EA KONFERENCIA |
EA KONFERENCIA |
Začiatok konferencie EA pri príležitosti konania sa GamesCom 2009 v Kolíne sa niesol v znamení dynamicky zostrihaného traileru poskladaného z najväčších hitov, ktoré spoločnosť priniesla v nedávnom období, resp. ich čoskoro uvedie na trh. Od záberov Brutal Legend, cez Dantes Inferno až po Wii tituly sme sa v skratke zoznámili so všetkým dôležitým.
Peter Moore, ako jedna z hlavných postáv EA si na začiatok neodpustil niekoľko klasických fráz o veľkosti a kvalite EA titulov. Potom už prenechal slovo Davidovi Rutterovi, producentovi Fifa 2010.
FIFA 2010
Ďalší krok smerom k čo najrealistickejšiemu futbalovému zážitku zdokumentoval trailer zameraný (ako inak) na novinky, ktoré ročník 2010 odlíšia od toho predošlého. Fajnšmekrov iste poteší možnosť vložiť si cez webové rozhranie do systému vlastnú fotku, s ktorou následne môže vytvoriť svoje prenesené virtuálne ja aj na futbalovom trávniku. Progres jednotlivých hráčov bude závisieť od ich správania na ihrisku, RPG atribúty by mali byť dôležité a odzrkadľovať skutočnú osobnosť každého futbalistu.
O herných módoch sme sa dozvedeli, že veľký dôraz v EA kladú na multiplayer, vylepšený matchmaking a inteligentný systém celosvetových rebríčkov. Hráčmi vyžiadaný mód „practice“ je späť v plnej kráse, cvičiť môžete od samostatného nájazdu na brankára až po rohové kopy a tréningové zápasy so živými spoluhráčmi takmer všetko. Veľmi zaujímavým doplnkom je vytváranie vlastných štandardných situácií, do ktorých je možné zapojiť až 9 hráčov a popliesť tak pri priamom kope hlavu obrancom i brankárovi.
Samotná hrateľnosť by mala byť vylepšená po všetkých smeroch – útok, obrana, hra telo na telo, streľba, dribling s loptou s plnou 360 stupňovou voľnosťou (tentokrát už aj pre PC a Wii). Brankári budú po novom schopní zasiahnuť aj druhýkrát po odrazenej či tečovanej strele, obrancovia sa budú vrhať do striel a v zúfalom snažení zabrániť gólu odkopávať loptu z bránkovej čiary.
EA Active: More Workouts
Po virtuálnom sa zapotení vo futbale vybehol na pódium Peter Moore v športovom úbore, aby ho neskôr nasledovala olympijská víťazka Katerina Vittová. Spolu odprezentovali novú sadu cvičení pre Wii, ktorej základom je 35 cvikov na rôzne partie tela. Nebude chýbať behanie, skákanie, balansovanie, drepy a podobne orientované minihry s cieľom prinútiť vás spáliť aspoň pár kalórií.
Podľa všetkého sa Pter Moore skutočne zapotil, lebo sme ho na pódiu už viac nevideli :).
Sims 3: World Adventures [trailer]
V krátkosti prišla reč aj na Sims 3, finančne megaúspešný stroj na peniaze. Éra (desiatok? stoviek?) datadiskov pre S3 začína titulom World Adventures. Svojich simíkov vyvenčíte v Egypte, Číne alebo vo Francúzsku, kde formou jednoduchých úloh budete pátrať po pokladoch a utekať pred múmiami.
Battlefield: Bad Company 2
Športové EA Active a hravých Simsov na pódiu vystriedala skutočná vojna. Dvaja páni z Dice (Soderlund, Troedsson) sa najprv pochválili obrovským úspechov Battlefield 1943, ktorý už prekonal 1 milión stiahnutí.
Prvou informáciou, ktorú prítomným novinárom oznámili v súvislosti s BF: Bad Company 2 je dátum vydania. Ten bol pre Európu stanovený na 5. marca budúceho roku. Potom už prišlo na rad tradičné hypovanie. BC2 bude najlepšou FPS multiplayeorvovou hrou všetkých čias, lepšou ako Modern Warfare 2 i čokoľvek iné. Na svedomí to budú mať tri základné elementy: vozidlá, squadový systém a zničiteľné prostredie.
