Electronic Arts zatvorilo štúdio Maxis Emeryville, tvorcu The Sims a SimCity |
Distribútor rozdelí obe série medzi svoje ďalšie štúdiá a pokúsi sa s nimi preraziť na iných platformách.
Príbeh Maxisu začal v roku 1987 a a posledné stránky, či skôr slová, boli potichu dopísané v týchto dňoch. Štúdio totiž od roku 1997 patrí distribútorovi Electronic Arts, a ten ho potichu zatvoril. Teda zatvoril jeho centrálu v Emeryville, jeho pobočky ostávajú v činnosti.
Maxis sa od začiatku špecializoval na herné simulátory. Ak opomenieme menej známy SkyChase, bolo ich prvým úspešným titulom SimCity, séria živá dodnes. Boli to práve ľudia z Maxisu, ktorí si ako prví všimli, že budovanie mesta môže byť ešte zábavnejšie, než videohry odohrávajúce sa v jeho uliciach. Napriek počiatočnej nedôvere distribútorov v tento "strelený nápad" mala hra úspech a štúdio sa vrhlo na výrobu hier SimEarth, mravčí simulátor SimAnt, SimLife, SimFarm, SimGolf, SimPark... Ďalšia silná značka však vznikla až pod patronátom EA. Masívny úspech The Sims štúdio v očiach hráčov aj majiteľa zaškatuľkoval ako tvorcu SimCity a The Sims hier. Odvtedy sa už Maxis dostal iba k dvom experimentom - hrám Spore a Darkspore.
Electronic Arts zatvára Maxis v čase, keď sú pohľady priaznivcov videohier nasmerované do San Francisca, kde prebieha Game Developers Conference. Správu ako prvý pustil do sveta, už bývalý, dizajnér Maxisu Guillaume Pierre: "Bolo to 12 rokov plných zábavy, ale nadišiel čas zhasnúť svetlá a kľúč kopnúť popod dvere. RIPMaxisEmeryville."
Electronic Arts zareagovalo správou, že značky Maxisu rozdeľuje medzi štúdiá Maxis divízie v Redwood Shores, Salt Lake City, Helsinkách a Melbourne, zatvára iba pôvodné štúdio. Meno Maxis teda pravdepodobne pretrvá, rovnako ako značky The Sims a SimCity. Hneď v prvom odstavci sa však píše o expanzii týchto značiek na "nové platformy" a vývoji "nových cross-platform" IPéčiek. Zatvorenie štúdia Maxis Emeryville nijak neovplyvní podporu The Sims 4 a prvé väčšie rozšírenie sa k hráčom dostane už čoskoro. Zamestnanci vraj dostanú šancu presunúť sa do iných štúdií vrámci Maxis divízie i celej Electronic Arts.
Zatvorenie štúdia s veľkou minulosťou bohužiaľ nie je v "rodine" EA štúdií ničím novým. Hráči doteraz spomínajú na slávne časy Westwoodu či Bullfrogu. Gamezone dokonca vybralo desiatku najoplakávanejších (na poradí nezáleží):
- Bullfrog (Syndicate, Dungeon Keeper) - zatvorené v roku 2001
- Origin (Ultima, Wing Commander) - zatvorené v roku 2004
- Westwood (Command & Conquer) - zatvorené v roku 2003
- Mythic (Dark Age of Camelot) - zatvorené v roku 2014
- Danger Close (Medal of Honor) - zatvorené v roku 2013.
- Black Box Games (Need for Speed, Skate) - zatvorené v roku 2013
- Pandemic (Star Wars: Battlefront, The Saboteur) - zatvorené v roku 2009
- PlayFish (The Sims Social) - zatvorené v roku 2013
- NuFX (NBA Street) - zatvorené v roku 2007
- Maxis Emeryville (SimCity) - zatvorené v roku 2015
Spolu už EA zrušilo 25 štúdií respektíve pobočiek a momentálne má 30 štúdií s 36 pobočkami.
NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY TÝŽDŇA |
- Nové výpredaje spustené 29
- RTX 5070 Ti bude mať 16GB pamäte 241
- Postavu Ciri bude v The Witcher 4 hrať Ciara Berkeley 93
- Far Cry 7 je v príprave, príde aj Far Cry extrakčná akcia 76
- The Witcher 4 bude začiatkom novej trilógie s Ciri 174
- RECENZIA: The Thing: Remastered 20
- Testy novej Intel Arc B580 grafiky ukazujú výkon nad RTX 4060 71
- Nvidia zrejme pripravuje neurálne renderovanie do RTX 50 grafík 78
- RTX 5060 Ti má dostať 16GB pamäte, ale RTX 5060 zostane pri 8GB 133
- Stalker 2 dostal veľký patch 1.1, vylepšuje A-life 111 zobraziť viac článkov >
PC
PS4 Xbox One EA Access PS Plus Vývoj: EA / The Sims Studio/Maxis Štýl: Managementová
| |||
+ SLEDOVAŤ HRU
SÚVISIACE ČLÁNKY:
|