TWO POINT MUSEUM |
TWO POINT MUSEUM |
Čerstvo získaný pozemok sa dá sotva nazvať múzeum. Ale vy ste tu práve na to, aby ste ho oživili a pretvorili podľa svojich predstáv a vystavili tam vzácne archeologické nálezy. Rozhodne práca, o ktorej mnohí z nás ako malí snívali. Two Point Museum ponúka podobný zážitok, ale kondenzovaný do príjemnej oddychovej hry, ktorá však má dosť mechaník, aby vás potrápila a zabavila na dlhé hodiny. To aspoň mali vývojári za cieľ pri snahe dosiahnuť atraktívny zážitok.
Ako majiteľ múzea máte za cieľ, aby sa stalo najnavštevovanejším a najlepšie hodnoteným múzeom v okolí. Dosiahnete to úhľadnou dekoratívnosťou celého pozemku, príťažlivými výstavnými kúskami a službami, ako sú bufety, automaty a podobne. Keď človek hrá opatrne a dbá na údržbu a funkčnosť všetkých výstav, automatov, toaliet, na spokojnosť zákazníkov, tak sa nikdy nedostane do finančných problémov. Hráčovou Nemesis sa stane len jeho vlastný nerozvážny prístup. V tomto sa mi hra veľmi páči, pretože vždy je čo zlepšovať vo vašom múzeu, ale zároveň máte dosť priestoru na svižnú alebo naopak precíznu úpravu akéhokoľvek nedostatku. Ste napríklad práve v mínuse? Ja osobne som sa tam dostal, pretože som nedopatrením najal priveľa zamestnancov. Skrátka som hru pauzol a zopár z nich vyhodil.
Ak chcete maximalizovať priestor, ktorý reálne máte na rozmiestnenie všetkých prvkov, máte možnosť sa vyhrať s rozmiestnením dekorácií. A to takým spôsobom, aby ste ich potrebovali čo najmenej, ale zároveň pokryli naraz čo najviac exhibícií. Toho priestoru celkovo nemáte v danom múzeu nikdy priveľa. Ak ale strávite čas starostlivým rozmiestňovaním, vyplatí sa vám to. Zákazníkov viete aj viesť priestormi múzea cez zábradlia tak, aby sa vždy zastavili u každej exhibície, kde chcete, aby tak urobili. Ako som už spomínal, nie je ťažké byť vždy v pluse, ale ak chcete zarábať čo najviac a mať čo najlepšie hodnotenie múzea, máte veľa priestoru na perfekcionizmus.
Spokojnosť zákazníkov sa odvíja od kvality dekorácií, estetiky múzea a znalostí, ktoré im ponúkate. Na základe nárokov sú zákazníci rozdelení na obyčajných ľudí, rodiny s deťmi, vedcov a mnohé ďalšie kategórie, pričom každá ocení vedomosti a estetickú príťažlivosť exhibícií v rôznych mierach. Priamo v hre aj tak podľa môjho názoru hráč nepocíti rozdiel, pretože ideálne sa bude snažiť maximalizovať obe hodnoty svojich výstav a nemusí reálne riešiť žiadneho zákazníka konkrétne, ale len celkovú spokojnosť. Možno mohla byť interakcia so zákazníkmi oživená nejakým spôsobom o špecifické problémy a situácie, ktoré by ste museli riešiť cez dialógy alebo nejaké minihry. V súčasnom stave zákazníci síce majú rôzne špecifické preferencie a pohnútky, ale nemusíte s nimi nijako špeciálne interagovať, aby ste ich riešili. Jednoducho len musíte dbať na to, aby vaši údržbári vždy všetko opravili a vyčistili každý výstavný kus a aby boli všade rôzne dekorácie.
