Porovnanie prichádzajúcich virtuálnych systémov

Virtuálna realita zažije túto jeseň megaboom, vyjdú tri nové systémy, a pridajú sa ďalší budúci rok a jeden tu už máme. Už je to tu... teraz naozaj.

pridal saver 7.3.2015 o 21:33 pod hry
Porovnanie prichádzajúcich virtuálnych systémov

HRY > NOVINKY >

Virtuálna realita zažije túto jeseň megaboom, vyjdú tri veľké nové VR systémy a ďalší sa pridá k ponuke budúci rok. K tomu jeden tu už máme a to Gear VR, ktorý slúži ako preskokan pre Oculus Rift. Oculus, ktorý túto revolúciu začal už má druhý vývojový kit k voľnému zakúpeniu a rovnako ostatné systémy sú vo vývojových verziách v rukách vývojárov.

 

Porovnanie prichádzajúcich virtuálnych systémov

Gear VR - Android mobil / plne wireless systém (dostupný je za 200 dolárov)

Špecifikácie systému sú podľa vloženého mobilu

Prvý VR systém modernej generácie práve dostáva svoju druhú vylepšenú verziu. Tento systém funguje na vkladaní mobilu do zariadenia, konkrétne Note 4 a teraz v novej verzii aj pre dve verzie Galaxy S6. Na to, že je to len púzdro je 200 dolárov vysoká suma, ale za to umožňuje prvý kontakt s virtuálnou realitou. Viac menej len detekuje pohyb hlavy. Nič viac. Teda absentuje približovanie sa a vzďalovanie sa nahýbaním tela.  Umožní však pozeranie filmov, skúmanie 3D priestorov a aj hranie jednoduchších 3D hier.

 

Porovnanie prichádzajúcich virtuálnych systémov

Oculus Rift - PC / káblové pripojenie  / pridá vlastnú senzorovú kameru  (vyjde koncom roka 2015, zatiaľ dostupný v developer verzii za 350 dolárov)

Zariadenie nemá finálne špecifikácie ale DK2 verzia má 5″ OLED, 1920x1080, 110 stupňový FOV, 90hz, 20 ms opozdenie.

Oculus je priekopníkom VR systémov, vydal už dva devkity, ktoré už firmy stihli odkukať, skopírovať a už ich vydávajú. Napriek tomu sa Oculus prekvapivo sa rád delí o svoje poznatky, špeciálne so Samsungom, ktorému umožnili spraviť Gear VR. Firma plánuje z Oculus spraviť zážitok na sedenie, aspoň v úvodnej fáze. Stačí mu tak detekovať pohyb hlavy a kamerou jej približovanie alebo vzďaľovanie. Oculus sa sústredí primárne na hry a aj preto zobrali na palubu Johna Carmacka. Na druhej strane odkúpil ich Facebook a určite tu uvidíme aj komunikačné využitie.

Porovnanie prichádzajúcich virtuálnych systémov

Oculus si už môžete kupiť a skúšať množstvo dém a aj sériu priamo podporovaných titulov. Napríklad Assetto Corsa, Elite Dangeours, Half Life 2, Team Fortress 2, War Thunder, čiastočne aj nový Dying Light a veľa ďalších. Ak si chcete vyskúšať virtuálnu realitu už teraz, siahnite po aktuálnej vývojovej verzii DK2.

Samotný Oculus ešte nemá vyriešený vlastný systém ovládania. Podporuje štandardné ovládače a klávesnice, ale musíte ich ovládať po pamäti, keďže vo VR nevidíte na svoje ruky.

 

Porovnanie prichádzajúcich virtuálnych systémov

Valve / HTC Vive  - PC / káblový / pridá vlastné senzory a ovládače   (vyjde koncom roka 2015)

5″ OLED - 2160 x 1200 - FOV 110 stupňov - 90Hz - oneskorenie 22ms

Vive v aktuálnej verzii vyzerá ako čistá kópia Oculus DK2, má však displej s vyšším rozlíšením, aj keď nemá OLED ako konkurencia. Hlavným rozdielom medzi virtuálkami je zameranie sa u Valve/HTC na pohyb, kde sa hráči budú môcť pohybovať v 4.5 vs 4.5 metrovom území. Musia si však najskôr rozložiť dva senzory do dvoch rohov, a namapovať miestnosť, aby sa neudreli do objektov, alebo do steny. V každom prípade, rozsiahleší pohyb veľmi pri väčších hrách nečakáme, skôr pri menších tituloch, alebo rôznych prezentačných demách. Valve túto VR bude chcieť potlačiť k svojimi Steam Machines, PC určenými do obývačky, čo je zatiaľ veľmi neistý smer. Ale mimo toho by pri sedení mal poslúžiť rovnako ako Oculus.

Celková cena Vive môže byť pre pre priložené senzory a ovládače vyššia ako pri Oculus Rift. Dúfajme ešte, že senzory, ktoré ukázali sa do finálnej verzie ešte zmenšia. Zatiaľ vyzerajú zvláštne. Majú však inováciu a to jednoduché dotykové ovládanie ako aj detektor stlačenia, čo je vo virtuálke veľmi vhodné. Nemusíte hľadať žiadne tlačidlá, všetko je intuitívne.

