GOTHIC REMAKE |
GOTHIC REMAKE |
Gothic z roku 2001 je mimoriadne obľúbenou RPG hrou, na ktorú mnohí hráči nostalgicky spomínajú pre jej pohlcujúci svet, príbeh a prostredie a tiež pre unikátne, aj keď občas frustrujúce, herné prvky. Keď THQ Nordic oznámilo, že zverí Gothic do rúk Alkimia Interactive, aby vytvorili remake prvej hry zo série, boli sme mierne skeptickí. Počas Gamescomu sme sa však presvedčili, že ich staronová hra chce zostať verná prvkom, vďaka ktorým je Gothic tak ikonický, no vývojári prinášajú vylepšenia, ktoré môžu výrazne rozšíriť a zdokonaliť zážitok z hry. Skladateľ a zvukový dizajnér Kai Rosenkranz a Lead Game Designer Javi Untoria nás previedli demom, ktoré bolo vytvorené špeciálne pre Gamescom.
Pre potreby dema sme sa ocitli v koži Nyrasa namiesto bezmenného hrdinu z pôvodnej hry, aby sme sa nezdržiavali s úvodom. Hra sa odohráva vo väzenskej kolónii obkolesenej magickou bariérou, kde sú odsúdenci nútení ťažiť rudu pre kráľa, aby mohol pokračovať vo vojnových ťaženiach. Rosenkranz nám vysvetlil, že mapa sveta zostáva z veľkej časti nezmenená, no prostredie bolo rozšírené, aby umožnilo plynulejšie prechody medzi oblasťami. Po obsahovej stránke môžete čakať, že k rozšíreným lokalitám pribudnú aj nové vedľajšie úlohy.
Vertikálny prieskum prostredia vylepšuje jednoduchý systém lezenia, ktorý hráčom umožní dostať sa na predtým nedostupné miesta. Vývojári pridali aj obsah, ktorý bol v pôvodnej hre len naznačený, ale kvôli nedostatku času nebol dokončený. Napríklad sme videli koridory opustenej bane, ktoré v origináli existovali, ale boli neprístupné. Cesty, ktoré boli v origináli zablokované, sú tak v novej hre otvorené a môžete sa tak pozrieť aj do kútov, ktoré pôvodne neviedli nikam.
Remake zavádza niekoľko vylepšení pôvodných herných mechaník. Plávanie, ktoré bolo prítomné aj v origináli sa v novej hre rozširuje o aktivity pod hladinou, ako je zbieranie predmetov či otváranie truhlíc. Untoria nám to predviedol prieskumom pod hladinou jazera. Ponurá väzenská kolónia v novom grafickom kabáte ožila a bola radosť preskúmavať hru na súši, pod vodou aj lezením po skalách. Vyššiu mieru detailov sme ocenili nielen v prostredí, ale aj pri animáciách postáv a počas súbojov.
Ako nám predviedli vývojári, vaša postava zo začiatku nevie dobre ovládať zbrane a to je zjavné aj z animácií, kedy jednoručnú zbraň spočiatku drží oboma rukami, pretože nemá tréning. Po ukážke boja od cvičeného bojovníka sa aj naše zaobchádzanie s mečom výrazne zlepšilo a podobne to bude pri akejkoľvek zbrani, ktorej sa chytíte. Na výber budú jednoručné aj obojručné zbrane, luk a mágia. Hráč si môže vytvoriť vlastný štýl boja a vlastný set schopností, vďaka čomu môže mať jedinečný zážitok zo súbojov.
Ťažkopádne ovládanie pôvodnej hry sa mierne zmenilo. Obaja vývojári však prízvukovali, že mechanika boja zostane, no schéma útokov sa trochu upravila. Bojový systém v pôvodnom Gothicu bol veľmi priamočiary. Držaním jedného tlačila na myši a striedaním šípok ste dokázali švihnúť doľava, doprava, doľava, doprava a tak ďalej, pričom ste si mohli vytvoriť vlastný štýl boja. Rovnako to funguje aj v remaku klikaním myšou, no schéma ovládania je iná. Ako predviedol Untoria, striedal pravé a ľavé tlačidlo myši, ako švih sprava a zľava, Q na klávesnici bol útok dopredu a E švih smerom nadol.
V deme sme si všimli veľmi minimalistické používateľské rozhranie, ktoré má zaručiť, že hráči zostanú plne pohltení svetom hry. Život a ďalšie ukazovatele UI sa zobrazujú len v prípade potreby a počas pár sekúnd pokoja opäť zmiznú. Hra vás nechce zaťažovať ani tutoriálmi a rozhodne vás nebude vodiť za ručičku. Hráč sa všetko naučí prostredníctvom prieskumu prostredia a interakciami s postavami. V deme sme natrafili na Diega, obľúbeného mentora z pôvodnej hry, ktorý nám vysvetlil pravidlá tohto sveta. Postavy vás môžu čo to naučiť, no musíte zvoliť správne dialógové možnosti.
Hráči zažijú voľnosť pri skúmaní prostredia, štýle boja aj pri rozhodnutiach, ktoré ovplyvňujú príbeh a hrateľnosť. Napríklad počas interakcie s Diegom, sme sa mohli buď naučiť bojovať mečom, alebo odmietnuť pomoc na základe výberu dialógov. Ak odmietnete tréning od jednej postavy, stále ho môžete absolvovať u inej a dokonca si môžete zvoliť, že sa s niektorou zbraňou vôbec nenaučíte zaobchádzať. Hráči si budú môžu vybrať, s akými frakciami sa spoja a či sa zapoja do rôznych úloh alebo ich vynechajú. V deme sme mali dve úlohy, ale celkovo v hre nebude jasne dané, aké úlohy sú hlavné a ktoré sú vedľajšie. Hráč bude musieť sám prirodzene vyhodnotiť, čo je pre neho dôležitejšie.
Remake chce zlepšiť systém tvorby a vylepšovania predmetov aj varenia, ktorý bol v pôvodnej hre jednoduchý. V novej hre budú môcť hráči nachádzať recepty a zbierať prísady na prípravu sofistikovaných jedál. Alchýmia, ktorá bola prvýkrát predstavená v Gothic II, bude súčasťou Gothic I Remake. NPC postavy budú v Remake žiť svojim vlastným životom, budú sa riadiť podľa cyklov dňa a noci a majú mať vlastnú rutinu. V kempe sme videli, ako Diego rúbe drevo, postavy budú variť alebo kovať zbrane.
Gothic remake úspešne zachytáva podstatu pôvodnej hry, no so svojimi vylepšeniami môže byť omnoho viac prístupný aj pre nových hráčov, prípadné tých, ktorí to po niekoľkých minútach hrania originálu vzdali. Hra tak má ambíciu zabodovať nielen u nostalgikov, ale u všetkých hráčov, ktorých zaujímajú komplexné RPG hry s originálnou atmosférou a hernými mechanikami. Aj keď nám autori nevedeli povedať presný dátum vydania, odhadli to na prvý polrok 2025. Na otázku, či plánujú v podobnom duchu urobiť remake aj ďalších hier, odpovedali, že to bude závisieť od reakcie hráčov na remake prvej hry, no prerobiť celú sériu by bol rozhodne splnený sen.
PC
Xbox Series X|S PS5 Vývoj: THQ Nordic Barcelona / THQ Nordic Štýl: RPG | |
+ SLEDOVAŤ HRU
SÚVISIACE ČLÁNKY:
|