Kritika hráčov silno poznamenala autora RiME, strávil kvôli nej dva dni v slzách |
Nenávistné komentáre od hráčov sa vývojárov niekedy dotknú viac, než si dokážete predstaviť.
Premýšľali ste niekedy nad tým, či nenávistné komentáre, ktorými sa vyjadrujete na adresu poniektorých hier môžu mať zásadný vplyv na vývojárov? Odpoveď je jednoznačné áno, nakoľko sú to ľudia, ktorí sú spätí s danou hrou najviac a tvoria ju od základov. Aj napriek ich tvrdej práci si však na internete často môžu prečítať nenávistné komentáre hráčov, ktorým sa ich výsledný produkt proste nepáči. Niekedy si však títo komentujúci neuvedomia jednu zásadnú vec a to fakt, že ich komentáre môžu niekomu ublížiť.
Jedným z najväčších portálov, ktorý združuje rôzne komentáre k hrám aj od hardcore hráčov, je herné fórum NeoGAF. Veľa vývojárov danú komunitu označilo ako toxickú a niet divu, že ich komentáre poznamenali aj osobný život kreatívneho riaditeľa RiME, Raula Rubia. Vo aktuálnom rozhovore odhaľuje, ako negatívne komentáre na hru poznamenali jeho osobný život:
„Keby som čítal NeoGAF v čase vývoja hry, pravdepodobne by ani neexistovala. Pred šiestimi mesiacmi som strávil nejaký čas čítaním komentárov, ktoré tu pribudli počas roka a pol, kedy hra vznikala a skončil som na 2 dní doslova v slzách. Čiastočne preto, že jednoducho nechápem krutosť, no hlavne preto, že som videl tie roky vývoja počas tých dvoch dní a uvedomil som si, že ľudia môžu niečo milovať tak, až to znenávidia.“
Prečo sa teda na RiME strhla toľká vlna kritiky? Nuž môže zato pravdepodobne dlhý vývoj a nie práve ideálne predvádzanie hry, ktoré rozhorčilo hardcore hráčov. Hra bola pôvodne oznámená v roku 2013 ako exkluzivita na PS4. Neskôr sa ukázalo, že trailer, ktorý bol predvedený vôbec neukázal skutočnú hrateľnosť. Na to hneď zareagovalo niekoľko hráčov, ktorých komentáre zneli takto:
„Poprvé, trailer ktorý sme videli bol len cinematic. Falošne napodobňoval hrateľnosť a reálne zábery z hry tvorili 0%.“
„Skutočnou výzvou pre štúdio bolo, aby ich víziu s RiME dotiahli do finále. Zrejme to však pre nich bolo nemožné.“
Niekedy sú teda hráči v komentároch naozaj krutí a ani len netušia, ako sa ich reči podpíšu na samotných vývojároch. Samotné RiME sa aktuálne chystá po svojom PS4 a Xbox One vydaní aj na Nintendo Switch.
NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY TÝŽDŇA |
- Prvé zábery na Liama Hemswortha ako Geralta v Zaklínačovi 39
- Assassin's Creed Shadows ukazuje prvý trailer, zavedie nás do Japonska 232
- Alza spustila ďalšiu zľavovú akciu 40
- GTA VI vyjde na jeseň 2025 97
- Ghost of Tsushima práve vyšlo na PC 151
- Zábery z natáčania druhej série The Last of Us seriálu 100
- Bude mať GTA VI cez 1500 eventov vo svojom svete? 24
- Ubisoft oficiálne potvrdil názov Assassin's Creed Shadows pre novú hru, predstaví 42
- Red Dead Redemption 1 zrejme prichádza na PC 45
- Filmová recenzia: Kráľovstvo planéty opíc 18 zobraziť viac článkov >
PC
PS4 Xbox One Switch Vývoj: Grey Box / Tequila Works Štýl: Adventúra
| |||
+ SLEDOVAŤ HRU
SÚVISIACE ČLÁNKY:
|