 

Porovnanie prichádzajúcich virtuálnych systémov

Morpheus - PS4 / káblové pripojenie s konzolou / PlayStation kamera / dualshock   (prvý polrok 2016) 

5.7″ OLED - 1920 x 1080 - FOV 100 stupňov - 120Hz, oneskorenie 18ms

Sony začalo prezentovať svoju VR už minulý rok a napriek tomu, že sa zdá, že je s ňou už vo finálnom štádiu, vydanie pripravujú až budúci rok. Ich VR realita má kvalitný design a vyvážené uchytenie na hlave, bez nutnosti gumenných popruhov ako Oculus a Vive. Uhlom pohľadu mierne zaostáva za konkurenciou a rozlíšením za Vive. Na druhej strane má 120hz obnovovanie displeju, ktoré môže použiť na dopočítavanie obrazu zo štandardných 60 fps, obraz sa tak bude zdať plynulejší. Brzdou systému však môže byť PS4, ktoré nemá dostatok výkonu aby prinieslo kvalitu vizuálu na úrovni PC s Oculus a Vive systémami.

Ako ovládače môže Sony použije Dualshock alebo PS Move, ktorých pohyb bude sledovať PS kamera vo svojom zábere. Teda zadetekuje pohyby po miestnosti, pohyby ovládačov a pohyby hlavy.  Tu samozrejme bude podobný problém ako pri Oculuse a teda na ovládáče a ich tlačidlá nevidíte, čo môže byť pre niektorých problém.

Z titulov, ktoré teraz plánujú podporu sú hlavne tituly, ktoré majú aplikovaný  Oculus - ako Project Cars, War Thunder, Surgeon Simulator. Ďalšie väčšie a priamo postavené tituly pre Morpheus ohlási Sony na E3 a ďalších výstavách.

 

Porovnanie prichádzajúcich virtuálnych systémov

Hololens - Xbox One / funguje aj ako samostatný systém   (vyjde koncom roka 2015)

Presné technické detaily, ako rozlíšenie a výkon zatiaľ nie sú známe, vieme však, že pole sledovania má 120 stupňov.

Hololens sú samostatné okuliare s vlastným procesorom, senzormi a displejmi, ktoré fungujú ako holografická realita. Umožňujú zobrazovať objekty vo vašom okolí, ktoré cez okuliare stále vidíte. Je to teda iný pohľad na virtuálnu realitu, ktorý Microsoft smeruje ako na aplikácie, tak aj hry.

Napríklad Microsoft ukázal prostredia starého Ríma z Ryse na váš stôl, alebo svet Minecraftu všade naokolo vás.  Pri štandardných hrách môže systém napríklad zobrazovať doplnkové prvky pre hru, rôzne menu, mapy projektované na stôl, alebo na stenu atď. Ak zhasnete môže zmeniť aj celú miestnosť na hororovú hru.

Microsoft má výhodu nad ostatnými VR systémami v Kinecte. Ten bude môcť synchronizovať kompletný pohyb tela s hrou a výstupom na okuliaroch. K tomu samotné okuliare detekujú pohyb vo svojej blízkosti, teda pohyb rúk a ich gestá.

Viac Microsoft odhalí na Build konferencii a v lete na E3. 

Porovnanie prichádzajúcich virtuálnych systémov

 

Plus mimo týchto systémov príde ešte veľa rôznych klonov, ktoré budú napodobňovať buď Gear VR pri mobiloch, alebo Oculus na PC. Z väčších firiem však v oblasti hier však už do boja môže zasiahnuť len Nintendo, ktoré sa však zatiaľ k tejto téme nevyjadrilo, prípadne Nvidia, od ktorej čakáme vlastné okuliare. Mimo hier je tu ešte Goolge, ktoré už predstavilo svoje kartónové VR okuliare a aj nedávno zrušený Glass, určite však do budúcnosti pôjde aj do konkurencie Hololens.





Páči sa mi!






Prosím prihláste sa pre možnosť pridania komentáru.
Môžete sa prihlásiť cez Sector konto, alebo Facebook.
SOCIÁLNE SIETE
NOVÉ FÓRA
|Speňaženie youtube - privyrába... (0)
Zdar potreboval by som poradiť od niekoho, kto zar...
|Philips oled 818 - ktory mod? (3)
Caute, kedze sa v tom az tak nevyznam dosiel som s...
|Problém s batériou notebooku. (7)
Ahojte, pred nedávnom som si všimol, že sa mi o vý...
|Diagnostika/oprava rtx (3)
Zdravim, nie je tu niekto z ba, kto sa venuje diag...
|Chladenie pre amd 9950x - voda... (1)
V pondelok som zobral Ryzen 9950X - podla heureky ...
|Svet, ukrajina, vojny ... (29345)
Sem môžete dávať správy zo sveta, o Ukrajine a ďal...
KOMENTÁRE
vaše novinky zo sveta zábavy
sector logo
Sector.sk - hry, recenzie, novinky
Ochrana súkromia | Reklama | Kontakt
ISSN 1336-7285. Všetky práva vyhradené. (c) 2024 SECTOR Online Entertainment / sector@sector.sk