DEADLOCK

DEADLOCK

Nová hra od Valve sa postupne odhaľuje

Dojmy

Znalosť pojmov a názvov ako Icefrog, MOBA, lajna, creep, neutrál, shop, upgrade, exp, level, skillpoint, boss, skillshot, ability, inventár, respawn, pushovanie, denyovanie, lasthita podobných nie je úplne nutná k tomu, aby ste spolu s nami prenikli do nového Valve titulu Deadlock, ale určite vám pomôže sa rýchlejšie v tomto svete zorientovať. Vyzerá to totiž, že hra s pôvodným názvom Neon Prime má našliapnuté spraviť vo svete multiplayerovej zábavy poriadne zemetrasenie.

Nikto to zrejme nikdy nepotvrdí, ale po internete koluje informácia, že IceFrog, jeden z autorov MOBA hitovky DOTA, už 6 rokov pracuje na novej hre. Je to síce úplne nový titul, zasadený v úplne novom svete, no svoju inšpiráciu Dotou Icefrog nezaprie. Dobre, dobre, keďže hovoríme o MOBA kategórii, základy pochopia aj fanúšikovia LoLka, ale poznáte ten starý vtip: „Hádajú sa fanúšik Doty a LoL, ktorá MOBA je lepšia. Doťák povie, že Dota, a Lolkár to nevie denyenúť...“

To sme ale už asi toho celkom dosť preskočili, a tak sa vráťme o pár krokov spať. Deadlock je multipleyrová akčná strieľačka založená na MOBA princípoch. Nie je to Overwatch, nie je to Valorant, nie je to dokonca ani Smite.Je to proste Dota z pohľadu tretej osoby, kde musíte reálne disponovať schopnosťou pohybovať sa rýchlo a strieľať presne. Zápasy sa odohrávajú vždy na tej istej mape, pričom sa hrá 6 proti 6 živým hráčom.

Deadlock
Deadlock Na začiatku zápasu je hlavnou úlohou nezomrieť a zozbierať čo najviac duší z creepov.
Na začiatku zápasu je hlavnou úlohou nezomrieť a zozbierať čo najviac duší z creepov.


Deadlock Vertikálny aspekt je veľmi dôležitou súčasťou titulu.
Vertikálny aspekt je veľmi dôležitou súčasťou titulu.


Deadlock Útok na nepriateľskú základňu.
Útok na nepriateľskú základňu.





Na výber je aktuálne 20+ hrdinov, každý disponuje 4 odlišnými schopnosťami, získava skúsenosti, leveluje sa a nakupuje predmety v ingame shope. Na rozdiel od Doty hra explicitne počíta so 4 lajnami, ktoré sú farebne označené. Rýchly presun po týchto lajnách zabezpečujú vzdušné koľajnice (niečo podobné ako v Bioshocku), pričom dôležitý je nielen presun NA bojisko, ale aj Z neho späť do bázy. Spolu s vami tieto koľajnice používajú aj tzv. creepy, jednotky ovládané počítačom, ktoré medzi sebou bojujú a pushujú (pretláčajú) danú líniu smerom bližšie k nepriateľskej základni. Zabíjanie týchto creepov a najmä zbieranie ich duší sú základným zdrojom príjmov v hre v jej úvodnej fáze. A áno, duše môžete aj denyovať (aha!). Neskôr zdroje získavate najmä za zabíjanie oponentov a ničenie defenzívnych štruktúr.

V určitej vzdialenosti od seba sú na jednotlivých lajnách umiestnené obranné veže, teda pardon, sú to obranní statickí roboti a zničenie týchto robotov znova posúva celé bojisko o čosi bližšie ku srdcu nepriateľskej základne. Ako iste tušíte, zápas skončí, keď je toto „srdce“, v realite objekt nazývaný Patron, zničené. Toto zatiaľ naozaj vyzerá ako opis zápasu v Dote alebo v LoLku, lenže veľké ALE je v spracovaní. Ako sme si povedali, Deadlock je vo svojej prapodstate strieľačka z pohľadu tretej osoby, a tak všetko vyššie opísané musíte robiť s vedomím, že na vás za každým rohom a pri každom kroku bude čakať jeden až šesť živých nepriateľov, ktorí nielenže väčšinou dokážu veľmi presne strieľať, ale disponujú aj širokou ponukou schopností a kúzel.

Máme tu Bebopa, bratranca Pudgeho z tretieho kolena, ktorý si vás svojim hákom pritiahne z veľkej vzdialenosti. Infernus sa špecializuje na ohnivé poškodenie, pričom jeho ultimátkou je samovznietenie spôsobujúce zastunovanie všetkých protivníkov v okolí. Na elektrinu orientovaný Seven zas dokáže vyvolať ničivú búrku sprevádzanú bleskami a Viscous je zelená guľa slizu, ktorá preferuje všetko, čo je mazľavé a k tomu ešte aj jedovaté.

Hrdinovia počas zápasu levelujú, získavajú úplne nové schopnosti alebo upgraduju tie staré, nakupujú vybavenie (veľká vďaka za implementáciou „buildov“, ktoré najmä pri prvých zápasoch značne zjednodušia orientáciu v desiatkach dostupných predmetov) a stávajú sa silnejšími. Hra, samozrejme, vyžaduje taktický prístup, lajnu síce viete čiastočne pushnúť aj ako jednotlivec, no na poriadny záťah proti nepriateľom sa budete musieť zgrupiť a spolupracovať, podporovať sa navzájom, takticky ustupovať a brániť svoje „objectives“.

