LABYRINTH: THE WIZARD'S CAT

LABYRINTH: THE WIZARD'S CAT

6.5

Za čarodejovou mačkou do nebezpečného bludiska

Recenzia na PC verziu

Väčšina ľudí by pre taký banálny dôvod, akým je stratená mačka, nevleteli do nebezpečného podzemného labyrintu plného hávede, kostlivcov, golemov, a obrovských pavúkov. Ale čo keď to je maznáčik vášho učiteľa čarodejníka? A to je celá zápletka hry, hoci koniec je relatívne zaujímavý, ale predvídateľný.

Nápaditý naratívny význam majú aj tabuľky s nápovedami, rozmiestnené naprieč všetkými poschodiami labyrintu. Z herného hľadiska by som ale bol radšej, keby mi hra neradila a nechala ma, aby som na všetko prišiel sám. Každopádne, čítať tieto pomôcky nemusíte. Otáčať a hýbať sa môžete len do štyroch smerov, a presun z jedného políčka na ďalšie má vlastnú animáciu a na základe týchto reštrikcií je vybudovaný celý, veľmi jednoduchý súbojový systém. V ľavej ruke meč alebo sekera, v pravej čarovná palica, prípadne kúzlo v samostatnom slote, ak sa vám podarilo nájsť knihu kúzel.

Každý váš útok má cooldown. Rovnako fungujú aj vaši nepriatelia. Oni sa však medzi sebou líšia množstvom útokov a ich intenzitou aj znovupoužívaním, rýchlosťou presunu medzi políčkami. Uhýbate sa svižným presunom z políčka na políčko tesne pred spustením ich animácie. Takto vždy buď cúvate, alebo len kľučkujete okolo nepriateľov, aby ste sa náhodou nenechali zahnať do kúta, prípadne sa nenechali obkľúčiť. Celkovo je to funkčný a zábavný súbojový systém, ktorý vás núti sa neustále hýbať, memorizovať spôsob boja príšer, ich rýchlosť a kúzla. Ako aj zapamätať si rozloženie prostredia, keďže sa za bežných okolností nestíhate rýchlo otočiť a pozrieť sa, či máte ešte dosť miesta na cúvanie. Myslím si ale, že by sa hráč častejšie mohol postaviť väčšiemu množstvu rôznorodých nepriateľov naraz - zvyčajne vás postaví len proti dvom typom. Hre by pomohlo aj zopár zaujímavých bossov.


Liečite sa buď jedlom, alebo odvarmi a len priamo z inventára a hra sa nepauzuje, takže počas súbojov musíte byť opatrní. Okrem liečivého nápoja nájdete odvar na manu, vyliečenie jedu, rýchlosť, nesmrteľnosť. Nápoj nesmrteľnosti nájdete v relatívne hojných počtoch až na konci hry, kde vediete veľa súbojov v láve. Na to máte aj láve vzdorné topánky, a dokonca sú naprieč poschodiami schované až dva páry, takže si nemyslím, že boli odvary nesmrteľnosti nutné. Odvarov a jedla zvyčajne máte tak veľa, že sa nemusíte veľmi starať o zopár zásahov od nepriateľov. Je to skoro také, ako keby bola hra nastavená defaultne na ľahkej alebo normálnej obťažnosti. Voľbu obťažnosti hra, mimochodom, vôbec nemá. Nemôžete ani mať rozohraných viac prechodov naraz, ani len uložení nemôžete mať viac, nie je tu ani žiadny new game+ režim.

Okrem maximálnych HP či MP máte ešte silu a šťastie. Za celú hru som neprišiel na to, na čo má sila vplyv a hra to nevysvetlí. Šťastie zvyšuje šancu, že nepriateľský útok vás minie. Zvyšujete si ho okrem levelovania aj zbieraním predmetov, ako je napríklad zajačí chvost, ktoré sú väčšinou schované v truhlách alebo za skrytými stenami.

Vyberáte si tu len medzi mečmi a sekerami a nie je medzi nimi prakticky žiadny rozdiel. Vždy nájdete zbraň s väčším poškodením, vymeníte ju a bojujete ďalej, a to isté platí aj u zbroje. Je síce pravda, že sa výbava aspoň trochu líši vizuálne, ale len v inventári, zbroj v hre nikdy neuvidíte, keďže hráte len z pohľadu prvej osoby. Predstavte si napríklad kopiju, ktorá by mala menšie poškodenie, ale útočili by ste cez dve políčka, alebo nejakú zbraň s obrovským cooldownom, ale plošným útokom. Luky a šurikeny síce poskytujú možnosť bojovať na diaľku, ale prehodiť si ich späť na svoju hlavnú zbraň môžete len z inventára, keďže obe ruky postavy majú vyhradený len jeden slot, čo je podľa mňa škoda.

Väčšina kúzel sú buď projektily, alebo silný útok, ktorý dáva poškodenie počas niekoľkých sekúnd na jednom políčku. Sú tu ale aj unikátnejšie kúzla, napríklad stopy, ktoré vám pomôžu sa vrátiť cestou, ktorou ste prišli.

