GORI: CUDDLY CARNAGE |
GORI: CUDDLY CARNAGE |
Aj vám sa možno občas stáva, že sa dostanete k hre, ktorej ste spočiatku ani nevenovali veľkú pozornosť, ale nakoniec zistíte, že je to bomba? V mojom prípade je to práve Gori, atypická akcia, ktorú mal recenzovať niekto iný, ale napokon skončila u mňa. A som za to vďačný. Je totiž adrenalínová a originálna a je veľká škoda, že popri komerčných, notoricky známych predstaviteľoch žánru, zostane takmer nepovšimnutá. Ale keď už teraz o nej viete, skúste dať Gorimu šancu.
Gori je kocúr, ale nie hocijaký. Je výsledkom experimentu, po ktorom nasledovali ďalšie a to prinieslo skazu ľudstva a vznik zmutovaných agresívnych hračiek a jednorožcov. Hra ponúka na výber viacero obťažností, ktoré sa dajú prepínať aj počas progresu, ak by vám to veľmi nešlo. Gori hneď od začiatku používa digitálny hoverboard F.R.A.N.K., ktorý vie dokonca hovoriť a myslieť, no predovšetkým prináša pohybové aj bojové výhody. Na doske sa rýchlo presúvate ulicami mesta, ale aj rôznymi kanálmi a celkovo ôsmimi bizarnými svetmi, ktoré musíte pokoriť a zdolať ich bossov. Sú to unikátne miesta, ktoré kombinujú skákanie a jazdu cez prekážky s drsnými súbojmi. Zavedú vás do prostredia arkádových videohier, podmorského sveta, na nebezpečný karneval, do továrne, medzi smrtiace bábky a nočné mory.
Do jednotlivých svetov sa dostanete prostredníctvom mapy na svojej vesmírnej lodi, kde sa postupne sprístupňujú. A ak v daných lokalitách nájdete všetky časti kľúčov, dostanete sa aj k bonusovým miestnostiam s extra výzvami. Na lodi komunikujete s melancholickým inteligentným systémom Ch1-P, ktorý má okrem iného aj komplexy kvôli svojej hmotnosti. Väčšinu času ale trávite jazdením na svojej doske v pestrofarebných prostrediach, kde dostanete zabrať. Jednak pri hľadaní cestičiek po zemi aj vo vzduchu, kde musíte využívať rôzne objekty, predovšetkým digitálne bilbordy bežne umiestené na múroch a po stranách budov. Tie slúžia nielen ako odrazová plocha, ale súčasne vám dobíjajú energiu potrebnú na pokročilé schopnosti. Okrem toho sa často kĺžete na svetelných zábradliach a tyčiach, ktoré vás taktiež nabijú.
No a potom sa zapotíte pri bitkách, kde je základným útokom rotovanie hoverboardu a úder akousi reťazovou zbraňou. Pri zrýchlení sú obzvlášť efektívne, ale vtedy spotrebúvajú energiu. Potom sa naučíte výskok do výšky s následným úderom na cieľ pod vami, čo je účinné na špecifických nepriateľov aj aktivovanie spínačov. A pridá sa k tomu streľba rakiet so zameraním v dvoch režimoch, ktoré sa rýchlo dopĺňajú nálezmi munície, ale aj samovoľnou regeneráciou, no pomaly. S týmito možnosťami a ich kombináciami a kombami si poradíte aj s veľkou presilou, len sa musíte priebežne doliečovať. Dá sa to napríklad rozbitím nápojových automatov (ďalšie sú na peniaze), ale určite si obľúbite dorážací úder, ktorý platí aj na silnejších protivníkov a menších bossov. Okrem toho, že rozdrví obeť a pripraví ju o zvyšok života, z dokaličeného tela vyletia liečivé plechovky s džúsom.
Medzi prvými nepriateľmi sú skazené jednorožce, ktoré sa vyskytujú počas celej hry v rôznych variáciách, napríklad majú ochranné guľové pole, alebo sú výbušné, mimoriadne odolné, strieľajú a podobne. Pribudnú rôzne hračky a svojské objekty, napríklad aj obrovské ruky s pazúrmi a zaujímavosťou je, že na väčšinu protivníkov platí špecifická taktika. Takže málokedy stačí len prosté sekanie a mlátenie.
