Iba 34% konzolových hier sa dostane fyzicky do obchodov |
Firmy totiž v súčasnosti vydávajú takmer o tretinu menej hier na disku, ako pred siedmimi rokmi
Ako informoval server Gamesindustry, skupina Electronic Entertainment Design and Research (skrátene EEDAR) najnovšie spravila prieskum v oblasti spôsobu vydávania hier spomedzi všetkých veľkých herných firiem a vyšli im celkom zaujímavé výsledky.
EEDAR sa teda zameral na vydávanie herného softvéru pre herné systémy od Sony, Nintenda a Microsoftu, pri ktorých zaznamenal rapídny ročný pokles, a to z 383 retail kópií za roku 2008 až na 145 v roku 2014, čo je takmer o tretinu menej. Na druhú stranu, veľký nárast nastal pri digitálnom spôsobe vydávania hier. Zatiaľčo v roku 2008 vyšlo ročne formou digitálnej distribúcie iba 102 titulov, v roku 2014 to už bolo 279. V posledných rokoch sa však najmä väčšie tituly nedostávajú iba do kamenných obchodov, ale simultánne vychádzajú aj formou digitálnej distribúcie.
Obdobný prepad zaznamenali aj u vydavateľov, ktorí hry vydávali aktívne a iba na disku - z 82 vydavateľov v roku 2011 klesol ich počet na 46 v roku 2014, pričom až 146 vydavateľov sa v roku 2014 vyhlo kamenným obchodom a hry vydávali iba digitálne. Trh s digitálnym predajom hier tak výrazne narastá aj na trhu s konzolovými hrami, pričom EEDAR tento nárast pripisuje stále rastúcemu digitálnemu ekosystému a ľahšiemu prístupu k digitálnemu obsahu na súčasných konzolách.
NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY TÝŽDŇA |
- Black Friday výpredaj na Alze pokračuje 122
- V GTA V je aj slovenský obchod zo Žiliny 34
- Zľavy na PS5 konzoly a príslušenstvo boli spustené 89
- Matrix AI bude generovať nekonečné hry 52
- RECENZIA: Metro Awakening 51
- Rusi platia za negatívne recenzie Stalkera 2 na Steame 104
- LEGO predstavilo novú sériu LEGO F1 formúl 33
- Witcher 4 je už v plnom vývoji 55
- Zrušená RTX 4090ti karta bola nájdená medzi odpadom vo výpredaji 22
- RTX 5090 bude mať najväčší čip od Nvidie od roku 2018 147 zobraziť viac článkov >