V základe ste buď rytier, mág, alebo oboje. Buildy nie sú veľmi rozmanité. Buď máte v pravej ruke štít, alebo čarovnú palicu, ktorú aj tak nevyužijete, kým nenájdete knihu kúzel, ktorú potrebujete, aby ste sa mohli učiť čary. Najzásadnejší rozdiel je rozhodnutie sa medzi ťažkou kovovou zbrojou alebo čarodejníckymi róbami, ktoré majú menšie brnenie, ale pridávajú manu. Ale aj tie môžete premixovať.

Rozloženie jednotlivých úrovní je relatívne komplexné – spleť chodieb a miestností, ktoré sú plné krabíc a sudov s jedlom, truhlíc s pokladmi, skrytých miestností, zamknutých dverí, mreží, a pomerne generických monštier, ktoré vám idú bezhlavo po krku. Čím hlbšia úroveň, tým ťažšie je sa cez ňu prebojovať, či už kvôli silnejším nepriateľom, alebo ich stúpajúcim počtom. Okrem monštier si musíte dávať pozor aj na pasce. Tých ale nie je veľa a sú dosť predvídateľné. Zvyčajne to je len periodicky padajúci pilier, kúzla vysielané z hlavne umiestnenej v stene, alebo napríklad vysúvajúce sa bodce. Vážim si ale, že do nich môžete nalákať nepriateľov, ste teda odmenení za kreatívnejšiu interakciu s prostredím. Z niektorých nepriateľov tiež padajú bomby, do ktorých môžete niekoho nalákať.

Naprieč hrou narazíte aj na zopár hádaniek, ak sa tak vôbec dajú nazvať. Napríklad máte pred sebou štyri páky a každá musí byť v nejakej pozícii. Buď začnete operáciu pokus-omyl, alebo sa vám podarí nájsť poznámku, v ktorej je riešenie. Ako hádanka to veľmi neznie, ale Steam stránka  to prezentuje presne týmto slovom. Každopádne, hádanky netvoria veľkú časť hry, ale keby boli aspoň trochu ťažké a zaujímavé, potešil by som sa.


Vizuálne sa hra inšpiruje starými pixelovými titulmi a podľa mňa to vôbec nie je na škodu. Grafika je veľmi zjednodušená, ale svoju prácu zvláda na výbornú – všetky predmety, lokácie a postavy sú medzi sebou dostatočne odlíšiteľné a všetky majú efektívny dizajn. Oveľa viac sa toho o grafike povedať nedá, nie je ani špičková a dizajny zbraní alebo nepriateľov nie sú prelomové. Všetky NPC sú len príšery z iných fantasy svetov, a zbrane a zbroje sú prakticky rovnaké, len vždy s inou farebnou paletou. Ozvučenie hry je skvelé, či už je to švihanie mečom, kroky nejakého monštra v diaľke, alebo nejaké mocné kúzlo. A absencia hudby len ďalej prehlbuje pocit strachu a obavy z toho, čo sa skrýva v tme.

Čo v tejto hre nájdete, vás zabaví a vcelku pohltí - aspoň na pár hodín. Chýba jej však  väčšia hĺbka mechaník, bohatší obsah a nejaká znovuhrateľnosť. V zľave sa však určite oplatí Labyrinth zakúpiť a raz alebo dva razy to prejdete.


napísal Sammy 24.6.2024
Páči sa mi! (+1)
VIDEÁ Z HRY
6.5
Ohodnotiť
LABYRINTH: THE WIZARD'S CAT
+ jednoduchá, ale efektívna grafika
+ zvuky
+ atmosféra
+ level dizajn
+ rozmanitosť nepriateľov po hernej stránke
+ rozmanité kúzla
+ prieskum
- krátka herná doba
- takmer žiadna znovuhrateľnosť
- žiadna variabilita buildov, zbraní alebo zbroje
- nepriatelia majú generický dizajn
- nemôžete mať rozohraných viac prechádzaní hrou
- len jedna pozícia na uloženie progresu
- hádanky sú primitívne
- žiadna voľba obťažnosti
- zásob je priveľa a hru zbytočne zjednodušujú


RECENZIE HRÁČOV
PC

Vývoj: Zombisoft
Štýl: RPG
+ SLEDOVAŤ HRU

Mám

Čakám

Prešiel

Hrávam

Zoznam
SÚVISIACE ČLÁNKY:
Prosím prihláste sa pre možnosť pridania komentáru.
Môžete sa prihlásiť cez Sector konto, alebo Facebook.
SOCIÁLNE SIETE
NOVÉ FÓRA
|Záchrana ranenej pc zostavy (4)
Ahojte, chcel by som Vás poprosiť, či by niekto ne...
|Gamepady (14)
vsetko ohladom a okolo gamepadov...
|Chodíte k lekárom? (10)
Stáva sa vám niekedy, že po intenzívnych hrách nem...
|Red dead online error (3)
Ahojte, chcel by som Vás poprosiť, či nemáte niekt...
|Skladací alebo pevný herný sto... (5)
Ahojte, vedeli by ste mi poradiť nejaký ak možno s...
|Svet, ukrajina, vojny ... (29606)
Sem môžete dávať správy zo sveta, o Ukrajine a ďal...
vaše novinky zo sveta zábavy
sector logo
Sector.sk - hry, recenzie, novinky
Ochrana súkromia | Reklama | Kontakt
ISSN 1336-7285. Všetky práva vyhradené. (c) 2024 SECTOR Online Entertainment / sector@sector.sk