Anglická reklama na Dungeon Keeper bola zakázaná kvôli zavádzajúcemu textu |
Ako sa ukázalo, hra nie je tak celkom zadarmo, ako o nej reklama hovorila
Electronic Arts ešte len nedávno priznalo, že s Dungeon Keeper urobilo množstvo chýb a prakticky hneď na to ich zasiahla ďalšia rana od UK Advertising Standards Authority (ASA), teda regulačného úradu reklamného priemyslu v UK.
Zakázali im totiž reklamu, ktorá opisovala hru s tým, že je zadarmo, čo nie je tak celkom pravda. Dungeon Keeper si síce každý môže zadarmo stiahnuť a aj hrať, no nachádzajú sa v nej in-app nákupy, ktoré podstatne uľahčia hranie a časom sa stávajú nevyhnutnými pre ďalší postup. Konkrétne sú v hre dostupné tri typy mien, s ktorými sa dá platiť - kamene, zlato a drahokamy. Všetky sa dajú získať hraním, čiže bez platenia, no čím ďalej sa v hre hráči dostanú, tým dlhšie im trvá dosiahnuť ďalší postup v hre. ASA si teda stojí za názorom, že je veľmi pravdepodobné, že sa hráč časom dostane do bodu, kedy bez platenia reálnymi peniazmi nebude ďalší postup v hre dávať zmysel. Informácie v reklame teda zavádzajú ľudí myslieť si, že hra ich žiadnym spôsobom nebude obmedzovať v ich schopnosti ďalej postupovať v hre a teda by nemali byť obmedzovaní zdržovaním v podobe prehnaného odpočítavania času do dokončenia jednotlivých úloh.
Svoj reklamný text bude musieť EA upraviť tak, aby spĺňal zásady ASA. Electronic Arts bolo taktiež poučené o tom, že by mali v budúcich reklamách jasne uvádzať rozdiel medzi hrami zadarmo a in-app nákupmi v spojení s urýchlením postupu v hre.
NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY TÝŽDŇA |
- Mechovský sci-fi film Atlas je už na Netflixe, čo ukazuje? 45
- Šéf PlayStation produkcie predpokladá, že zameranie v hrách sa presunie z grafiky 116
- Doom: The Dark Ages má byť nová Doom hra, svet bude mať inšpirovaný stredovekom 77
- Live action trailer približuje Call of Duty: Black Ops 6, hra bude aj v Game Passe 38
- PS5 Pro vraj bolo pripravené na vydanie minulý rok, ale bolo odložené 59
- Svoj Steam účet po svojej smrti nemôžete nikomu zanechať 94
- Bude nový Xbox zároveň referenčným dizajnom pre ostatných výrobcov? 86
- Days of Play akcia práve začína 57
- Sony prinesie nové State of Play o polnoci 119
- Call of Duty Black Ops 6 je najdlhšie vyvíjaný Call of Duty titul 47 zobraziť viac článkov >
Mobil
Vývoj: EA / Mythic Studio Štýl: Stratégia
| |||
+ SLEDOVAŤ HRU
SÚVISIACE ČLÁNKY:
|