Skončia otravné otázky ohľadom cookies v Európe? |
EU práve komisia zisťuje, že odsúhlasili veľmi otravnú vec a skúšajú nájsť jednoduchšie riešenie.
Európska komisia rozoslala niekoľko počiatočných návrhov reklamným firmám, aby vypustili cookies z reklám. Zatiaľ je to dobrovoľné a komunikujú s firmami, ako postupne cookies opustiť a prejsť na iný systém. Zároveň sa tento systém snažia nájsť a zadefinovať.
Cookies v browseroch totiž reklamy využívajú na vašu identifikáciu, aby vám mohli následne posielať relevantnejšie reklamy podľa vášho browsovania a eventuálne tak sledujú vaše browsovanie a narúšajú súkromie. Preto aj EU pred pár rokmi zaviedla povinné opytovanie sa na každej stránke, či používatelia chcú cookies.
Teraz hľadajú cestu ako to zmeniť. A prečo? Lebo už aj komisia zistila, že to čo zaviedla predtým, a teda otázky na každej stránke sú otravné a ľudia to odklikávajú len, aby sa toho zbavili.
Aktuálne hľadajú alternatívne spôsoby, ako môžu používatelia vyjadriť súhlas so spracovaním ich osobných údajov na účely online reklamy alebo ich odmietnuť. Chcú na jednej strane prehľadnosť, na druhej chcú prestať otravovať ľudí.
Komisia zároveň poukazuje na výskum, ktorý naznačuje, že spotrebitelia by radšej neboli sledovaní, aj keď to nevyhnutne neznamená, že používatelia chcú odmietnuť personalizované reklamy. Teda ľudia väčšinou nemajú nič proti personalizovaným reklamám, keďže to im aj pomáha niečo si nájsť, alebo ukážu niečo súvisiace s tým, čo hľadajú. Ale hľadá sa systém, ktorý by ich pritom nesledoval.
V EU sa tak pozerajú smerom na:
- kontextovú reklamu
- personalizované reklamy bez sledovania
- reklamné profily, do ktorých by sa dalo prihlásiť.
V zásade hľadajú možnosti, ako automatizovať preferencie krížom cez jednotlivé stránky.
Nakoniec to vyzerá, že by sa to dalo previazať na konto, napríklad Google, Microsoft, Apple alebo priamo vytvoriť nastavenie v browseri, čo mohli riešiť úplne od začiatku. Pôvodne to zamietli, lebo sa im nepáčilo zhŕňanie takého množstva informácií u jednotlivých firiem. Oni však tie informácie majú tak či tak.
NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY TÝŽDŇA |
- Black Friday výpredaj na Alze pokračuje 124
- V GTA V je aj slovenský obchod zo Žiliny 34
- Matrix AI bude generovať nekonečné hry 54
- RECENZIA: Metro Awakening 51
- Rusi platia za negatívne recenzie Stalkera 2 na Steame 104
- LEGO predstavilo novú sériu LEGO F1 formúl 33
- Witcher 4 je už v plnom vývoji 57
- Zrušená RTX 4090ti karta bola nájdená medzi odpadom vo výpredaji 19
- RTX 5090 bude mať najväčší čip od Nvidie od roku 2018 147
- Stalker 2 dostane prvý patch nasledujúci týždeň 137 zobraziť viac článkov >