FAT PRINCESS

FAT PRINCESS

6.5

Kto to tu chcel papať?

Je tučná, bijú sa o ňu celé armády, padajú kráľovstvá, padajú stromy, hlavy, padá sieťový kód a proti Titan Studios vyráža hrozivo vyzerajúca tlupa pomstychtivých.

Bolo to vyčítané beta verzii, bude to vyčítané aj tej finálnej. Je jednoduché ignorovať fakt, že zanedbané stres testy sieťového kódu napraví update krátko po vydaní a vysvetlenie prideľovania rankov zase FAQ na oficiálnej stránke. Množiace sa otázky a odpovede sa rovnajú nepopierateľnému potenciálu rozširovať Fat Princess elektronickou formou. Blesková akcia so strategickým nábojom dvihla vlnu záujmu už od ohlásenia a roztomilý výtvarný štýl začvachtaný krvou nebol jediným dôvodom.

Princíp hry vychádza z prevareného a každému dôverne známemu módu Capture the Flag. Vo Fat Princess namiesto vlajky kradnete z hradu nepriateľa princeznú. Kozmetická zmena, poviete si, ale aby ste súperom sťažili únos, milosť pani môžete natlačiť toľkými kusmi torty, koľko do nej vojde, čo sa odrazí na jej váhe. Čím je ťažšia, tým pomalší je únos a tým viac je potrebných udatných rytierov, aby ju dopravili do bezpečia a tých, ktorých ich bránia pred výpadmi. Doteraz nemenné pravidlá prechádzajú vítanou zmenou a čuduj sa svetu, neprišla s ňou žiadna FPS, ale práve detsky vyzerajúca kratochvíľa.

Na únosoch princezien boli vybudované dva herné režimy; v Snatch & Grab potrebujete na víťazstvo dopraviť trikrát krehkú devu zo súperovho do vášho hradu; Rescue The Princess k únosu pridáva ešte aj stráženie väzňa, cieľom je získať späť vašu chránenkyňu, pričom zabrániť súperom, aby sa zmocnili svojej princeznej uväznenej vo vašom dungeone. Poslednými doplnkovými módmi sú TDM a Invasion, ktorý je postavený na obsadzovaní vežičiek a tiketoch, známych to základoch série Battlefieldu.

CTC – Capture the Class

Na papieri vyzerá všetko jednoducho, ale keď rozpúta melu na ôsmych mapách 32 hráčov, zisťujete, že čítanie návodu a absolvovanie kampane Legend of Fat Princess nie je na škodu. Dívate sa na fungujúci mechanizmus, každý vie, čo robiť. Jeden ťaží drevo, ďalší buduje bránu hradu, prvá trojica rozbíja priechody v horách, ďalšia podniká prvý prieskumný výpad do tyla nepriateľa a tretia obsadzuje vežičky, kam workeri môžu nosiť vyťažené suroviny. Poznať svoje miesto nie je ťažké, dokonca ani nemusí hostiteľ na vás kričať cez headset.

Fat Princess
Fat Princess Bitky sa odohrávajú vždy na strategických miestach.
Bitky sa odohrávajú vždy na strategických miestach.

Fat Princess Explózia trhá bojovníkom ručičky aj nožičky.
Explózia trhá bojovníkom ručičky aj nožičky.

Fat Princess Tam, kde je armáda bezmocná, pomôže tučná bomba.
Tam, kde je armáda bezmocná, pomôže tučná bomba.

V hrade sú výrobníky čapíc, po nasadení ktorých neutrálna postavička zmení class. Okrem workera je tu mečom a štítom vyzbrojený bojovník, kňaz vybavený oživovacím kúzlom, mág vrhajúci firebally, ranger s kušou. Classy sa od seba odlišujú nielen útokmi, ale aj počtom životov, zatiaľ čo bojovník znesie viac, mág padne po troch úderoch. Každé povolanie môže chargovať útok a po ugrade výrobníka sa sprístupní sekundárna zbraň. U mága je to ľadová mágia, bojovník má zase v rukách kopiju, ranger brokovnicu.

Vďaka tomu ani worker nie je opomínaný a neustále je nasadzovaný do bojov, aj keď už nie je potrebné ťažiť suroviny pre upgrady a stavbu obliehacích strojov ako trampolíny a rebríky pri hradbách nepriateľského hradu. Jeho bomby sú mimoriadne účinné pri veľkých stretoch armád. Popri classoch sú vždy v hrade ešte tri nástroje skazy. Obrovská bomba má devastačné účinky, ktoré oceníte hlavne pri bleskovom výpade. Ak ju stihnete naložiť na katapult a zhodíte na nepriateľský hrad, satisfakcia sa dostaví okamžite. Dúhový flakónik zase premieňa svojím obsahom všetkých v dosahu na sliepky a od strategicky rozložených faklí si môžete zapáliť zbrane, ktoré spôsobujú väčší damage.

