Čo do vzhľadu vás výber postavy nezmení, ale aspoň vám dá iné vlastnosti. I keď o vývoji postavy by som pomlčal. V prvom rade som si na začiatku nemohol nagenerovať postavu, čo ma fakt štve. Táto vec bola čiastočne nahradená 3 predvolenými typmi postáv, ktorým ste len mohli meniť farbu oblečenia, vlasov a kože. A to je alles. S vývojom postavy je to ešte horšie. Ako som hovoril, táto hra je príliš americká. Už v Diable, čo bola viac akčná klikačka, než RPG, boli trochu ochudobnené miesta kam ste mohli investovať bodíky, ktoré ste dostali za prechod na vyšší level. Bohužiaľ obyvatelia istej zeme ani tento zjednodušený vývoj postavy nepochopili a tak samotný vývoj postavy nebudete vôbec riadiť vy. Podobne ako v Crusaders of Might & Magic je dopredu navolené k čomu sa vám koľko pridá. Najviac frustrujúca vec, je že dopredu vidím aké je maximum dosažiteľné v schopnostiach. A najviac ma dojal počet levelov, na ktoré môže váš bojovník povýšiť, takto síce nedochádza k tomu aby sa z bojovníka stál mág a opačne, ale výhra to nie je.
. Rovných 10, ale tu narozdiel od Baldur´s Gate je to nič. A ešte zaujímvejšie je získavanie experience bodíkov. Ak ich máte už určitý počet, tak za slabšie potvorky nedostanete nič.
To by bolo, moje kvílenie nad ďalším zhovädením RPG, ale zase NOX má aj svoje kladné vlastnosti. V prvom rade je to akčná hra, tiež je vidieť z izometrického nadhľadu ako diablo a jej grafika je fantastická. U konkurencie frflali, že príbeh je lineárny a teda aj levely sú vždy tie isté, narozdiel od generovaného diabla. A ja mám zase rád pekne premyslený príbeh a podrobne navrhnuté levely ako náhodne generovanú zmes niečoho. No skôr ako pevný dej by som sa ja pohoršoval nad dejom samotným, lebo hra sa obmedzila len na pár nič neriešiacich subquestov a inak vás hra vedie za ručičku podobne ako v Final Fantasy 8.
Keď už nemôžete ovlyvniť vývoj postavim, tak si aspoň poriadne zakrepčíme. Akcia je to pravé. S bojovníkom chodíte po leveloch a zabíjate to isté ako ostatný,, s tým rozdielom, že bojovník nemá manu a teda neovláda kúzla. Namiesto toho získava prechodom na ďalší level akési pseudokúzlo, alebo vlastnosť, ktorá sa mu postupne dobíja a dakedy také kombo berserker alebo warcry nie su na zahodenie.Bojovník ďalej môže používať len ručné sečné zbrane a palice a sem tam hvizdice, ale po žiadnom luku ani nepáchne a tiež si nemôže dať na seba oblek alebo zbraň iného typu postavy. Takisto aj zaklínač nemôže nosiť ťažké brnennia a používať niektoré ultra útočné mágove kúzla. A tiež za neho skôr ako meč hovoria jeho ochočené zvieratká, alebo prípadne vykúzlené cez summon creature. Práve jeho výhodou je táto vlastnosť, keď totiž nájde zvytok o danej príšere môže si ju privlastniť, alebo ju lahšie zabiť. No zaklínač okrem meča môže ako jediná postava nosiť výborné luky, do ktorých ide niekoľko druhov šípov, ktoré väčšinov rozhodujú boj. A mág ten zase stále buzeruje s navádzanými firebalmi, len škoda, že tej many je tak málo. Tá mu vystačí tak na 4-5 fireballov a potom musí ísť načapovať manu z flaštičiek alebo z magických modro svetielkujúcich kameňom, ktoré sa za pravé pomaly dobíjajú a za druhé ich je strašne málo.. Preto je hra za ostané postavy strašne nevyvážená. Kým mág žobre o manu, bojovník to má najlahšie, dojde a preseká sa k východu. Preto Výber postavy od bojovníka smerom k mágovi mení tak trochu. obtiažnosť hry ( vidíte, aj táto možnosť výberu obtiažnosti chýba ). Optim8lny je zakl9na4, I ke+d ten za pr93ery zabit0 svojimi zvieratkami nedost8va experience. Ach.