HITMAN - INTRO PACK

HITMAN - INTRO PACK

7.5

Úvodná dávka sťahovateľného Hitmana

IO Interactive dlho zápasili s formou nového Hitmana, posúvali ho, menili jeho systém vydávania, až nakoniec z toho vzniklo epizodické pokračovanie série. Znamená to, že nasledujúci rok budú tvorcovia do práve vydaného základu dopĺňať ďalšie misie a možnosti. Nemusí to byť zlý koncept, ale len ak si autori získajú komunitu a umožnia jej vytvárať hodnotný obsah. Zatiaľ je to však len na polceste. Postupne si to všetko prejdeme. Teraz sa už však vracia Agent 47...

Agent 47 - vyklonovaný zabijak je späť a po piatich častiach hry už prešiel prakticky všetkým možným aj nemožným. Teraz začína odznovu. Hra začína udalosťami pred dvadsiatimi rokmi, kedy agent prichádza do agentúry, spoznáva Dianu a vydáva sa na svoje prvé tréningy.

To je rovno posolstvom úvodnej epizódy Hitmana. Postupne si vás otestuje v dvoch misiách, ktoré vám priblížia možnosti hry.Vy si na nich rovno vyskúšate, aký dobrý nájomný vrah ste, aby ste sa následne presunuli do prítomnosti, kedy ako skúsený zabijak smerujete do Paríža. Do mesta, ktoré ponúkne jedinú skutočnú misiu prvej epizódy. Všetko je doplnené kvalitnými prestrihovými scénami, kde vidieť, že napriek rozkúskovanej hre Square v tomto ohľade nešetrilo. Scény vás pekne vtiahnu do príbehu, aj keď vzhľadom na krátkosť epizódy veľa nestihnú rozpovedať, ale naznačia, proti čomu teraz stojíte.

Hitman - Intro Pack
Hitman - Intro Pack  Príbeh začína po udalostiach v Rumunsku príchodom agenta 47 do agentúry.
Príbeh začína po udalostiach v Rumunsku príchodom agenta 47 do agentúry.

Hitman - Intro Pack  Prvá epizóda hry ponúkne dve cvičné a jednu ostrú misiu.
Prvá epizóda hry ponúkne dve cvičné a jednu ostrú misiu.

Hitman - Intro Pack  Čaká vás skrývanie, prenasledovanie, prezliekanie a teraz aj QTE boje na telo.
Čaká vás skrývanie, prenasledovanie, prezliekanie a teraz aj QTE boje na telo.

Samotná hrateľnosť je priblížená v prvej tréningovej misii, kde vám agentúra postupne vysvetlí možnosti a postupy. Tie už poznáte z predošlých hier, a teda sa musíte dostať cez rôzne ochranky až k svojmu cieľu. Ten následne musíte zlikvidovať rôznymi spôsobmi. Môžete sledovať pohyb cieľa, nachystať mu pasce - či už nálože, jed, alebo niečo iné, čo daný level ponúka. Netreba vždy zabúdať, že musíte aj utiecť, a teda tichá cesta je často ideálna, ale ani cesta guliek nie je nemožná. Nie je jednoduchá, ale dá sa zrealizovať, hlavne ak spoznáte správanie sa AI.

Konkrétne prvý tréning je na lodi plnej ľudí. Je to uzavretá party zabezpečená ochrankou a váš cieľ má ešte vlastných osobných strážcov. Tu sú hneď dve možnosti ako začať, a to prezliekaním sa za údržbárov alebo odlákaním jedného z ochrankárov a prezlečením sa za neho. Môžete strážcov len omráčiť alebo zabiť, aj keď zabitie iných postáv ako cieľa vám body nepridá. Rovnako vždy musíte dbať na skrytie tela či už do krabíc, alebo niekde, kde ho nikto nenájde, aby nevznikol zbytočný poplach. Často sa vám však môže stať, že vás niekto začuje alebo uvidí pri likvidovaní nepriateľa napriek tomu, že ste si dávali pozor.  Zdá sa, že AI niekedy cheatuje a niekedy je pre zmenu pribrzdená.

