TIEBREAK: OFFICIAL GAME OF THE ATP AND WTA

7.5

Tenis so zásadnou posilou od Novaka Djokoviča

Keby sme privreli obe oči, tak za jednu z prvých videohier vôbec bol pokladaný Pong. Na čiernobielych televízoroch sa preháňali dve paličky a jeden štvorček, čo znázorňovalo tenisové rakety a loptičku. Od tých dôb sa toho veľa zmenilo a napriek tomu, že tenis nie je najpopulárnejším digitálnym športom, určite si nájde svojich fanúšikov aj vo virtuálnom priestore. Práve pre nich máme dobrú správu - Top Spin od 2k už nie je jediným zástupcom svojho druhu a pokojnú hladinu tenisových vôd sa chystá rozčeriť Tiebreak z produkcie Big Ant Games.

Ako pri všetkých športových hrách aj pri Tiebreak môžeme dianie na obrazovke rozdeliť do dvoch veľkých Častí. Na to, čo sa deje mimo kurtu a na to, čo sa deje priamo na ňom. Pod dianím mimo kurtu máme na mysli všetky herné módy, nastavenia a ponuky. Tu titul prináša klasiky, ale i jedno prekvapenie v podobe módov spätých s famóznym tenistom Novakom Djokovičom.

Režimy Play Now, Tutorials, Tournament a Online spomeňme iba z rýchlika, pretože ich náplň je na prvý pohľad jasná už z názvu. Čo treba podotknúť, je plná licencia ATP A WTP, takže zahrať si v Indian Wells, Dohe, Dubaji alebo v Paríži v koži Zvereva, Alcaraza, či Swiatekovej alebo Zhengovej nie je žiadny problém. Nechýba ani možnosť štvorhier, a to i zmiešaných.

Tiebreak: Official game of the ATP and WTA
Tiebreak: Official game of the ATP and WTA Malé turnaje majú iba malých sponzorov.
Malé turnaje majú iba malých sponzorov.

Tiebreak: Official game of the ATP and WTA Typ povrchu má, samozrejme, vplyv na štýl hry.
Typ povrchu má, samozrejme, vplyv na štýl hry.

Tiebreak: Official game of the ATP and WTA Fanúšikovia Novaka si prídu na svoje.
Fanúšikovia Novaka si prídu na svoje.

Väčšina hráčov, pravdepodobne, ale strávi najviac času v kariérnom móde, kde svojho avatara musíte od úplného začiatočníka potulujúceho sa na challenger turnajoch dostať až na tenisový vrchol. Áno, môže to byť i Slovák. V ostrom kontraste s tým, že kariéra by mala byť najväčším lákadlom titulu, pôsobí jej spracovanie. Progres hráča, získavanie levelov a experience - to všetko pôsobí neuveriteľne nedotiahnutým dojmom. V podstate si viete iba vybrať štýl hry - rýchla, vybalansovaná, dynamická, ale samotné atribúty ako podanie, presnosť atď. už máte nalinkované. Ešte viac mätúce je, že tieto štýly si môžete medzi zápasmi meniť, a tak z hráča uprednostňujúceho forehand jedným klikom v prestávke medzi zápasmi urobíte obojručného. Zarobené peniaze môžete míňať na obslužný tím, pričom tu sa myslí aj na také veci ako špecifický človek bookujúci lepšie letenky alebo ubytovanie. Načo, keď sa neviem zlepšovať v podávaní?

Ďalšou, tak trochu  z nášho pohľadu zbytočnosťou, je možnosťou výstavby vlastných tenisových ihrísk, a to vrátane voľby povrchu, grafického spracovania, osadenia logami, umiestnenia mobiliáru a podobne. Logika, podľa ktorej je v poriadku mať zvládnutý mód na výstavbu tenisových ihrísk, ale nie úplne dotiahnutú nosnú kariérnu kampaň, je nám trochu cudzia a asi by sa hodila do iného typu hry, no niekto zrejme naozaj môže svoj vysnívaný mega štadión v Mokrej Chňapke považovať za väčší úspech než doviesť Jožka Nováka k úspechom na najväčších ATP turnajoch.

