ASSASSIN’S CREED: JADE |
ASSASSIN’S CREED: JADE |
Spomeniete si ešte občas na pôvodného hada z Nokie 6110? Aj vďaka nemu bol rok 1997 jedným z prvých veľkých míľnikov mobilného hrania. No a dnes sa už stáva z tejto obsah našich vreciek vypĺňajúcej platformy dominantná sila na hernom trhu. A to až natoľko, že hry v telefónoch nemajú už iba hráči. Drobné oddychovky na záchod či skrátenie dlhej chvíle poznajú už všetky generácie, avšak vďaka výkonu moderných telefónov majú vývojári konečne už aj na o čosi väčšie ciele. Od komplexnejšej 3D grafiky, cez rozsiahle kampane a multiplayerovky podporujúce medziplatformový crossplay, až po minuloročný port Resident Evil Village na iPhone 15 Pro. Skrátka, v mobilnom odvetví sa začína rapídne objavovať veľký potenciál pre kvalitné hranie doslova kdekoľvek a to si, samozrejme, všimol už aj gigant Ubisoft!
Mobilný titul Assassin’s Creed: Jade bude plnohodnotným dobrodružstvom z dnes už ikonickej série a nakoľko autori dobre poznajú demografiu hráčov mobilných hier, samozrejme, sa pozrieme do starovekej Číny. Konkrétne do roku 215 pred Kristom, teda na časovej línii série niekde medzi udalosťami hier Odyssey a Origins. V tele protagonistu menom Xia sa budeme počas obdobia prvotnej zjednotenej ríše dynastie Qin brániť kmeňovým nájazdom Xiongnu nomádov, budeme odhaľovať tajomstvá, sprisahania a objavovať rozsiahly otvorený svet. Tentokrát sa oň postarajú pod vydavateľským dohľadom Ubisoftu vývojári z Level Infinite, ktorí majú mobilné skúsenosti z hier ako Division Resurgence či PUBG Mobile, no ale sú aj vydavateľom nie práve najrevolučnejšej akcie Synced.
To ako nás rozmanitý svet prevedie od Veľkého čínskeho múru na severe, až po južné hory, zatiaľ presne nevieme, no svet má byť údajne pomerne veľký, plný rôznorodých aktivít typických nielen pre otvorené svety Ubisoftu. Takže, samozrejme, nebudú chýbať ani otrepané rozhľadové veže, na jednej z ktorých sme zakončili aj nami testované demo hry.
Po krátkom úvode od vývojárov nám boli do rúk vložené Androidy vyššej triedy, čo sa dá vzhľadom na ambície takéhoto titulu aj pochopiť. Hneď v úvode ma privítal editor postavy. Po výbere medzi mužskou a ženskou postavou som sa hneď vrhol na vytvorenie virtuálnej krásavice vo veľmi rozsiahlom editore. Od šablón sa ľahko dostanete aj k podrobnejším nastaveniam, a tak budete mať napríklad aj obočie presne také veľké, aké chcete a aj nos bude mať vami zvolenú pozíciu či veľkosť. Už v tejto sekcii som si všimol, že UI dokáže byť miestami pomerne ľahko dezorientujúce, nakoľko si zachováva akýsi ten ikonický mobilný vzhľad zahlbujúcich sa menu sekcií s množstvom čarovných efektov, efektívne míňajúcich čas hráča.
Po hŕstke štylistických obrázkov, nahrádzajúcich typické prestrihové scény, nasledoval už samotný gameplay. Až na občas vizuál rušiaci vodoznak som bol však pomerne veľmi prekvapený, ako dobre vlastne hra vyzerala. Z pôvodného odhaľujúceho traileru som bol adekvátne skeptický, avšak autori ma demom príjemne prekvapili. Zariadenie sa mi v rukách pomerne citeľne rozohrialo, a tak môžeme očakávať, že nejaké tie ROG telefóny s externých chladičom a slúchadlami budú ideálnym spoločníkom pre AC Jade. Ďalším prekvapujúcim aspektom bolo aj veľmi responzívne ovládanie, ktorému sa skutočne veľmi úspešne darilo preniesť zážitok z ovládania virtuálneho vraha aj na mobil.
Ocitol som sa v akomsi paláci, kde ma hra veľmi výrazne ťahala za ručičku a snažila sa ma tak naučiť zoskok z hradieb do sena, tiché zabitie dýkou (skrytá čepeľ sa, žiaľ, neobjavila), prikrčenie, parkour, beh, plávanie, orlí pohľad a ešte aj súboj na blízko. Miestami som mal pocit, že hrám nejaký dobre vyzerajúci Genshin klon, teda najmä v sekciách, kde sa bojuje proti jednému alebo viacerým nepriateľom nablízko s mečom v ruke. Aj keď sa hra označuje ako RPG akčné dobrodružstvo, súboje mi simplifikovaným ovládaním viac pripomínali na súbojové mechaniky chudobnejšie začiatky série. Čo však podľa mňa tejto hre veľmi dobre sedí, aj vzhľadom na platformu.
Hra najviac žiari práve v stealth režime, ktorému autori venovali citeľne veľa pozornosti, ale aj napriek tomu ma v priebehu hrania pomerne intenzívne rušil fakt, že zabití nepriatelia ihneď miznú. Pre šetrenie pamäte zariadenia je to asi pochopiteľné, no nejaké to odvlečenie nehybných tiel pre lepší pocit zo strategického postupu by som ocenil. Automatický beh je veľmi pohodlný a oceňujem aj oddelenie tlačidla pre parkour a výskoky, vďaka čomu je ovládanie Xiu veľmi responzívne. Podobne je na tom aj ovládanie v súbojoch, kedy jedným tlačidlom útočíte, ďalším vykrývate, nechýba ani drobný úskok a nejaké tie špeciálne, silnejšie oháňanie mečom, na ktorom sa nachádza po použití aj cooldown. Demo ma nechalo zobrať dôležitý predmet vo svätyni, popasovať sa s dvomi bandami strážnikov a následne som vyskúšal aj spomínané lezenie na vežu, čím sa odhalil kus hmlou zahalenej mapy.
Assassin’s Creed: Jade ma teda skutočne prekvapil a po odohraní asi dvadsiatich minút dema som mal chuť si telefón po prezentácii požičať nielen na skrátenie chvíľ na záchode. Zatiaľ tu teda vidím pomerne veľký potenciál a ak bude podobne kvalitný aj príbeh, tak to skutočne vyzerá, že dostaneme AAA assassínsky zážitok aj na mobily. Síce nijako zvlášť inovatívny z hľadiska dobre známeho jadra hrateľnosti, ale poriadne pôsobivý ako mobilný titul. Už len aby som si do tohtoročného plánovaného vydania pre iOS a Android zapamätal všetky tie prekomplikované mená...
Mobil
Vývoj: Ubisoft / Ubisoft Štýl: Akčná Adventúra
| |||
+ SLEDOVAŤ HRU
SÚVISIACE ČLÁNKY:
|