CryEngine 3 sa bližšie na GDC predstavil a už vieme, že engine je v zásade rovnaký ako CryEngine 2, len podporuje aj konzoly. Crytek totiž potvrdil, že hry, ktoré sa teraz vyvíjajú na CryEngine 2, nemusia prechádzať na trojku, ak nepotrebujú konzolové porty. Trojkou ho nazvali hlavne pre seba, pretože pre konzoly bolo treba totiž prepísať veľa kódu v engine. Zásadné nové veci v CE3 sú skôr ďalšie funkcie ako real-time lighting system a real-time global animation system, základ ostáva rovnaký a ak by autori CryEngine 2 hier chceli prejsť na nový engine, stačí im hru len rekompilovať.
Momentálne je engine ešte v štádiu optimalizácií a o pár mesiacov by mal na konzolách bežať lepšie ako vo včerajšom videu. Zo zaujímavých funkcií pre programátorov bude optimalizácia jednotlivých verzií multiplatformovej hry v Sandbox editore, kde na PC nadefinuje základny level a editor ho automaticky skonvertuje, skompresuje a zoptimalizuje pre potreby každej z konzol. Výpis funkcií a možnosti enginu si môžete pozrieť tu.
Engine by mal byť vonku na jeseň tohto roku. Crytek na GDC prezentoval len svoj engine a s hrami počká na E3, ktorá bude začiatkom júna. Podotkol, že lokality v tech videu boli vyrobené špeciálne pre video.
NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY TÝŽDŇA |
- Aký je Netflixovský seriál 3 Body problem? 36
- Alza spustila zľavy na konzoly, PC a ďalší herný tovar 25
- Aké herné PC zložiť na jar 2024 za 800, 1000, 1500 alebo 2000 eur? 63
- Resident Evil 9 bude zrejme umiestnený v otvorenom svete 86
- Aká bola druhá séria Halo seriálu? 50
- Objavená bola diera v Apple M1,M2 a M3 čipoch 65
- Príde GTA VI až v roku 2026? 63
- Putin rozkázal, aby si Rusko vytvorilo vlastnú hernú konzolu 196
- Horizon 2 odštartoval na Steame s nižším počtom hráčov ako jednotka, ale port je d 193
- Na GDC vraj niektorí vývojári nechápali dôvod existencie PS5 Pro, niektorí distrib 133 zobraziť viac článkov >