Keď ste už v potrebnej oblasti, môžete zapnúť svoj sense mód, ktorý umožní zobraziť obeť a vidieť aj cez steny, pričom rovnako vidíte pohyby ostatných postáv. Následne už ostáva len prenasledovať cieľ a čakať už na vhodnú príležitosť k likvidácii. Napríklad ak ste prezlečený ako čašník, môžete sa postaviť za pult, čakať kým príde a dať mu do nápoja jed, nastražiť bombu na jeho ceste alebo si ho počkať niekde osamote a zastreliť ho. Možností je veľa a v leveloch sa vám budú odomkýnať postupne, už podľa toho, aký level ste dosiahli. Levelujete sa úspechmi v misii, napríklad objavenými možnosťami, ale aj tým, na koľko spôsobov ste už zlikvidovali cieľ alebo koľko zo zadaných požiadaviek ste už splnili. Na kompletné vyčistenie celého levelu máte čo robiť aj niekoľko hodín a počas desiatok zahraní.

Dodatočné úlohy pekne obohacujú hrateľnosť, aj keď je na vás či sa vám chce hrať jeden level dookola, objavovať a hľadať ďalšie možnosti ako zabiť ciele. Ak by sa vám nechcelo likvidovať rovnaké ciele, autori pripravili aj escalation misie.Tie sú vytvorené z niekoľkých stále obťažnejších úloh. Napríklad v prvom leveli musíte len niekoho zabiť, v druhom zabiť a niečo vykradnúť a tak ďalej. V epizóde je zatiaľ len jedna escalation misia. Viac hrateľnosť rozšíria kontrakty. To sú už hráčmi definované misie, kde sami určia, koho je potrebné zlikvidovať. Je to však len jednoduchý editor, kde ciele v leveloch musíte osobne zabiť. Tu však, ak by autori chceli, aby hráči titul hrávali, treba aspoň možnosť zmeny osadenia levelu, výzbroje nepriateľov a veľa ďalšieho. Prostredie by sa síce nezmenilo, ale úplne by zmenili podmienky prechádzania a pribudla by rozmanitosť.

Popri lodi hra ponúka v tréningu ešte misiu na vojenskej základni, kde si s vojakmi môžete užiť slušnú akciu. Môžete sa zakrádať a skúsiť likvidovať alebo obchádzať nepriateľov potichu, alebo sa do toho pustíte naplno a vystrieľate celú základňu. Tu už uvidíte medzery pri prestrelkách s nepriateľmi a stačí si nájsť kút, z ktorého budete ostreľovať pribehujúcich protivníkov. Ak máte dostatok nábojov a presnú mušku, nedokážu vás zabiť. Pritom im na vašu likvidáciu stačí pár zásahov. Máte však automatickú regeneráciu zdravia a keď vás nedajú dole naraz, stále máte šancu. Povedal by som, že v bojoch nepriateľom chýbajú granáty a aj spoločná taktika. Samozrejme, otvorené boje nie sú  cieľom hry, nemáte vystrieľať všetkých a body za to nedostanete, ale aj tak je to vec, ktorú by autori mali do ďalších epizód opraviť.

Nakoniec vám Paríž ukáže to, čo si autori predstavujú pod pojmom skutočný herný level. Dostanete sa do rozsiahlej budovy, v ktorej prebieha módna prehliadka. Sú tu stovky ľudí, niekoľko poschodí, strážnici, ochranky, opravári, kuchári, alebo aj stylisti, módne ikony. Všetko toto budete skúmať, prechádzať, hľadať možnosti, ako zlikvidovať či už primárne ciele, alebo kontrakty. Tu už začína zábava. Prezlečiete sa za módnu ikonu a vylákate si ciele? Nájdete jed a otrávite ich? Nastražíte to ako nehodu a necháte na cieľ padnúť luster? Alebo na to pôjdete akčne a skúsite sa k jednoducho prestrieľať?