Pocit z hrania je naozaj veľmi podobný a zároveň veľmi rozdielny od Doty. Základné princípy sú vám jasné od prvej sekundy, ale na odhalenie všetkých herných mechaník potrebujete mať odohraných množstvo hodín. Niektoré z nich spomeňme aspoň heslovito: kempy s neutrálnymi príšerami, ktoré sa dajú farmiť. Debničky a zlaté sošky, ktoré môžu a nemusia ukrývať dočasné/trvalé bonusy. Runy, ktoré dokážu zvrátiť priebeh nejdenej bitky. Stredový boss udeľujúci po jeho zabití skutočne zásadné buffy pre tím, ktorý rozbije jeho srdce. Špeciálna „misia” s prenosom urny z jedného miesta mapy na druhé, pričom nepriatelia vidia, že urna sa hýbe, a tak sa z vás stáva lovná zver. Jednostranne priehľadné silové polia, kde vy nepriateľov vidíte, ale oni vás nie. Výherné automaty, z ktorých vypadávajú duše.

Dôležitým rozdielom oproti 2D MOBA titulom je aj veľký vplyv vertikálnej hrateľnosti. Hra vás vyslovene núti používať tento element, pričom sa nemyslelo iba na klasický lowground/highground scenár. Množstvo hrdinov dokáže „lietať“, po mape sú rozmiestnené laná na rýchle šplhanie atď. Pozor teda na kempujúcich snajperov na strechách. Nevýhodou titulu sa zdá byť jeho počiatočná neprístupnosť. Ak ste naozaj nikdy predtým Dotu, LoL, HotS či niečo podobné nehrali, budú vaše začiatky ešte o to ťažšie. Ostatní sa musia pripraviť na to , že gameplay je rýchly a mierenie tu nie je iba slovo na ozdobu, bez neho to jednoducho nepôjde, s výnimkou hrdinov, ktorí sa špecializujú na boje pästičkami na blízko.

Deadlock
Deadlock Okrem základnej streľby sú k dispozícii aj schopnosti a kúzla.
Okrem základnej streľby sú k dispozícii aj schopnosti a kúzla.


Deadlock Prenos urny je často prehliadanou „.zábavkou”
Prenos urny je často prehliadanou „.zábavkou”


Deadlock Vo vnútri nepriateľskej základne.
Vo vnútri nepriateľskej základne.





Po prekonaní tejto prvotnej fázy sa vám ale otvorí veľmi rýchly, dynamický, akčný a zároveň taktický svet. IceFrog znova ukázal, že vie robiť komplikované a náročné hry – v tom najlepšom slova zmysle – ktoré tým pádom majú tendenciu hráčov baviť mnoho rokov, keďže pomyselný skill strop je naozaj veľmi vysoko. Nečudovali by sme sa, ak by v budúcnosti Deadlock dokonca prebral štafetu najviac podporovaného ešportu od Dota 2 a Valve by si z neho spravilo výkladnú skriňu digitálnych zápolení, a to vrátane nového The Internationalu.

Je veľmi ťažké odhadnúť, kedy sa Deadlock z polouzatvorenej bety dostane do otvorenej a už vôbec nie, kedy sa spustí jeho plná verzia. Veď si všetci dobre pamätáme, ako dlho trvalo Dote 2, kým sa zbavila označenia „beta“. Ak ale máte možnosť odniekiaľ zohnať digitálny kľúč ku hre (stačí, aby vás pozval niekto, kto už ho vlastní a prejdete rýchlou kontrolou Valve), určite si Deadlock nainštalujte a vyskúšajte. Je dosť možné, že budete stáť pri zrode najväčšieho prichádzajúceho multiplayerového titulu, a to si predsa nechcete nechať ujsť.


napísal Je2ry 5.11.2024
Páči sa mi! (+1)
VIDEÁ Z HRY
DEADLOCK


Deadlock
PC

Vývoj: Valve / Valve
Štýl: Akcia / Multiplayer
Dátum vydania:  2024
+ SLEDOVAŤ HRU

Mám

Čakám

Prešiel

Hrávam

Zoznam
SÚVISIACE ČLÁNKY:
Prosím prihláste sa pre možnosť pridania komentáru.
Môžete sa prihlásiť cez Sector konto, alebo Facebook.
SOCIÁLNE SIETE
NOVÉ FÓRA
|Forza horizon 5 (8)
Dobrý den,chtěla bych se zeptat,jestli tato hra bu...
|Predam zaklad pc (cpu, mb, ram... (0)
po upgrade ponukam na predaj zaklad pc: intel i5 ...
|Black ops 6 (2)
Ako sa zbavím farebného rozlíšenia postáv v kampan...
|Nový pc - intel ultra 7 (29)
Dobry den, cely život som na počitačoch s Intel. V...
|Účet na steam (4)
Potrebujem poradiť, súrne! Predala som hru, ktorú...
|Svet, ukrajina, vojny ... (28288)
Sem môžete dávať správy zo sveta, o Ukrajine a ďal...
vaše novinky zo sveta zábavy
sector logo
Sector.sk - hry, recenzie, novinky
Ochrana súkromia | Reklama | Kontakt
ISSN 1336-7285. Všetky práva vyhradené. (c) 2024 SECTOR Online Entertainment / sector@sector.sk