Obrovská porcia informácií o Mass Effect Andromeda, pozadie príbehu odhalené

Nový Game Informer sa venuje práve pripravovanému pokračovaniu Mass Effect, kde sa objavilo množstvo detailov o možnostiach hry, príbehu, súbojovom systéme či multiplayeri

pridal play3man 8.11.2016 o 7:16 pod hry
Obrovská porcia informácií o Mass Effect Andromeda, pozadie príbehu odhalené

HRY > NOVINKY >

Mass Effect Andromeda je horúcou témou posledných dní, takže najmä fanúšikovia série majú určite veľkú radosť. Čo sa však týka konkrétnych detailov o hre, tých sme tu už mali niekoľko, pričom teraz sa von dostalo skutočné masívne množstvo informácií, ktoré zverejnil Game Informer, ktorý sa hre venuje v novom čísle. Veľké dohady boli o tom, kedy sa vlastne Mass Effect Andromeda odohráva. V nedávnom traileri nám autori prezradili, že cesta na Andromedu trvala 600 rokov, no kedy sa na ňu vydali nám už prezradené nebolo. Teraz už ale vieme, že sa naša nová postava, Ryder, vydala na takúto dlhú cestu v rámci programu Andromeda Initiative v roku 2185, teda v čase, kedy sa končil príbeh Mass Effect 2 a začínal v rozšírení Lair of the Shadow Broker.

     

O rok na to sa tiež odohráva rozšírenie Arrival spolu s príbehom v Mass Effect 3. Vtedy ste už na ceste k Andromede, kam máte doraziť okolo roku 2785. Nie ste však jediný, kto je na ceste k Andromede. Idú dokopy štyri lode, kde každá z nich vezie inú rasu. Cieľom tejto cesty je osídliť túto galaxiu bohatú na zdroje a zároveň vytvoriť spoľahlivú cestu medzi ňou a a Mliečnou dráhou. 

Je potvrdené, že sa v hre objavia Turiani. Andromeda má ponúkať o niečo viac možností úprav ako predošlé hry - napríklad helmy, hruď, ramená, ruky a nohy. Môžete si upravovať aj vášho otca a príbuzných, no nie až v takej veľkej miere. Každá zo štyroch árch je k cieľu vedená systémom "Pathfinder" - všetci na palube sú udržiavaní v kryospánku, a teda po prebudení nebude mať nikto informácie, čo sa za dobu letu udialo v Mliečnej dráhe. "Nexus" je veliteľské centrum obsadené viacerými rasami, ktoré dorazí do Andromedy skôr, aby v podstate vydláždilo cestu ostatným archám. Postava je nováčikom bez väčších skúseností, narozdiel od Sheparda. To však neznamená, že sa hra bude uberať iným smerom z pohľadu príbehu. Autori totiž chcú, aby bol Mass Effect jedna kompletná hra. Tvorcovia čerpali inšpiráciu v každej časti, kde napríklad si brali príklad z misií v Mass Effect 2 alebo z multiplayeru v Mass Effect 3.

Hra sa Game Informeru páčila a to aj z pohľadu súbojov. Cooldown bol nahradený individuálnymi časovačmi a sily sa využívajú cez skratky pre ich rýchle využitie, čiže hru už nemusíte pauzovať, aby ste mohli zamieriť. Táto možnosť tu ale aj napriek tomu je prítomná. Jetpack zlepšuje možnosti pohybu, môžete sa uhýbať nepriateľom alebo naopak na nich nečakane zaútočiť. Systém krytia je tu dynamický, no zameraný na neustály pohyb hráča, aby nestál nečinne na bojisku. Na oko je hra menej lineárna a prostredie vám doslova šepká, že sa blíži problém. Všetky kľúčové prvky by tu teda mali byť zachované, no autori sami chceli väčšiu voľnosť pre experimentovanie.

Zaujímavosťou je, že systém classov je preč a namiesto toho máte plný prístup ku všetkým a môžete ich ľubovolne mixovať. Cieľom je hráčom umožniť odlišný prístup v súbojoch a určitá voľnosť, čo teda znamená, že sa najmä neskôr môžete bez problémov zamerať na niektorý class, ktorý by prípadne vyhovoval vášmu hernému štýlu. Čo sa týka prerozdeľovania bodov, spôsob ktorým sa rozdeľujú je odvodený aj od príbehu, aby ste mohli vyskúšať rôzne herné prístupy bez vytvárania viacerých postáv. Tešiť sa môžete aj na návrat známych zbraní.

