Balansovanie na hrane s Mirror's Edge |
Byť bežcom nie je med lízať. Nech už ste vyskúšali parkour na vlastnej koži, alebo nie, je bolestivý. Verte tomu. A Faith je navyše v pätách ozbrojené komando a nikto nevie prečo. Obyčajne poliši nestrkajú nos do záležitostí bežcov, ale teraz je za tým niečo viac a ak chce hrdinka Mirror's Edge prežiť, musí bežať o život. Včera vydané demo bežeckej ódy potvrdilo vysoké ambície DICE a EA zatriasť akčným žánrom zmenou pohľadu.
Základné črty Mirror's Edge predurčujú, aby bola hraná z 3rd person pohľadu, ale pre zintenzívnejšie zážitku sa rozhodli autori pre niečo neuskutočniteľné - všetku tú akrobaciu, skoky a behanie po stenách budete sledovať z vlastných očí. Má to svoju tienistú stránku a ako je temná, záleží od rýchlosti akceptácie, že v hre nikde nenájdete prepínač, aby ste obdivovali krivky Faith pri balansovaní na potrubí v sto metrovej výške.
Zmena perspektívy si vyžiadala čo najjednoduchšiu ovládaciu schému, aby bola zachovaná filozofia parkouru - prekonávať prirodzené prekážky čo najplynulejšie. Horná a dolná akcia namapovaná na predné shifty a triggery umožňuje dosiahnuť pozoruhodných výsledkov až po tréningu. Počas behu si niekedy pripadáte, ako keby ste kombinovaním skoku a otočky o 180° pri pokročilom manévri (vyskočenie na strechu budovy cik cakovým odrážaním od protiľahlých blízko stojacich stien) vyťukávali kombo.
Dokonalé načasovanie je vyžadované aj počas bojov. Môžete využiť prostredie (kopačka do tváre rovno z wallrunu) alebo ísť na istotu, spomaliť čas s Reaction Time a stráž odzbrojiť, vykrútiť ruku, donútiť ju pobozkať vám tenisky a potom jej dať ovoňať koleno. Kombá a na ne previazané akcie závisia od vašej kinetickej rýchlosti. Faith dokáže používať aj zbrane, ale zbytočne vás spomaľujú, keďže so železom v ruke nemôžete robiť žiadnu akrobaciu.
Voľnosť a sloboda v hre nie je tak veľká, ako by si jeden mohol myslieť. Má podobu v alternatívnych cestičkách vedúcich k iným prekážkam, pričom ale bežíte/skáčete na jednej streche. Skrátite si cestu cez výparníky, alebo zmiznete z dohľadu strážam preskočením na druhú budovu z tamtej striešky? Ak sa tu nerozbehnem tak rýchlo, dopadnem ešte stále na tú trubku? Musím spadnúť, alebo tento gap prebehnem po stene? Z dema ťažko súdiť, ale práve správna voľba cesty nemá tendencie spomaliť vaše tempo a šance na prekonanie rekordu v Time Triali (táto ponuka je v deme zamknutá kódom z predobjednávok).
Demo obsahuje tutorial a ešte kratšiu prvú misiu, ktorú už máte prejdenú zo sledovania vôbec prvého in-game videa. Pri Mirror's Edge si treba zvyknúť na jeden fakt a to, že hra je FPS, ale platia v nej pravidlá blízke 3rd person akciám. Kotúle, skrčenie sa vo vzduchu, šúchačky, bleskové otočky môžu viesť k nevoľnostiam. Ide o veľmi dynamickú hru, na ktorú sa fantasticky pozerá. Mirror's Edge sa dostane do predaja v EU 14. novembra, zatiaľ môžete nasať ďalšie informácie z preview.
NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY TÝŽDŇA |
- Prvé zábery na Liama Hemswortha ako Geralta v Zaklínačovi 39
- Assassin's Creed Shadows ukazuje prvý trailer, zavedie nás do Japonska 234
- Alza spustila ďalšiu zľavovú akciu 40
- GTA VI vyjde na jeseň 2025 97
- Ghost of Tsushima práve vyšlo na PC 151
- Zábery z natáčania druhej série The Last of Us seriálu 100
- Bude mať GTA VI cez 1500 eventov vo svojom svete? 24
- Ubisoft oficiálne potvrdil názov Assassin's Creed Shadows pre novú hru, predstaví 42
- Red Dead Redemption 1 zrejme prichádza na PC 45
- Do ktorých miest sa dostaneme v Assassin’s Creed Shadows? Ako hre pomôže vývoj len 108 zobraziť viac článkov >
PC
PS3 Xbox 360 Vývoj: EA / DICE Štýl: Akcia Web: domovská stránka hry
| |||
+ SLEDOVAŤ HRU
SÚVISIACE ČLÁNKY:
|