KILLER KLOWNS FROM OUTER SPACE: THE GAME

Pozemšťania verzus predátori

Keď bola hra Killer Klowns from Outer Space: The Game predstavená na Opening Night Live na Gamescome v roku 2022, nejednému fanúšikovi hororov poskočilo srdce. Kultový film o vraždiacich klaunoch bol predlohou pre asymetrickú online multiplayer hru od Teravision Games a Ilfonic a po stretnutí sa s vývojármi bolo jasné, že o krvilačných klaunoch z vesmíru toho vedia dosť a ako fanúšikovia dávajú tohto projektu srdce. Dokážu však tento entuziazmus pretaviť do skutočne zábavnej hry na skrývačku?

Overili sme si to počas preview hrania s vývojármi, kedy nám dali možnosť zahrať si za ľudí aj klaunov. Tí pristáli na planéte Zem, aby sa nakŕmili obyvateľmi mesta Crescent Cove a vyskúšali sme si rolu únoscov aj koristi, ktorá uteká o život a vie dať klaunom aj poriadne na frak. Hrateľnosť je podobná predchádzajúcej hre Friday the 13th: The Game, no tentoraz namiesto jedného zabijaka lovia traja klauni a majú sedem potenciálnych obetí.

Vďaka tomu, že sa počet vrahov zvýšil na troch, zážitok je o niečo zábavnejší ako v prípade Friday the 13th: The Game. Hráči si budú môcť vybrať z piatich tried klaunov: Stopovač, bojovník, tank, lapač a skaut. V našom prípade to však bolo úplne náhodné a v rámci 40-minútového hrania sme hrali iba za skauta, ktorý sa vie dobre zakrádať, no má malú výdrž a je dosť pomalý. Spolupráca s ostatnými klaunmi bola priam nutná, pretože ako sme sa presvedčili, v súboji jedného skauta na jedného človeka osamotený vrah málokedy dokázal obeť sám omráčiť a často mu utiekla.

Cieľom klaunov je zabiť sedem obyvateľov mesta Crescent Cove, čo môžu urobiť poriadnym úderom kladiva alebo svoje obete omráčiť pištoľou s cukrovou vatou. Následne ostane obeť obalená v kokóne, ktorý je potrebné odniesť do generátorov lokajov, ktoré sú rozmiestnené po mape. Týmto spôsobom sa vytvárajú malí klaunskí pomocníci a zníži sa cooldown na klaunské triky. Ak v generátore zaplníte všetky 4 sloty kokónmi s obeťami, nastane predčasná Klaunokalypsa, ku ktorej bežne dochádza, keď sa časovač v zápase dostane na nulu. Tá ma za následok ružový výbuch, po ktorom žiaden pozemšťan neostane živý.

Ako klaun sme mali možnosť vyskočiť do výšky, kedy bolo mapu vidieť z vtáčej perspektívy a vďaka tomu sa dalo preskočiť do inej lokality, no iba na miesta, kde už bol iný klaun. Stopovači tiež majú k dispozícii dron, ktorým sledujú obete. Proti ľuďom sme najčastejšie používali omračujúcu pištoľ, no tá sama o sebe nebola až tak efektívna, ak bol klaun sám a posila sa vždy hodila. Vyskúšali sme si aj kladivo a po niekoľkých dobre mierených úderoch bolo možné na obeti vykonať klaunalitu, teda finálny úder v štýle Mortal Kombat s množstvom krvi a konfiet.

Pri hre za ľudí je potrebné sa dostať do bezpečia predtým, ako započne Klaunokalypsa. Ľudia si musia nájsť nejakú únikovú cestu, pričom na jej otvorenie je potrebné mať pri sebe určité predmety. Keď sa ľudia po prvý raz objavia na mape, zobrazí sa im miesto stretnutia, kde nájdu viaceré predmety a následne sa im ukážu aj únikové cesty. Je dôležité nevyrábať priveľa hluku, pretože takto vás klauni s mimoriadne citlivým sluchom nájdu. Je však možné ich naschvál odlákať na nesprávnu stopu pomocou rôznych hlučných predmetov v prostredí.

Aj v prípade ľudí existuje päť typov, za ktoré môžete hrať. Sú to agilní punkáči, policajti, ktorí dobre narábajú so strelnými zbraňami, silní, no hluční motorkári, či zruční vidláci, ktorí vedia veci opraviť a majú veľký inventár. Nám bola náhodne pridelená trieda tínedžera. Tí sú obratní, ľahko sa zakrádajú, no majú nízky život a malý inventár. Už na začiatku sme našli strelnú zbraň, no tá mala veľmi malý počet nábojov a stačilo to len na jedného klauna, ktorého sme v presile ľahko spacifikovali.

Potom však bolo potrebné nájsť únikovú cestu a spoločne sme našli kryt, ku ktorému však chýbala karta na otvorenie. Po jej nájdení bolo potrebné ešte naštartovať generátor, ktorý by elektronické dvere sfunkčnil. Našťastie, neďaleko ležal kanister s benzínom, ktorý sme vyliali do generátora. Nebolo tak však až tak hladké, pretože nalievanie aj otváranie spustilo minihru v podobe správne načasovania stlačenia určitého tlačidla. Po zlyhaní to navyše urobilo hluk, ktorý prilákal klaunov. Našťastie, tí boli zamestnaní na opačnom konci mapy a dvaja sme tak dokázali uniknúť do bezpečia. Vývojári ukázali, že je možné tiež odplávať na lodi či ujsť cez most. Ak sa však traja klauni po moste prejdú, svojou váhou ho dokážu zničiť.

Ľudia nie sú iba lovná zver a dokážu sa aktívne brániť, pričom ich výhodou je hlavne väčší počet. Ak človek ostane v kokóne z cukrovej vaty, je stále možné ho vyslobodiť, ak má niektorý zo spoluhráčov pri sebe nôž. Klauni sa dokážu liečiť klaunským smiechom a môžu sa donekonečna oživovať vďaka ich vesmírnej lodi. Preto jedným zo spôsobov prežitia pre ľudí je dostať sa do klaunskej lode a zničiť v nej jadro, aby zastavili respawn. Záleží preto na vašej stratégii, ako sa rozhodnete proti klaunom bojovať. Ak sa stane, že klauni zabijú 6 ľudí, posledný človek ich dokáže ešte všetkých naraz oživiť pomocou oživovacieho stroja. Ten funguje iba na jedno použite, preto je to istý spôsob zvratu predtým, ako nastane nemilosrdná Klaunokalypsa.

40 minút hrania nebolo dostatočných na to, aby sme si vyskúšali všetky triedy a schopnosti. Napriek tomu sme si hranie Killer Klowns from Outer Space: The Game užili a hráči sa môžu tešiť na skvelú atmosféru 80. rokov minulého storočia s množstvom krvi aj smiechu. Lokality aj mnohé klaunské zbrane sú verné filmovej predlohe a na hudbe dokonca pracuje pôvodný skladateľ John Massari. Podľa autorov na hre spolupracovali aj tvorcami filmu bratmi Chiodovcami. Hra je vyvíjaná ako premium titul s následnou podporou po uvedení na trh. V pláne sú viaceré aktualizácie obsahu, pričom tvorcovia by chceli priniesť zaujímavé sezóny s novými zbraňami. Hra pôvodne mala byť dostupná ešte minulý rok, no po odkladoch sa jej konečne dočkáme 4. júna.

napísal Tanya 7.5.2024

|Steam deck - emulácia ps2 hier (1)
Čau. Hráva tu niekto PS2 hry na SD? Samozrejme poz...