Ovládateľné vozidlá sú už dlho súčasťou série Battlefield, v BC2 sa môžeme tešiť napríklad na transportný vrtuľník alebo nové pozemné vozidlo. Squad systém posunie vpred taktický a strategický element hry. Hranie s rozumom prinesie hráčom nie len viac zábavy, ale aj viac odmien a rýchlejšie levelovanie. Označenie cieľa laserovým zameriavadlom tak, aby ho kamarát mohol trafiť navádzanou raketou, vypomáhanie si so sniperom a ďalšie novinky by mali 4 členný squad systém skutočne obohatiť.
K deštrukcii sa autori vyjadrili veľmi jasne. Zatiaľ čo BC ponúkal deštrukciu, BC2 ponúkne Deštrukciu 2.0. Všetko bude lepšie, väčšie, výbušnejšie, presvedčivejšie.
Záver prezentácie Dice sa niesol v znamení traileru zameraného práve na nový squad systém. Veľmi skoro ho určite nájdete aj u nás.
Brutal Legend
Rockovú sekačku prišiel odprezentovať samotný Tim Schafer. Vysvetlil, že základom smrtiaceho arzenálu čiernovlasého rockera dabovaného Jackom Blackom budú tri zaujímavé kúsky. Prvým je magická sekera Separator, druhým gitara Clementine a tretím ovládateľné a upgradovateľné (upgradovateľné bude aj ostatné vybavenie) vozidlo The Deuce.
Titul sa nemôže pochváliť top notch grafikou, no netradičný námet, všadeprítomný humor i poriadna dávka brutality ho môžu posunúť veľmi vysoko.
Dôležitým dátumom pre všetkých fanúšikov je 17. september, na ktorý je naplánované demo. Hra má potvrdený októbrový release.
Dantes Inferno
Ďalšia sekačka, tentokrát na motívy knižnej klasiky, sa zamerala na priblíženie systému morálnych hodnôt. Počas hrania budete často vystavení možnosti zatratené pekelné duše za ich hriechy potrestať alebo naopak im odpustiť. Na základe rozhodnutí sa postupne sprístupňujú nové skilly a postava sa prikláňa k svetlej, resp. temnej stránke.
Európa pôjde do pekla 12. februára budúceho roka
Prezentácia Bioware
Bioware sa pochválil hneď troma titulmi. Prvým je dlhoočakávaná fantasy RPG Dragon Age (trailer) plánovaná na november. Z rovnakého súdku, ale diametrálne odlišného prostredia, vytiahol Ray Muzyka ďalší titul – Mass Effect 2. Cez trailer predstavil novú lokalitu v hre, vesmírnu stanicu Omega.
Posledným dielom Bioware je MMO Star Wars Old Republic. Old Republic bude prvá kompletne nahovorená MMO, do dabingu s zapojilo vyše 100 hercov, ktorí museli prelúskať rovnako veľa textu, ako sa nachádza v cca 40 románoch. Aby toho nebolo málo, hra bude plne lokalizovaná nie len v angličtine, ale aj v nemčine a francúzštine.
Need For Speed: Shift [trailer]
Celú prezentáciu ukončil nový diel populárnej, i keď v posledných rokoch dosť upadajúcej série NFS. Práve Shift má sériu vrátiť na piedestále. Dopomôcť by mu k tomu mal hlavne gameplay postavených na troch oporných stĺpoch. Pohľad z kokpitu, reálna fyzika a dynamika kolízií.
Priamo na si konferencii Steven Viljoen zo Slightly Mad Studios zajazdil s Pagani Zonda na známom okruhu SPA. Hneď v prvej zákrute sa dostal do kolízie a zaostal za ostatnými jazdcami, čo vtipne okomentoval tým, že aspoň máme dôkaz o autentickosti hrania. Z jeho jazdy ale bola cítiť potrebná rýchlosť a nové prvky skutočne sľubujú, že zo Shiftu nakoniec bude veľmi príjemné prekvapenie
Priaznivci NFS by si v kalendári mali poznačiť dátum 17. septembra.
PS: Na konferencii sa s novinármi pozdravili aj vývojári z Cryteku, ktorí prisľúbili veľké oznámenie ohľadom Crysis 2 na štvrtok o 15:15.