ASSASSIN'S CREED III

ASSASSIN'S CREED III

Americká revolúcia z pohľadu zabijaka

Reštart série Assassin’s Creed bol nevyhnutný. Druhý diel rozdelený na tri časti ponúkol nadpriemernú zábavu, po ktorých siahli milióny hráčov. Sklamanie sa nekonalo ani raz, no s posledným Relevations už bolo cítiť zatuchnutý závan recyklovaného dobrodružstva.

Že to chce Assassin’s Creed III zmeniť, berieme všetkými desiatimi. Dokazuje to aj dĺžka vývoja, ktorá začala krátko po vydaní pôvodnej dvojky. Nech sa dobrodružstvo Ezia presúvalo kdekoľvek po Starom kontinente, zmena prichádzala len sporadicky. Práve preto je presun na americké územie výbornou voľbou. Vojna za nezávislosť síce nepatrí medzi historické epochy, ktoré by nás chytili za srdce, no aspoň jej nemožno uprieť čiastočne originálne prostredie.

V úlohe hlavného hrdinu sa nám tentoraz predstaví Connor Kenway a ako už býva zvykom, postihne ho nepríjemný osud. Connor nie je čistokrvný indián, avšak to by ešte nebol jediný jeho problém. Vyvraždenie kmeňa Mohawkov sa stane jeho motiváciou k zabíjaniu, do čoho si musíme pridať už tradičnú ingredienciu v podobe boja templárov proti asasínom.

Connor stojaci na strane zabijakov nebude voliť medzi stranou vo vyššie uvedenom konflikte. Bude mu jedno, či majú jeho nepriatelia modrú alebo červenú uniformu. Tu pôjde o osobnú pomstu. Connor sa stane postavou, ktorá nepatrí nikam, no je zároveň všade. Obrovským prísľubom k prirodzenejšiemu hraniu sa stane otvorený svet, ktorý tentoraz nie je logicky obmedzený na mestské lokácie s minoritným zastúpením prírodou prekypujúcou oblasťou. Tej si užijeme až až.


Práve otvorenie sa americkej divočine môže priniesť potrebnú sviežosť do hrateľnosti. Otvorený svet nebude lákať len na svoju podstatu nelineárneho dobrodružstva, ale ponúkne zmenu ročného obdobia (sú len dve: zima a leto, avšak odlišné, takže napríklad sneh spomaľuje pohyb hrdinu a podobne), počasia i dennej doby. Dočkáme sa zapadajúceho slnka, prehánok i bielej pokrývky, pričom práve v divočine, ktorá sa v Assassin’s Creed nazýva Frontier, bude tento aspekt významným faktorom zvyšujúcim už i tak dosť pôsobivú atmosféru.

Práve spätosť s prírodou sa ukáže na viacerých miestach. Connor totiž zdedil po matke indiánske črty a predvádza sa ako dokonalý akrobat pri skokoch z konára jedného stromu na druhý, štverá sa po kmeňoch ako opica a samozrejme sa snaží udržať nespozorovaný a všetko absolvuje v maximálnej tichosti. Nie vždy je to prirodzené alebo ľudské, avšak celý ten krásne nadväzujúci tanec vo vzduchu je vizuálnou hostinou.

Potulky prírodou nebudú samoúčelné a aj keď pôjde primárne o likvidáciu vybraných cieľov z templárskych radov, môžete si vyskúšať lov zvierat. Plaché zveri sa nevzdajú ľahko, strelnou zbraňou by ste síce zviera skolili, avšak zároveň i znehodnotili kožušinu. V ukážke z E3 sme videli prípravu na samotný akt: Connor sa vie potichu a nenápadne zakrádať v mierne vysokých porastoch, ktoré pripravené na tých najvhodnejších miestach.

Jeleň zasiahnutý šípom (jedna zo zbraní bude luk) sa stane síce vašou korisťou, no záujem prejavia aj iní štvornohí predátori, vlci. Či už sa s nimi rozhodnete vysporiadať, alebo zvolíte útek, je vašim rozhodnutím, no práve tieto odbočky od príbehovej línie vám umožnia oddýchnuť si, plniť rôzne úlohy nesúvisiace s honbou za pomstou. A nejaké to vylepšenie s bakšišom za predaný tovar vo vrecku sa predsa hodí vždy a málokedy týmto bonusom pohrdnete. Sekundárnych úloh teda bude znovu neúrekom.

V divočine si užijete práve vďaka krásam a zároveň vrtochom prírody. Nech vám to príde momentálne akokoľvek nudné, stačí si spomenúť na westernové Red Dead Redemption či postaršie Gun a milovníci pohodového užívania si podmanivých prírodných scenérií už tlieskajú a skáču od radosti. A nemusíte sa hanbiť, ak ste medzi nimi aj vy, pretože aplaudujeme i my. Alebo vy ste si nezamilovali indiánske skúšky z prvého Call of Juarez?

