Dizajnér DiRT 4 hovorí o rozšírení cieľového publika, DLC plánoch a ďalších veciach okolo hry |
Najnovšie DiRT tak nebude len pre hráčov, ktorí milujú simuláciu, ale aj pre tých neskúsených, na ktorých tu čaká alternatívny jazdný model. Potvrdená je podpora 3 monitorov a v hre sú aj prípadné DLC.
Rovnako, ako väčšina simulačných hier, DiRT séria je zvyčajne známa ako hardcore hra. Fanúšikovia utratia šialené množstvo peňazí len preto, aby si vytvorili perfekné jazdné nastavenia svojho auta a strávili týždne vylepšovaním, aby sa potom mohli predviesť na trati. Je preto pochopiteľné, prečo sa vývojári série Codemasters snažia sústrediť na hardcore publikum. DiRT 4 však do série prináša zmeny a otvára dvere novým hráčom. Práve o tom a o ďalších plánoch sa rozrozprával šéf dizajnér hry Paul Coleman:
„Myslím, že najväčšou výzvou je zabezpečiť, aby ste vašou hrou oslovili také široké publikum, ako je to len možné, no pritom nesmiete ohroziť pocit pôžitku z hry u žiadneho člena tohto publika. Začali sme so simulačným enginom, ktorý sme vyvíjali počas DiRT Rally a vedeli sme, že jeho zlepšenia, ktoré sme urobili boli skvelé. Overovali sme ich totiž s pomocou Pettra Solberga a Krisa Meekea. Ide o jedných z najlepších svetových off-road pretekárov a ich spätná väzba bola veľmi pozitívna, pričom nám skutočne pomohli vytlačiť z áut tie správne pocity.
Okrem toho sme k nám tiež pozvali hlavných členov našej komunity, aby si vyskúšali hru v rôznych fázach vývoja a poskytli nám ich spätnú väzbu. Zamilovali si to, čo hrali a tak sme dúfali, že to dostaneme aj do širšej komunity. Následne sme využili simulačný model a skúsili so s niektorými menej skúsenými hráčmi. Išlo o hráčov, ktorí predtým nemali žiadne skúsenosti s DiRT hrami, pretože boli sústredené na simuláciu. Títo hráči tak skutočne bojovali s riadením. Pridali sme teda viacero asistentov, no stále to pre nich nebolo to pravé orechové pričom cítili, že jazda pre nich nie je vzrušujúca a že ich samotné asistenty držia pozadu.
Našim cieľom tak bolo vytvoriť alternatívny jazdný model, ktorý bude vhodnejší pre hráčov bez skúseností s dynamikou vozidla a jeho riadením v simulácii. Tento model uľahčuje jazdu a umožňuje robiť hráčom viac chýb, no pritom stále zostávajú na trati. Je to skvelé a každý, kto tento alternatívny jazdný model vyskúšal, sa z jazdy začal tešiť.“
DiRT 4 tak rozšíri hráčsku základňu a už nebude len pre tých, ktorí milujú simuláciu. Čo sa týka ďalších informácií, mnoho hráčov miluje DiRT Rally vo VR, no Codemasters v DiRT 4 podporu VR neprinesú. Bude to z dôvodu, že vývoj pre VR je časovo náročný, vyžaduje veľa úsilia a nestihli by sa tak stanovené termíny. Autori sa tým pádom plne sústredili na nové funkcie a úroveň kvality bez VR.
Paul Coleman tiež tvrdí, že má ako vedúci dizajnér hry mnoho plánov na prípadné DLC. Nie všetky však uzrú svetlo sveta a u Codemasters záleží na tom, ako bude DiRT 4 prijaté samotnou komunitou, čo je vlastne logické. Ak bude hra prijatá pozitívne, Codemasters majú skvelé nápady k DLC, ktoré by mohli následne priniesť, no zatiaľ ich nechcú konkretizovať. Okrem toho sme sa dozvedeli tiež to, že DiRT 4 bude podporovať 3 monitory, hra na nich bola testovaná, no pre tento režim neobsahuje žiadne špecifické funkcie.
DiRT 4 vychádza 9. júna pre PC, PS4 a Xbox One.
NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY TÝŽDŇA |
- Prvé zábery na Liama Hemswortha ako Geralta v Zaklínačovi 39
- Assassin's Creed Shadows ukazuje prvý trailer, zavedie nás do Japonska 254
- Alza spustila ďalšiu zľavovú akciu 40
- GTA VI vyjde na jeseň 2025 99
- Take 2 je za posledný štvrťrok v 2.9 miliardovej strate 63
- Ghost of Tsushima práve vyšlo na PC 151
- Predobjednávky Assassin's Creed Shadows sú vraj vysoké 182
- Bude mať GTA VI cez 1500 eventov vo svojom svete? 24
- Nová Xbox konzola vraj vyjde na jeseň 2026 148
- Do ktorých miest sa dostaneme v Assassin’s Creed Shadows? Ako hre pomôže vývoj len 108 zobraziť viac článkov >
PC
PS4 Xbox One Vývoj: Codemasters / Codemasters Štýl: Racing
| |||
+ SLEDOVAŤ HRU
SÚVISIACE ČLÁNKY:
|