Pri prvých stretnutiach hľadáte slabé miesta nových druhov nepriateľov a potom sa ich naučíte efektívne využívať. Napríklad spomínaná ruka vystreľuje ničivý lúč a pritom sa točí. No priebežne potrebuje chvíľu na oddych, kým pokračuje. Takže sa treba vyhýbať jej útoku a keď odpočíva, sekať, koľko vládzete. Inokedy musíte buď priamo na nepriateľovi, alebo v prostredí zasiahnuť strelami terčíky pripomínajúce očné buľvy. Takto buď dočasne vyradíte či zraníte cieľ, alebo otvoríte nejaký prechod, aktivujete plošinku, na ktorú vyskočíte a podobne. Zaujímavou variáciou sú karty ukazované bábkami, kedy musíte vystreliť vtedy, keď sa objaví rovnaká karta, aká je na bráne.
Na mnohých úsekoch v hre musíte vykynožiť všetko, čo sa na vás valí, aby vás hra pustila ďalej a býva to poriadny masaker s kombináciami rôznych protivníkov. Napriek komiksovému a skôr roztomilému štýlu pritom uvidíte špliechajúcu krv a privyknete si aj na jednorožce preseknuté na polovicu. Priam jedinečné sú súboje s bossmi. Nielenže sú to kreatúry s unikátnym vzhľadom, ale spravidla v niekoľkých fázach musíte aj prísť na spôsoby, ako sa dajú oslabiť a zabiť. Niekedy chvíľu trvá, kým pochopíte, čo vlastne máte robiť, lebo tvorcovia boli pri bossoch skutočne kreatívni a prefíkaní.
Okrem toho zažijete aj pasáže, kde vás niečo prenasleduje alebo sa za vami valí a vy musíte stanovený úsek prejsť skôr, ako vás prenasledovateľ dostihne. Za chyby sa platí smrťou, ale nemusíte mať obavy, hra sa automaticky ukladá pri checkpointoch a tie nie sú ďaleko od seba. Samotné naháňačky jednak nie sú pridlhé, takže ani otravné a navyše sa aj počas nich postup viackrát uloží. Takže aj keď nemáte radi takéto stresové úteky, tu by pre vás nemali byť nočnou morou. Tú zažijete skôr pri súbojoch.
Po návrate z navštívených svetov môžete na svojej vesmírnej lodi použiť vyzbierané peniaze na nákupy. Slúži na to miestnosť v štýle foto domčeka, na ktorú vlastne občas natrafíte aj priamo v teréne. Hoci smiete utrácať za úpravy srsti, očí alebo oblečenia vášho kocúra, ale aj zmenu dizajnu hoverboardu a doplnkov, investujte predovšetkým do vylepšení. Tie vám umožnia opakovane zvýšiť maximálne množstvo života a energie, posilniť útoky, pridajú viac rakiet, ktoré smiete mať u seba a podobne. Dá sa prikúpiť aj život. Ten môžete minúť, keď zahyniete, ale nechce sa vám vracať k poslednému checkpointu. Samozrejme, najrozumnejšie je použiť ho pri súbojoch s bossmi.
Autori si zvolili komiksový štýl grafiky, takže skutočne všetko hýri farbami, no napriek tomu sú niektoré úseky trochu strašidelné. Zahrnuté sú aj priamo obálky komiksov a prestrihové scény majú taktiež takúto formu. Možno by ste to pri takomto spracovaní ani nečakali, ale hra má podporu najmodernejších technológií, ako je DLSS a áno, aj Ray Tracing. Ak to v zápale boja a akcie stihnete sledovať, všimnete si napríklad pekné odlesky vody a svetelné efekty.
Do toho znie hravá muzika doplnená rockovými motívmi, ktoré pekne dotvárajú akciu. A priebežne počujete aj dabing, hoci samotný Gori iba mňauká, ale napríklad hoverboard F.R.A.N.K. niekedy reční ostošesť. To všetko je síce fajn, ale občas rozladí zamrznutie hry s oznámením o chybe, čo sa stáva výhradne počas súbojov s bossmi - tým viac to naštve. Možno sa to stáva len pri určitej konfigurácii, každopádne, snáď to vyrieši nejaká záplata.
Gori: Cuddly Carnage je krásne netradičná akcia, kde je radosť masakrovať jednorožce (napriek tomu, že ich mám rád, ale tu sú aj tak zmutované) a kadejaké iné, väčšinou bizarné tvory, ktoré sú však tvorené kombináciou bežných objektov s démonickou prímesou. Samotný kocúr na hoverboarde je neobvykle poňatým hrdinom, ktorý sa vie svižne pohybovať v teréne s prekážkami a napriek roztomilému pohľadu a komiksovému štýlu je poriadne drsný. A keď sa na túto hru namotáte, už nie je cesty späť.
RECENZIE HRÁČOV |
PC
PS4 Xbox One Xbox Series X|S PS5 Switch Vývoj: Wired Productions / Angry Demon Studio Štýl: Akcia
| |||
+ SLEDOVAŤ HRU
SÚVISIACE ČLÁNKY:
|