Trailer na Horizon Zero Dawn ukázal viac, než ste si mysleli |
Taktický lov, tri druhy šípov, odstraňovanie strážcov, výprava za zelenou látkou a premyslená príprava na smrteľnú ranu.
Ak ste pozerali Sony E3 konferenciu, stopercentne si pamätáte trailer na úplne novú IP – Horizon Zero Dawn. Za hrou stojí Guerilla Games, inak známe ako to-štúdio-čo-robí-Killzone a jeho členovia sú už asi šťastím bez seba, že mohli zmeniť žáner a pustiť sa do niečoho nového. Čiastočne kráčajú s dobou a ich hra bude RPG v otvorenom svete z pohľadu tretej osoby a bude zasadená do post-apokalyptického sveta. Bude však výhradne single-player, výhradne na PlayStation 4 a úplne bez zombíkov. Post-apokalyptickým svetom sa preháňajú obrie stroje podobné dinosaurom a kmene žijú vo viac či menej, alebo skôr menej a ešte menej vyspelých kmeňoch.
V hlavnej úlohe sa objaví ženská hrdinka Aloy, možno nádejná konkurencia pre Laru Croft, ktorá však svoju cestu do tejto hry nemala jednoduchú. Akonáhle sa páni zo Sony dozvedeli, že v úlohe odvážneho bojovníka bude žena, iba žena a žiadna alternatíva, začali klásť otázky. Tie sa dostali na stoly vedenia hernej divízie Sony a odtiaľ zasa do kancelárií marketingového oddelenia. Rýchly prieskum reakcií verejnosti našťastie dopadol dobre a odvážna ryšaňa si svoje miesto udržala.
Aloy však, zdá sa, nie je iba odvážna, ale aj inteligentnejšia než priemerný človek novej doby kamennej, čo bolo predvedené v traileri. Že kde to tam bolo ukázané? Videli sme rovnaký trailer? Na prvý pohľad sa mohlo zdaťť, že Aloy iba bodá oštepom, strieľa z luku a využíva svoje “gadgety“, žurnalisti však za zatvorenými dverami mohli sledovať živý gameplay rovnakého dema aj so zaujímavým komentárom.
Aloy v traileri nepodnikla iba random útok na čriedu mechanických dinosaurov. Bola na ceste za splnením questu vyžadujúceho získanie “blaze“. Blaze to je tá látka, čo nosia bylinožravé stroje v zásobníkoch na chrbtoch a asi aj dôvod, prečo sa vlastne roboty pasú. Najlepší by bol stealth prístup, Aloy sa kvôli nemu naučila schovávať, čo využije pri priblížení sa k stádu (kľudne si trailer pustite znova).
Na okraji stáda Aloy narazila na niečo ako strážneho psa. Robotický tvor nejaví záujem o pašu a nemá ani zásobu zelenej tekutiny, zato má však senzory a je pripravený stádo informovať a blížiacom sa človekovi. Aloy našťastie hliadku včas skolila a už ju nič nedelilo od oveľa menej inteligentných chodiacich fabrík na blaze. Misia mohla skončiť nenápadným skolením týchto tvorov, ale aby bola zábava, Aloy spôsobí poplach a postaví sa zoči voči bojovému monštru trošku pripomínajúcemu tyranosaura, avšak tu pomenovaného thunderjaw (25 m dĺžka, 10 m výška, 550 tisíc polygónov a 271 oddelených animácií vrátane 60 reakcií na úder a 67 vizuálnych efektov, ale predovšetkým 93 rôznych zásahových zón). Strieľať šípy naverímboha by v tomto prípade nemalo žiadny zmysel.
Tu sa prejavia nazbierané skúsenosti, schopnosti a inteligencia protagonistky a boj prebieha v niekoľkých fázach. Aloy využíva tri druhy špeciálnych šípov – explozívny, elektrizujúci a prierazný. V traileri môžete sledovať ako ich strieda, odkrýva citlivé miesta a snaží sa dostať k dvom “životne“ dôležitým orgánom. Jedným je zdroj energie ukrytý niekde medzi nohami a chrbtom príšery, druhým jadro umelej inteligencie umiestnené v hlave. Obluda je však tuhým orieškom a Aloy sa rozhodne najprv odstrániť aspoň jeden nebezpečný granátomet, využije ho na odkrytie zdroja/srdca obludy, znehybní ju a až potom zasadí smrteľnú ranu.
Keď sa nebude bojovať, bude sa napredovať v príbehu alebo túlať po otvorenom svete. Miera otvorenosti je však otázna a bude treba počkať na ďalšie informácie. Guerilla Games popri otvorenosti a niekoľkých vetvách vývoja schopností hlavnej hrdinky hovoria aj o sandboxe a remeslách. Remeselná výroba však nutne nemusí zabrať veľa času a sandbox bude musieť byť podriadený silnému príbehu. Každopádne, Aloy bude kontaktovať okolité kmene, zháňať u nich materiál na šípy a môže aj využiť, že po svete behajú robo-príšery poškodené týmito kmeňmi.
Horizon Zero Dawn poháňa prekopaný engine Killzone: Shadow Fall, demo bežalo v 1080p a 30 fps a nenápadnému zakrádaniu vo vysokej vegetácii i presnej streľbe z luku sa Aloy naučila počas cesty na level 12. V najbližších mesiacoch by Guerilla Games mohla predviesť ďalšie, aspoň mierne odlišné prostredia s vlastnou atmosférou, hra má vyjsť v roku 2016.
NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY TÝŽDŇA |
- Black Friday výpredaj na Alze už začal 99
- RECENZIA: S.T.A.L.K.E.R. 2: Heart of Chornobyl 403
- Aké hodnotenia dostal Stalker 2 v recenziách? 98
- Zľavy na PS5 konzoly a príslušenstvo boli spustené 87
- Ako to bolo s Half-Life Episode 3? Prečo ju Valve nedokončilo? 63
- Takto vyzerá prostredie Skyrimu na Unreal Engine 5 27
- Porovnanie vizuálu Stalkera 2 a skutočnosti 22
- Filmová recenzia: Gladiátor II 55
- Stalker 2 naplánoval svoje zajtrajšie vydanie 75
- Prichádza aj remaster Tomb Raider: Legend trilógie 28 zobraziť viac článkov >
PS4
PC Vývoj: Sony / Guerrilla games Štýl: Akčná Adventúra / RPG Web: domovská stránka hry
| |||
+ SLEDOVAŤ HRU
SÚVISIACE ČLÁNKY:
|