Zamestnávate expertov, údržbárov, asistentov a strážnikov. Každému z týchto pracovníkov určujete špecifické role, ale nemusíte. Strážnikov väčšinou necháte robiť si svoje ale najviac dbáte na asistentov, aby vždy obsluhovali buď stánok s lístkami, alebo suveníry, prípadne stánok s kávou. Experti sú vysielaní hľadať nové exponáty naprieč celým svetom. Na mnohé výpravy posielate aj iných pracovníkov. Príprava na misiu zahŕňa výber predmetu, ktorý vám pomôže, či už je to len XP boost pre zamestnancov, alebo lekárnička, ktorá vynuluje niektorý z negatívnych dopadov misie. Ďalej je relevantné aj ročné obdobie, pretože niektoré miesta sú v iných ročných obdobiach nebezpečnejšie. Rizikovosť misie sa odrazí na trvaní misie, čo môže značne spomaliť vašu prevádzku múzea, ak ste vyslali niekoho dôležitého. A prejaví sa to na intenzite zranenia alebo únavy zamestnancov. Niekedy o nich môžete dokonca prísť.
Zo začiatku vám nie sú ani zďaleka prístupné všetky lokácie. Na väčšinu musíte spĺňať nejaké podmienky vo vašom múzeu, čo hra tlačí do lineárnejšieho progresu. Postupne sa tak učíte hrať a odhaľujú sa vám nové mechaniky, ale zároveň máte stále dosť priestoru na kreatívnosť. Či už keď riešite rôznorodé rozmiestnenia exponátov a iných služieb, ako som už spomenul vyššie, ale napríklad aj z hľadiska voľby tapiet alebo dlážky. Tie si odomykáte cez menu a dostávate taktiež za plnenie podmienok a spokojnosť zákazníkov, takže vaše možnosti expandujú, keď sa fakt snažíte. Celkovo tento tok hrateľnosti funguje veľmi dobre. Jedinou výnimkou je fakt, že niektoré úlohy sa v jednotlivých múzeách opakujú, takže ich vlastne musíte robiť odznovu.
Máp je v hre niekoľko a každá ponúka trochu iný štýl hrateľnosti. Napríklad jedno z múzeí bolo kedysi hotelom, kde teraz straší. Hra vám tam predstaví veľa halloweenskej výzdoby a ponurejších exponátov, medzi ktorými sú vyložene aj duchovia. Tým musíte vytvoriť samostatnú miestnosť a dbať na to, aby sedela ich štýlu a aby si duchovia aj reálne rozumeli. Tieto unikátne mechaniky zaisťujú, že každá mapa je niečím zaujímavá.
Hoci hra nemá žiadny plnohodnotný dej, rozhodne sa snaží aspoň zabaviť a rozosmiať humorom postáv. Zároveň láka aj veľmi prívetivou rozprávkovou estetikou a relaxačnou, sem-tam celkom chytľavou hudbou. UI elementy sú tiež všetky prehľadné a ku všetkému máte vždy jasne napísané popisy. Hra aj beží a funguje veľmi dobre a nenarazil som pri postupe na žiadne bugy.
Po kampani môžete skočiť do kreatívneho módu, kde máte možnosť vyhrať sa s nastaveniami a vytvoriť si pre seba unikátnu výzvu, prípadne si len nastaviť sandbox mód a stavať si, ako sa vám len zachce. Kampaň má lineárnejší postup, ktorý zaručuje, že sa hráč postupne všetko naučí a kreatívny mód slúži už čisto len na vyhranie sa so všetkými mechanikami a značne tak zvyšuje znovuhrateľnosť.
Až na pár drobností ponúka Two Point Museum zážitok, ktorý má postačujúcu hĺbku a mechaniky a dokáže udržať pozornosť hráča a poskytnúť mu prácu s obmedzeným priestorom. Zároveň všetko zaobaľuje do jednoduchého, ale audiovizuálne príjemného kabátika, a to s variabilným a návykovým množstvom obsahu, ktorý vám ľahko môže vziať desiatky aj stovky hodín vášho života - samozrejme, v najlepšom slova zmysle..
RECENZIE HRÁČOV |
PC
Xbox Series X|S PS5 Vývoj: Sega / Two Point Studios Štýl: Managementová
| |||
+ SLEDOVAŤ HRU
SÚVISIACE ČLÁNKY:
|