Česká MMORPG Novus Inceptio dostala zelenú |
Sandbox ponúkne rozľahlú divočinu čakajúcu na kolonizovanie. Žiadne neutrálne mestá, minimum neutrálnych NPC a iba tutoriálové misie. Smrť bude permanentná ale...
V Česku vzniká MMORPG Novus Inceptio. Hra vznikla ako projekt jedného muža - Martina Mastného, k jeho uskutočneniu však bude asi potrebovať väčší tím, pretože ciele sa zdajú byť vysoko. Štúdio McMagic Productions v traileri ukazuje svoj svet v peknej grafike a pritom prichádza s inováciami na strane hrateľnosti, ktoré hru výrazne odlišujú od drvivej väčšiny MMORPG. Narozdiel od World of Warcraft a jeho viac i menej podarených klonov chce ponúknuť takmer prázdny svet s určitými pravidlami a zvyšok si už hráči vybudujú a rozhodnú sami. To znamená, že mestá v hre budú iba tie, ktoré si hráči vystavajú sami, klasické questy nemajú byť mimo tutoriál vôbec a v ideálnom prípade sa bude svetom prechádzať iba pár neutrálnych NPC.
Hra je zasadená na cudziu planétu a mieša postapokalyptický svet s prvkami príznačnými pre fantasy a sci-fi. Planétou sa prehnala neznáma sila a hráči budú odhaľovať tajomstvo jej pôvodu i nachádzať zvyšky po starej civilizácii. Celý svet je teraz jedna veľká, necivilizovaná divočina, takže by si hráči mali vytvoriť svoju vlastnú civilizáciu a znova ju osídliť.
Dôležitou súčasťou hry je real-time plynutie času, denný/nočný cyklus a na ne naviazaný prirodzený vývoj charakterov. Používané zručnosti sa budú vyvíjať podobne ako v Skyrime a charakter, ktorý sa pustí do rúbania lesa a výstavby napríklad farmy, získa body práve do týchto dvoch zručností. Nepoužívané zručnosti sú však pomaličky zabúdané a keď sa teda charakter vrhne na farmárčenie a už pri ňom zostane, začne pomaly zabúdať na svoju drevorubačskú minulosť. Schopnosť zlepšovať jednotlivé zručnosti pritom bude závislá aj na veku charakteru. Starý človek môže zbierať úspechy na poli alchýmie, ale výborný drevorubač už z neho asi nebude.
Tento systém má nabádať k vytváraniu spoločenstiev rôzne špecializovaných charakterov - jeden sa postará o pravidelný prísun dreva, druhý bude rozvíjať svoje stavebné zručnosti, tretí ich bude zásobovať jedlom, štvrtý sa im postará o kvalitnejšie nástroje a spoločne založia malú osadu, z ktorej sa môže stať skutočná dedina s vlastným starostom a strážami a neskôr z nej možno vyrastie celé plnohodnotné mesto. Kto nechce byť súčasťou komunity, môže či skôr musí s okolím komunikovať aspoň pomocou hráčmi zadávaných questov, či už sa bude jednať o dodávku potravín alebo remeselné vyhotovenie predmetov.
Smrť je konečná a zomierať sa bude nie len násilnou smrťou v PvP boji či po zožraní nejakou šelmou, ale lístkom do hrobu je aj staroba, choroby, zranenia a dokonca vyčerpanie. Vtedy bude musieť hráč ďalej pokračovať s klonom alebo s potomkom pôvodného charakteru, na ktorého sa vďaka DNA prenesú aj kľúčové vlastnosti. Staroba sa nevyhne aj faune a flóre. Charakter by tiež mal mať možnosť najať pomocníkov ovládaných umelou inteligenciou, ktorí sa budú o jeho majetok starať aj v čase jeho neprítomnosti.
Systém remesiel nebude obmedzovaný druhmi materiálu, iba zručnosťou a potrebnými časťami. Na výrobu sekery je teda použiteľný aj kameň a vznikne kamenná sekera, ale rovnako aj železo a vznikne oveľa kvalitnejšia železná sekera. Rozdiely sú vypočítavané automaticky vrátane započítania hustoty použitého dreva. Svet má mať 576 km2 a zahŕňať temné lesy, vyprahlé púšte, tropické džungle aj život pod vodnou hladinou.
Projekt už prešiel cez Steam Greenlight, kde autor do kolónky "jazyky" napísal angličtinu aj češtinu. Už na jeseň by sa hra mala rozhýbať pomocou Steam Early Access, avšak v ne-MMO verzii. Systém sa vyskúša ako singleplayer hra a MMO sa z nej stane až v pravú chvíľu, pričom hráči si svoje charaktery prenesú z jednej verzie do druhej. Dovtedy sa o interakciu bude starať iba Ghost mode umožňujúci predovšetkým obchodovanie. Novus Inceptio by sa okrem Windows PC mala dostať aj na Mac a Linux, poháňa ju Unity engine.
NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY TÝŽDŇA |
- Black Friday výpredaj na Alze už začal 99
- RECENZIA: S.T.A.L.K.E.R. 2: Heart of Chornobyl 325
- Half-Life 2 je k svojmu 20. výročiu zadarmo 84
- Aké hodnotenia dostal Stalker 2 v recenziách? 98
- Zľavy na PS5 konzoly a príslušenstvo boli spustené 81
- Chcete si zložiť herné PC s AMD Ryzen procesorom? 113
- Aký výkon má PS5 Pro oproti RTX 4070 v Alan Wake 2? 163
- Takto vyzerá prostredie Skyrimu na Unreal Engine 5 27
- Ako to bolo s Half-Life Episode 3? Prečo ju Valve nedokončilo? 63
- Stalker 2 predstavil niektoré z artefaktov 67 zobraziť viac článkov >
PC
Vývoj: McMagic Štýl: MMO / RPG Web: domovská stránka hry | |
+ SLEDOVAŤ HRU
SÚVISIACE ČLÁNKY:
|