Dobre, vlčí kožuch je fajn vec, no Assassin’s Creed III si kvôli kántreniu zveri bude kupovať málokto. To dôležité nás ešte len čaká. Boj prešiel výraznými zmenami, pričom celý systém je tentoraz ušitý pre strety proti mnohonásobnej presile s využívaním zbraní v oboch rukách. Tomahawk sa stane vašim primárnym nástrojom na zabíjanie, pozadu neostane ani vysúvacia dýka. K slovu sa dostanú aj strelné zbrane (dej sa odohráva od polovice 18. storočia po dobu niekoľkých desiatok rokov) v nepriateľských rukách, no výrazne nám pomôže krytie sa za nepriateľom, ktorého držíte ako rukojemníka.

Celkovo vyzerá boj nesmierne efektne a úplne zabudnete na to, že k vám protivníci pristupujú férovo: postupne a málokedy zákerne zozadu. Jednotlivé animácie pohybov na seba nadväzujú neuveriteľne precízne, takže výsledné krvavé tango je neuveriteľne príťažlivé nielen pre samotný engine a jeho kvality, ale aj celkové spracovanie a filmovosť. Nechýbajú ani tiché útoky zo stromov, pri ktorých využijete vystreľovaciu dýku s lanom. Bonusom bude interaktívne prostredie, takže zbrane po nepriateľoch nebudú len bezvýznamnou kulisou, ale pokojne vezmete pušku s bajonetom od jedného nepriateľa a prebodnete ňou niekoho iného. Opísané slovami to znie bežne, samotné hranie bude neskutočne animálne.

Nie je to samozrejme všetko, veď okrem rozľahlej divočiny navštívime i dvojicu miest, medzi ktorými sa prírodná scenéria nachádza: Boston a New York. Hrateľnosť v nich, si dokážeme všetci po skúsenosti s predošlými dielmi živo predstaviť, no väčší záujem istotne vyvolali námorné bitky. V sérii Total War sme sa v mori nečľapkali s blaženým úsmevom, no hollywoodsky ráz hrateľnosti Assassin’s Creed (ako celej série) sa prejavuje aj tu a plachtenie si istotne zamilujeme.


Tentoraz sa chopíme kormidla a podobne ako v predošlých dieloch pri jazde na koči, máme pod palcom celú loď, určujeme trajektóriu pohybu v presne určenom tuneli a snažíme sa natáčať bárku tak, aby sa nepriateľské koráby potopili. Potom stačí už len dostať protivníka na dosah diel, v správny moment zadať povel k vypáleniu salvy a niekto sa nám tu nechcene vykúpe. Je to niečo absolútne odlišné a príjemne exotické. Zmena smerovania nebude absolútne arkádová, treba počítať s istou zotrvačnosťou, no nepôjde o nič také, s čím by si neporadil gamepad. Postupne ničiace sa prostredie lode zvýrazní adrenalínom prekypujúce súboje. A keď príde k najhoršiemu a idete s vrakom ku dnu, stačí sa zaháknuť a s nepriateľom si to rozdať tvárou v tvár.

Dôležité črty najnovšieho pokračovanie jednej – minimálne v poslednej dobe – najúspešnejších sérií sme si rozobrali. Spomínať na Desmonda, prítomnosť multiplayeru, prevážanie sa na koni (pribudne napríklad plavenie sa v kanoe) alebo samotnú hrateľnosť akrobatických sekvencií netreba. Medzi hráčmi sa nenájde nik, kto by k asasínom nepričuchol. Tretí diel má vynikajúco našliapnuté na vdýchnutie potrebnej energie každoročnému updateu.

Nové prostredie, nový hrdina, vylepšenia, filmová hrateľnosť, a to všetko už 30. októbra tohto roku pre PC, Xbox360, PlayStation 3 a dokonca i Wii U. Assassin’s Creed III patrí k tohtoročným adeptom na najlepšiu hru roka.


napísal kordi 22.6.2012
Páči sa mi!
ASSASSIN'S CREED III

Zaradené pod: assassins creed


PC
PS3
Xbox 360

Vývoj: Ubisoft / Conquest / Ubisoft
Štýl: Akčná Adventúra
Web: domovská stránka hry
Dátum vydania: 31. október 2012
+ SLEDOVAŤ HRU

Mám

Čakám

Prešiel

Hrávam

Zoznam
SÚVISIACE ČLÁNKY:
Prosím prihláste sa pre možnosť pridania komentáru.
Môžete sa prihlásiť cez Sector konto, alebo Facebook.
SOCIÁLNE SIETE
NOVÉ FÓRA
|Red dead online error (2)
Ahojte, chcel by som Vás poprosiť, či nemáte niekt...
|Skladací alebo pevný herný sto... (4)
Ahojte, vedeli by ste mi poradiť nejaký ak možno s...
|Steam deck - nonsteam games se... (5)
čus,ako inštalujete non steam hry na Steam deck? n...
|Philips oled 818 - ktory mod? (3)
Caute, kedze sa v tom az tak nevyznam dosiel som s...
|Problém s batériou notebooku. (7)
Ahojte, pred nedávnom som si všimol, že sa mi o vý...
|Svet, ukrajina, vojny ... (29404)
Sem môžete dávať správy zo sveta, o Ukrajine a ďal...
KOMENTÁRE
vaše novinky zo sveta zábavy
sector logo
Sector.sk - hry, recenzie, novinky
Ochrana súkromia | Reklama | Kontakt
ISSN 1336-7285. Všetky práva vyhradené. (c) 2024 SECTOR Online Entertainment / sector@sector.sk