Mansona. Ich vzájomný rozhovor o A51 nájdete na 1up.com. Rozhovor je síce miestami vtipný, ale o hre sa z neho nedozviete takmer nič :). Hra je okrem platformy PC pripravovaná aj pre Xbox a PS2. Tentokrát, ale tvorcovia sľubujú, že vizuálna stránka hry tým trpieť nebude a grafike sa venuje veľká pozornosť. Hra by mala ponúknuť aj kvalitný interakčný engine, takmer všetko sa bude dať rozbiť alebo poškodiť.
Hmm, Romero
Spomenul som už, že distribútorom hry bude Midway. Druhým dychom musím dodať, že titul Area 51 (a tiež pripravovaný Gauntlet) má na starosti štúdio v San Diegu, ktoré vedie neslávne známy John Romero. Jedná sa o toho Johna Romera, ktorý stál pri zrode prvého Dooma, ale má tiež na svedomí veľmi rozporuplný titul Daikatana. Po prísľube najlepšej FPS hry všetkých čias sa z Daikatany vykľulo čudo, s takmer nehrateľným prvým levelom, ktorý odradil drvivú väčšinu hráčov. Po fiasku s Daikatanou pracoval Romero spolu s Warenom Spectorom v Ion Storme, odkiaľ odišiel, aby si založil vlastné štúdio Monkeystone Games. To sa malo pôvodne starať len o multiplayer v Area 51, dopadlo to však tak, že sa Romero stal vedúcim celého projektu.
|
|
|
Takže, čo z toho bude...
Samotný námet a prostredie Area 51 sú viac, ako vhodné pre počítačové spracovanie a postaviť prichádzajúcu FPS na tomto námete, je polovica úspechu. Druhú polovicu by mali tvoriť tajuplná až hororová atmosféra, high-tech zbrane, detailná grafika a duo Duchovny + Manson. Čerešničkou na torte bude možnosť mutácie hlavného hrdinu a využívanie jeho špeciálnych schopností. Dúfajme, že John Romero sa poučil z Daikatany a pripraví nám takú lahôdkovú nádielku, ako sľubuje. Recept zatiaľ vyzerá úplne skvele.