Ako vznikal Nintendo 3DS |
Na poslednú chvíľu modifikovaný hardvér, predvádzacie produkty o veľkosti obedáru a iné zaujímavosti zo zákulisia vývoja handheldu.
Na poslednú chvíľu modifikovaný hardvér, predvádzacie produkty o veľkosti obedára a iné zaujímavosti zo zákulisia vývoja Nintendo 3DS prezradili jeho tvorcovia v rozhovore Iwata Ask, kde kladie otázky sám prezident spoločnosti.
Nintendo s tretím rozmerom koketovala už poriadne dávno, každý si pamätá isto prepadák menom Virtual Boy, no ešte pred vydaním zariadenia vyvolávajúceho migrény a kinetózu, sa objavila pre systém Famicom 3D verzia Grand Prix, v ktorej sa na trať pozeralo cez špeciálne okuliare.
K 3DS bolo o krôčik bližšie, keď v dobách uvedenia GameCube na trh sa experimentovalo s 3D verziou Luigi's Mansion. Inžinieri nainštalovali na konzolu malý 3D displej s uhlopriečkou 4", ktorý nepotreboval žiadne okuliare. Prototyp dokonca debutoval aj na výstave E3 v roku 2002, no s výrobou sa nezačalo s prostého dôvodu, displej bol drahší ako konzola.
Oddelenie vývoja pri navrhovaní 3DS prišlo najskôr s modelom, ktorý mal reprezentovať čo najmenšie rozmery (na ilustračnom obrázku). A to bolo chybou, spomína Kenichi Sugino, vedúci celkového dizajnu 3DS. Všetci vo firme si myslel, že v takejto veľkosti ho dokážeme aj vyrobiť, dodáva. Prototyp nepodporoval 3D, nemal kamery ani analógový prvok. Na ďalšom prototype sa dal vymieňať za časť s d-padom ako Lego kocky. V jednom momente sa uvažovalo, že takáto modulárnosť mala byť uvoľnená na trh a rozhodnutie či má byť analog nad smerovým krížom, alebo pod ním, nechať na zákazníkoch. Uvažovalo sa aj o úplnom vypustení d-padu. Nakoniec rozhodol rozum.
Klobúčik, respektíve jeho veľkosť, nebola finalizovaná ani na E3 2010, pre ktorú Nintendo vyrobila špeciálne dve stovky preprodukčných vzoriek. Nemali finálne hardvérové špecifikácie a v jednom momente hrozilo, že 3D v rukách novinárov nebude pripomínať atraktívne zariadenie, ale krabicu o veľkosti obedára.
V januári minulého roka sa začalo s výrobou prvých vzoriek, na poslednú chvíľu prišla hardvérová zmena – integrácia gyroskopu, to všetko v čase, kedy bol už hardvérový dizajn uzatvorený a Sugino trval na tom, že do vnútra už nič iné nevojde. Nakoniec gyroskop využívajú hry Steel Diver a Ocarina of Time. Nintendu stratégia za päť minút dvanásť nie je cudzia, tesne pred masovou výrobou ovládačov Wiimote pribudol do špecifikácie reproduktor.
Predtým než sa handheld pošle do výroby, prebiehajú na ňom záťažové stres testy ako simulovanie pádu z výšky 1,5 m, práca v extrémnej teplote, chlade alebo test prevádzky, ak naňho (ne)chtiac stúpite.
Finálne 3DS môžete poobdivovať v tomto článku a hry nachystané na jeho premiéru 25. marca môžete obdivovať v tejto galérii.
NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY TÝŽDŇA |
- Black Friday výpredaj na Alze pokračuje 126
- V GTA V je aj slovenský obchod zo Žiliny 34
- RECENZIA: Metro Awakening 51
- Matrix AI bude generovať nekonečné hry 54
- Rusi platia za negatívne recenzie Stalkera 2 na Steame 104
- Witcher 4 je už v plnom vývoji 57
- Zrušená RTX 4090ti karta bola nájdená medzi odpadom vo výpredaji 19
- RTX 5090 bude mať najväčší čip od Nvidie od roku 2018 147
- Stalker 2 dostane prvý patch nasledujúci týždeň 137
- PS Plus predstavuje svoje decembrové tituly 32 zobraziť viac článkov >