Priaznivci Novaka Djokovica získajú zakúpením Tiebreak ešte jeden neodvrátiteľný smeč navyše. Tenistovi sú priamo venované dokonca až dva módy. Re-live Championship je zameraný na najväčšie Novakove tenisové úspechy, kedy si v jeho koži vyskúšate veľké súboje, ako napríklad v rok 2008, Melbourne, proti Tsongovi alebo v Londýne, 2014 proti Federerovi. Zápas vám pripraví hlavný (vyhraj) a vedľajšie (neprehraj ani set, vyhraj zápas slice úderom) úlohy a zvyšok už je len na vašej šikovnosti. Re-write History funguje na podobných princípoch, avšak v tomto prípade sa pokúšate minulosť prepísať a zmeniť výsledky niektorých historických zápasov.

Dosť už ale omáčok naokolo a poďme sa konečne vrhnúť priamo na kurt. Našťastie, na rozdiel od nepodareného spracovania kampane, tu až tak veľa výhrad nemáme. Šport je vyobrazený výborne s dôrazom na detaily. Odskok loptičky, výška, z ktorej ju trafíte, typ úderu, jeho sila - všetko vplýva na to, akým spôsobom sa loptička dostane na súperovu polovicu ihriska. Výmeny viete takticky smerovať tam, kam potrebujete. Rozbehať protivníka zo strany na stranu dlhými loptami umiestnenými do rohu ihriska? Snažiť sa ho vyprovokovať k hre na sieti a potom ho obhodiť lobom? Všetko sa dá, všetko je možné.

Hra naozaj v tomto smere ponúka komplexný zážitok a výsledný pocit z diania na športovisku je najmä zo začiatku výborný. Po odohratí vyššieho počtu zápasov sa veľmi pravdepodobne začnete na nižších obťažnostiach nudiť a vo viere v náročnejšie vybojované gemy mať pocit, že aktuálne zvolená obťažnosť je príliš jednoduchá . Lenže šikovnosť protivníkov narastá v príliš veľkých skokoch, neumožňuje jemnejšie nastavenia, napríklad pomocou posuvných sliderov. Jednoducho je celkom problém si to nastaviť „tak akurát”. Vybalansovanie AI protihráčov by si  zaslúžilo viac pozornosti a to, že NPC disponujú neštandardnou a nie úplne férovou sadou inštrukcií, dokumentuje napríklad aj ich príjem podania. Pri podávaní totiž viete použiť jeden z troch štýlov, ale už pri ich zvolení a ešte predtým než sa čokoľvek udeje na obrazovke, počítačom riadený hráč reaguje na zmenu štýlu podávania upravením svojho postavenia. Nepôsobí to vôbec dobre.

Technické spracovanie je na plne akceptovateľnej úrovni, grafika je primerane detailná, animácie postáv sú v poriadku a nechýbajú ani jedinečné vizuálne prvky pre konkrétne svetové tenisové hviezdy. Jediným upozornením z našej strany je, že PC verziu Tiebreak nie je možné spustiť bez gamepadu. Nie je to možno priamo negatívum, lebo s takýmto typom ovládača je zážitok z tenisu oveľa intenzívnejší. Skôr len ako varovanie, aby ste s tým rátali.

Tiebreak: Official game of the ATP and WTA Zmenu štýlu podávania vie AI dopredu, nie je to fér.
Zmenu štýlu podávania vie AI dopredu, nie je to fér.

Tiebreak: Official game of the ATP and WTA Grafika a detaily sú na dostatočnej úrovni.
Grafika a detaily sú na dostatočnej úrovni.

Tiebreak: Official game of the ATP and WTA Titul síce nemá poriadnu kariéru, ale zato si môžete postaviť tenisový štadión.
Titul síce nemá poriadnu kariéru, ale zato si môžete postaviť tenisový štadión.

Nevieme predikovať, či režim kariéry ešte dostane nejaké zásadnejšie updaty. Určite by si to ale zaslúžil. Jeho aktuálne spracovanie je totiž tým najväčším negatívom celého Tiebreaku a možno aj najväčším dôvodom, prečo neosloví širšiu masu ľudí. Na druhej strane, ostatné herné režimy, vrátane tých, ktoré sa zameriavajú na Novaka Djokoviča, sú spracované ako sa sluší a patrí a samotnému stvárneniu tenisu na obrazovke okrem jemného doladenia AI tiež nechýba takmer nič.

napísal Je2ry 16.9.2024
7.5
6.1