Z pohľadu nepriateľov tvorcovia chceli, aby hráči zažili prvý kontakt s novým druhom mimozemšťanov. Namiesto toho, aby vyzerali ako smrteľníci, rozhodli sa ich spraviť odstrašujúcimi, no nie príliš, pretože chcú, aby ste k nim prejavili aspoň ako-také sympatie. Planéty nebudú lineárne, ale bohaté na možnosti skúmania - od povrchu až po hlbiny. Počítať máme napríklad s návratom nepovinných planét. BioWare má dosť typických bodov záujmu ako minerály a podobne. Medzi nimi sú však, samozrejme, aj puzzle či možné stretnutia s nepriateľmi. Informácie o planétach nemusia byť vždy presné a to čo môže byť podľa všetkého obývateľné tak celkom byť nemusí.

Na planétach sa vyskytuje viacero nebezpečných miest ako kyselina, oheň, ale dokonca aj počasie. Vašou prioritou po výstupe na planétu je nájdenie takzvaných drop zón, ktoré sú určené na rýchle cestovanie alebo zmenu vašej výstroje. Niektoré planéty môžu mať dokonca takých bossov, ktorých na prvýkrát nemáte šancu dať a hra vás tak "prinúti", aby ste sa vrátili späť. Väčšina planét má aspoň jednu hlavnú základňu nepriateľov, ktorí sa  v Andromede volajú Kett. Ryder môže v Andromede neustále objavovať nové predmety a technológie, ktoré môžete naskenovať a poslať späť na analýzu, čím si odomknete novú techniku alebo návodov na craftovanie zbraní a brnení. 

     

Určite poteší, že pri prechádzaní sa po lodi nenarazíte na žiadne nahrávacie obrazovky. Svoju loď samozrejme neovládate, no prechádzanie medzi planétami sa zdá plynulé, čomu možno pomáha aj návrat mapy galaxie. Pri vystupovaní na planéte sa zobrazí sekvencia s pristávaním a vystupovaním z lode - žiadne nahrávanie ale neprichádza do úvahy a automaticky sa objavíte na povrchu planéty. Ak máte radi vzťahy v hrách, tak v Mass Effect Andromeda ich bude viac ako v akejkoľvek inej hre od BioWare.

Čo sa týka multiplayeru, ide o vylepšenú verziu z Mass Effect 3. Ekonomika je založená na kartách a získavaní skúsenostných bodov a kreditov. Budete môcť, pochopiteľne, nastavovať mapu a nepriateľov, no zároveň môžete aktivovať úpravy, ktoré vám znížia zdravie alebo zvýšia silu. Za nižšie zdravie ste, samozrejme, odmenení viac, no a za silu zase menej. Hranie multiplayeru má mať určité výhody pre singleplayer. BioWare chce tiež časom vydávať upravené misie, kde nebudete môcť nič meniť. No a Andromeda bude obsahovať aj mikrotransakcie, ale všetko sa dá odomknúť aj obyčajným hraním.

Z pohľadu volieb môžete bez váhania s niekym nesúhlasiť, a to bez toho, aby ste za to boli potrestaní. Taktiež tu už nenájdete Paragon a Renegade systém, pričom si budete môcť vybrať zo štyroch tónov dialógu - heart, head, professional a casual. Nemali by vám nijak uškodiť a sú skôr určené pre väčšiu slobodu. Všetky rozhodnutia pritom nemusia byť vyslovene dobré a zlé, pretože každá má nejaké plusy a mínusy.

     

No a nakoniec - dočkáme sa ďalšieho Mass Effect po Andromede? Pravdepodobne áno, pretože priestor na ďalšiu hru určite bude ponechaný. 

Hra vyjde na jar a DICE potvrdilo, že dostane na Xbox One a PS4 multiplayerovú betu.





Páči sa mi!






Prosím prihláste sa pre možnosť pridania komentáru.
Môžete sa prihlásiť cez Sector konto, alebo Facebook.
SOCIÁLNE SIETE
NOVÉ FÓRA
|Speňaženie youtube - privyrába... (0)
Zdar potreboval by som poradiť od niekoho, kto zar...
|Philips oled 818 - ktory mod? (3)
Caute, kedze sa v tom az tak nevyznam dosiel som s...
|Problém s batériou notebooku. (7)
Ahojte, pred nedávnom som si všimol, že sa mi o vý...
|Diagnostika/oprava rtx (3)
Zdravim, nie je tu niekto z ba, kto sa venuje diag...
|Chladenie pre amd 9950x - voda... (1)
V pondelok som zobral Ryzen 9950X - podla heureky ...
|Svet, ukrajina, vojny ... (29292)
Sem môžete dávať správy zo sveta, o Ukrajine a ďal...
KOMENTÁRE
vaše novinky zo sveta zábavy
sector logo
Sector.sk - hry, recenzie, novinky
Ochrana súkromia | Reklama | Kontakt
ISSN 1336-7285. Všetky práva vyhradené. (c) 2024 SECTOR Online Entertainment / sector@sector.sk