Všetko sa dá a jediná škoda je, že takéto levely nie sú v prvej epizóde aspoň dva-tri, epizóda by tak hráčom vydržala dlhšie. Takto ju niektorí prejdú za 3 hodiny a ak sa im nechce hrať úrovne stále dookola, budú musieť mesiac čakať na ďalšiu epizódu. V každom prípade si hrateľnosť fanúšikovia Hitmana užijú, už to nie je konzolovo ladený Hitman Absolution, ale je to návrat k základom série. Treba pátrať, skúšať, byť presný a odviesť čo najlepšiu prácu.

Hitman - Intro Pack
Hitman - Intro Pack  Budete prenasledovať ciele, pripravovať pasce, prezliekať sa.
Budete prenasledovať ciele, pripravovať pasce, prezliekať sa.

Hitman - Intro Pack  Váš zmysel zabijaka vám umožní vidieť obrysy postáv cez steny a lokalizovať ciele.
Váš zmysel zabijaka vám umožní vidieť obrysy postáv cez steny a lokalizovať ciele.

Hitman - Intro Pack  Hra vám dáva veľa odmien za špeciálne zabitia cieľov, za to odomkýna aj ďalšie možnosti.
Hra vám dáva veľa odmien za špeciálne zabitia cieľov, za to odomkýna aj ďalšie možnosti.

Graficky je titul veľmi pekný, nie nádherný, ale presne v štýle predošlých Hitman hier. Ostrá grafika, prehľadné prostredia a teraz aj rozsiahle so stovkami ľudí. Výkon nie je dokonalý a môžete zbadať skoky z 30 na 60 fps a opačne, ale hra je pomalá a samotnej hrateľnosti to neuškodí. Pozitívne je, že sa do PC verzie vrátili detailné nastavenia hry a pribudol aj DX12 mód, ktorý zatiaľ mierne pomôže zvýšiť framerate hry na najvýkonnejších kartách. DX12 režim budú autori postupne s ďalšími epizódami vylepšovať, Čo by ale z vizuálnej stránky mohli vylepšiť, sú animácie. Stále je tam veľa zjednodušení, či už zbierania vecí, alebo prezliekania, kde sa preoblečiete v sekunde. Je to síce súčasť hry už od prvej časti, ale možno je už načase posunúť sa v tejto oblasti vpred.

A ešte jedno upozornenie, hra má offline a online módy. Kde zatiaľ čo v Online móde je prístupne všetko, ak hráte offline, budú prístupné len hlavné misie bez doplnkov, teda chýbať budú challenges, escalation misie, kontrakty a aj rebríčky.

Keď máme zhrnúť úvodnú epizódu Hitmana, čo sa týka hrateľnosti, je to presne to, čo od neho žiadate, v prípade ponuky je to presne to, čo ste zrejme od Hitmana nečakali. Hrateľnosťou je v sérii doteraz najlepší. Vylepšuje predošlé hry,  ponúka otvorené levely, veľa možností, skúmanie prostredí a hľadanie, čím všetkým by ste mohli cieľ odstrániť. Všetko je skutočne prepracované a teraz ešte postupne sa rozširujúce počas toho, ako postavu levelujete. Škoda, že AI stále zaostáva a zjednodušené animácie stále nie sú nahradené plnými. Zamrzí samotná ponuka a epizodické vydávanie hry - tri levely sú na začiatok málo. Cena 13 eur však nie je zlá. Autori si ale musia dať pozor, pretože ak chcú rozvíjať komunitu, hra bude potrebovať vylepšenia, a to napríklad prepracovanejší editor misií s úplnou možnosťou zmeny osadenia levelu.

Ak nechcete hrať titul po kúskoch, počkajte si do budúceho roka, kedy vyjde kompletná edícia.

Hitman - Intro Pack
Hitman - Intro Pack  Ak sa skryjete niekde v rohu, prichádzajúci nepriatelia nemajú šancu.