Samorost 3 je čoskoro tu. Prečo trval vývoj 5 rokov? |
Autori point and click adventúry Samorost 3 nám tesne pred vydaním prezradili niekoľko detailov. Prečo vývoj trval 5 rokov a akým problémom museli autori počas vývoja čeliť?
U našich susedov vzniká hneď niekoľko nádejných hier, pričom medzi tie najočakávanejšie jednoznačne patrí point and click adventúra Samorost 3, za ktorou stojí tím Amanita Design. Ten má, okrem prvých dvoch častí, na konte aj Botaniculu alebo Machinarium. V rovnako svojskom a originálnom duchu sa nesie aj ich novinka, ktorá príde na trh už 24. marca a aj keď majú autori tesne pred vydaním, našli si čas odpovedať nám na pár otázok. Vyspovedali sme Jakuba Dvorského:
Prvý raz sme o treťom Samoroste počuli už v roku 2011. Prečo vývoj trval tak dlho? Narazili ste na nejaké problémy?
Dá sa povedať, že nás v priebehu vývoja nestretli žiadne vážne problémy. Teda ak nepočítam drobnosti, ako že sa nášmu šesťčlennému tímu narodilo dohromady šesť detí len za dobu vývoja Samorostu 3, programátorovi ukradli niekde na cestách oba počítače aj záložné disky, takže prišiel o mesiac vývoja, mne vyhorel dom a podobne. Tých päť rokov sme strávili vytváraním všetkých prepracovaných lokalít a assetov - je toho v hre naozaj veľa a miera detailov je vysoká.
Ako konkrétne nadviaže trojka na dvojku? Máte v rukáve aj nejaké prekvapenia pre hráčov, ktorí hrali predchádzajúce časti?
Nadväznosť na predchádzajúce, už pekne staré, Samorosty je len veľmi malá. V zásade sa hra odohráva len v rovnakom vesmíre a má rovnakého hrdinu. Inak je Samorost 3 úplne samostatný príbeh.
Samorost 3 opäť očarí unikátnym vizuálnym štýlom. Ako náročné je niečo takéto vytvoriť? Kde beriete inšpiráciu?
Pre každú hru vytvárame výtvarný štýl a techniku úplne nanovo. Tentoraz sme zvolili zatiaľ najnáročnejšie poňatie a spôsob vytvárania pozadí a všetkých grafických assetov. Ide o digitálnu maľbu s použitím reálnych textúr a kúskov fotiek, ktoré sme sami získali v teréne. Hlavný zdroj inšpirácie pre jednotlivé svety pramení práve v zbere fotografického materiálu v prírode. Jedna zo samostatných planét je napríklad inšpirovaná z mora vyplavenými kusami dreva, ktoré sa dajú nájsť na plážach Nového Zélandu a podobne.
NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY TÝŽDŇA |
- Live action trailer približuje Call of Duty: Black Ops 6, hra bude aj v Game Passe 38
- PS5 Pro vraj bolo pripravené na vydanie minulý rok, ale bolo odložené 61
- Svoj Steam účet po svojej smrti nemôžete nikomu zanechať 94
- Silent Hill 2 remake dostal dátum vydania a ukázal aj gameplay 82
- GTA VI príde na PC neskôr 133
- Sony prinesie nové State of Play o polnoci 119
- Days of Play akcia práve začína 61
- Call of Duty Black Ops 6 je najdlhšie vyvíjaný Call of Duty titul 48
- Warhorse ohlásili jazyky titulkov a dabingu pre Kingdom Come Deliverance II. Češti 65
- RECENZIA: Indika 25 zobraziť viac článkov >
PC
Vývoj: Amanita Design Štýl: Adventúra Web: domovská stránka hry
| |||
+ SLEDOVAŤ HRU
SÚVISIACE ČLÁNKY:
|