CTL – Capture that Lag

Výber classu nie je ani tak dôležitý ako tímová práca. Záleží to od vytvorenej hry a, samozrejme, od skupiny hráčov. Osobne som zažil aj zbesilú naháňačku za trofejami a ignorovanie pomoci, ale nič sa nevyrovná kooperácii, keď bojovníci chránia workerov, zatiaľ čo oni ťažia rudu a kňazi healujú mágov, ktorí zapaľujú nepriateľov chargovanými plošnými kúzlami. Tímová práca je vyžadovaná aj pri únosoch princezien, podnikaní prepadov nepriateľských workerov, pri rýchlejšom stavaní upgradov v základni aj pri zhromažďovaní surovín.

Všetko, čo robí tím, je rýchlejšie, účinnejšie, efektívnejšie. To za predpokladu, že sa vám podarilo pripojiť do už založenej hry. Sieťový kód Fat Princess je nestabilný, náročný na rýchlosť pripojenia (1,5 Mbit považuje ikonkou slimáka za pomalý), čo sa odráža na častým lagoch. Tieto znemožňujú classom so zbraňami efektívnymi na diaľku trafiť kohokoľvek v dohľade, neskoro alebo vôbec sa nezapisujú body za killy a ostatní hráči sa teleportujú (niekedy spolu s nimi aj celá bitka) mimo vášho zorného uhla. Odporúčame počkať na update upravujúci tieto zásadné problémy.

V dobe písania recenzie bolo na dennom poriadku, keď za záhadných okolností vypadol hostiteľ a hra nevedela rýchlo nájsť náhradu alebo vás jednoducho odpojilo počas hry a prišli ste o expy. Online časť robila autorom najväčšie problémy, prideľovanie rankov museli vysvetliť na oficiálnej stránke, pretože nikde v 16-stranovej štatistike nie je napísané, koľko vám chýba bodov, aby ste získali novú hodnosť. Hra ju vyratúva vždy na základe posledných 10 odohraných zápasoch.

Fat Princess

CTB – Capture the Bug

Fat Princess by potrebovala odladiť aj kolíziu polygónov, občasné prepadávanie sa pod úroveň mapy a čo je najdôležitejšie zamedziť spomaľovanie postavičky, ak sa čo i len obšuchne o múr alebo iný objekt na mape. Počas únosu vás táto nepríjemnosť stojí často krk. Čím viac máte odohraných hodín, tým viac sa začnú objavovať maličkosti, ktoré vám začnú vadiť ako napríklad nízky skok a nutnosť chodiť po schodoch v hrade, či pomalé doplňovanie zdravia vo vežičkách či základni.

Všetky vyčítané chyby a nedostatky vytvárajú priestor pre nevyhnutné updaty, ako aj doplňujúce DLC, obsahom ktorých by mohol byť kľudne nový class, mapy alebo ďalšie módne doplnky postavičiek. Fat Princess má v základnej výbave osem máp navrhnutých tak, aby prostredie spájajúce oba hrady bolo čo najvyzývavejšie. A tak na jednej sú ostrovčeky oddelené vodou, inde sa dvíha a klesá láva, na ďalšej vám cestu zhatí vysoký príliv a inde môžete zletieť z útesu, pretože bojujete vysoko v horách. Deviata mapa – futbalové ihrisko – je určená pre divokú bitku neutrálnych postáv, ktorým sa menia classy čiapkami vhadzovaných na plochu divákmi. Potom je už aj jednoduchšie skórovať.

Čaro rozprávky o večne hladnej princeznej tkvie v dvoch kľúčových módoch, tímovej spolupráci pri budovaní kráľovstva a intenzívnych bojoch. Hra má tendenciu v úvode odradiť počiatočných chaosom, no ten je rýchlo nahradený ochotou položiť život pri bránení vežičiek. Opakovane. Prepadnúť vábivému volaniu Fat Princess je jednoduché, no ignorovať nedostatky je s odohranými hodinami čoraz ťažšie. Sladká dobrota sa tak mení na horkú skúsenosť (teda až do príchodu updatu).

Fat Princess
Fat Princess Ťaženie surovín je dôležité pre zveľaďovanie základne.
Ťaženie surovín je dôležité pre zveľaďovanie základne.