METAL FATIGUE

METAL FATIGUE

8.6

Recenzia na PC verziu

Hry s tématikou robotov a iných mechanických potvor sme tu už mali všelijaké, ale čo predvádza Metal Fatigue už prechádza tak trochu do megalománie. Ale vlastne prečo nie? Viete si predstaviť, ako efektne vyzerá, keď zadupete nepriateľský tančík hlboko do zeme obrovským robotom? A roboti, o ktorých je reč sú fakt veľmi, veľmi veľký, z čoho vyplýva niekoľko zaujímavých skutočností. Tak v prvom rade ihneď zabudnite na situácie typu „vyrobím si tony combotov a jedným útokom rozvalcujem nepriateľskú základňu na drobné kúsky“ známe z iných real-time stratégií, aj keď niektoré scény z Shogun sú nepochybne pôsobivé. Comboti a hlavne tí dobre vybavení, na ktorých bude z veľkej časti stáť (a padať) bojaschopnosť vašej armády nie sú práve najlacnejšou záležitosťou. Ale nepredbiehajme. Dejové pozadie MF beží podľa zabehaného scenára, ktorý sa autori RTS od dôb Duny 2 ani neobťažujú príliš modifikovať. Teda boli raz traja bratia Angelusovci, všetci piloti obrovských strojov, ktorý pri svojej prvej misií na planéte Hedoth „zakopli“ o úžasnú zbraň, ktorú si tu pravdepodobne zabudli pôvodní obyvatelia. Čo s takou nádhernou vecou? To predsa neleží pod nohami každý deň! A to je to pravé miesto pre nástup našich obligátnych troch strán respektíve troch obrovských korporácií Rimtech, Mil Agro a Neuropa, ktoré o niečo také rozhodne majú záujem. Nasleduje sled nepríjemných okolností, počas ktorého sa ocitá každý z bratov na strane inej korporácie. Ideálne prostredie pre poriadny ozbrojený konflikt, nemyslíte? Väčšinu času  sa príslušníci Rimtechu, Mil agra a Neuropy nejakým spôsob sekajú hlava nehlava. Keď sa tak práve výnimočne nedeje, aby nebola nuda vymýšľajú pokročilú techniku a hrajú sa kto koho prečúra, pradon technologicky predbehne. K dobrej stratégií samozrejme patria skvele nadesignované jednotky a práve vďaka combotom Metal Fatigue túto vlastnosť spĺňa dokonale. Aj vďaka peknej a detailnej grafike. Roboti sú vynikajúco spracovaní, včetne doplnkov ako katany, obranné štíty, raketové končatiny a podobne. Spracovanie ostatných jednotiek, budov a predovšetkým prostredia tak trochu zaostáva (ako po stránke designu, tak po stránke technologickej), ale napriek tomu sa je na čo pozerať. Napríklad na animácie, ktoré pôsobia veľmi dobre, alebo na všemožné svetelné efekty, ale predovšetkým na veľké súboje, keď sa stretne väčší počet combotov a podporných jednotiek. Všetci po sebe strieľajú najrôznejšími zbraňami a nielen strieľajú ale sa aj napríklad rozsekávajú katanami, alebo mlátia obrovskými kladivami a sekerami. A to najlepšie na záver – zo zničených jednotiek odstreľujú kusy plechu :-). To ale zďaleka nie je všetko. Dosť sa mi napríklad páčil skvelý plastický členitý terén. Pekne vymyslený je aj spôsob skladania combotov. Máte k dispozícií rôzne druhy komponentov ako ruky, nohy, torzá, ktoré vyrobíte vo fabrike a na ďalšom špeciálnom mieste si z nich môžete poskladať na čo si len pomyslíte. Ďalej hneď na začiatku určite zaregistrujete prítomnosť troch bojísk: vzduch, zem, podzemie. Ako budete postupovať hrou určite sa naučíte využívať výhody takých srandovných vecí ako orbitálne bombardovanie alebo prepady v centre nepriateľskej základne za pomoci siete podzemných tunelov. Navyše sú tieto bojiská zaujímavo diferencované, pod zemou sa nachádzajú kvalitné ložiská lávy (surovinový materiál), ale combota tam nedostanete. Naopak vo vzduchu sa odohrávajú brutálne bitky. Zaujímavá je aj možnosť doslova rozsekať oponentov na časti, ktoré potom môžete použiť pri stavbe vlastného robota, vyskúmať, alebo inak použiť. Ďalšou dobrou voľbou je použitie ovládania á la Starcraft, na ktoré si síce musí človek chvíľku zvykať, ale potom je to už super. Aby som nezabudol, Metal Fatigue je plne tri dé, čo znamená voľné zoomovanie a rotovanie. Do toho všetkého hrá pekná hudba a zvučia dobré efekty. Čo povedať k hratelnosti? Napriek tomu, že to bohužiaľ nie je tá fantastická bomba, ktorú som v kútiku duše očakával, je to rozhodne veľmi dobrá, efektná, inovatívne prevedená a čo je prvoradé perfektne hrateľná vec. Tak čo, nejdete s nami rozdupávať tančíkmi obrovskými robotmi ???

Saver: čo sa týka 3D enginu tejto stratégie je celkom pekný, dynamický a pohyb po mape je jednouchý približovanie je robené na wheelbutton myši, rýchlo si na to zvyknete a vyhráte. Ale celkovo sa mi z posledných troch super stratégii páčil najviac Ground Control potom asi toto a nakoniec Earth 2150, na čo čoskoro napíšem recenziu.





napísal genuine 26.6.2000
Páči sa mi!
8.6
Používatelia
5.6
METAL FATIGUE

Zaradené pod: ati


Prosím prihláste sa pre možnosť pridania komentáru.
Môžete sa prihlásiť cez Sector konto, alebo Facebook.
SOCIÁLNE SIETE
NOVÉ FÓRA
|Steam - updaty hier (4)
Zdar neviem či to tak má byť a preto sa pýtam. Keď...
|Chcem kúpiť nový pc a potrebuj... (11)
Zdar chcel by som kúpiť nejaký herný PC do 1300€. ...
|Skor ako vyhodis oprav sam ;-) (29)
Ahoj zacala mi blbnut myska presnejsie logitech g ...
|Biosector (1)
Ahojte .. len sa chcem opýtať či ešte niekedy bude...
|Ako permanentne vypnúť windows... (25)
Zdar stále mám Windows 10 a nedávno mi začalo inšt...
|Svet, ukrajina, vojny ... (34034)
Sem môžete dávať správy zo sveta, o Ukrajine a ďal...
vaše novinky zo sveta zábavy
sector logo
Sector.sk - hry, recenzie, novinky
Ochrana súkromia | Reklama | Kontakt
ISSN 1336-7285. Všetky práva vyhradené. (c) 2025 SECTOR Online Entertainment / sector@sector.sk