Sheltered sa darí, čoskoro bude v Xbox Game Preview |
Rodina je na prvom mieste! Lenže... Aj tak musí ísť niekto hore a hľadať zásoby. A čo pes alebo mačka? Necháme si ich? Prijmeme do rodinného bunkra cudzinku? Čo ak mamička umrie?
Sheltered je strategická hra, v ktorej sa pokúšate udržať nažive svoju rodinku zahnanú do protiatómového krytu, keďže nad vašimi hlavami sa rozprestiera nekonečná post-apokalyptická pustina. Otec, mama, dcéra a syn (alebo hoci dve mamy a dve dcéry, to už je na vás) chcú žiť a vašou úlohou je udržať ich fyzicky aj duševne zdravých. Hra sa dostala do povedomia hráčov pred rokom, keď uspela v KickStarter kampani a dvojčlenné štúdio sa jej mohlo začať naplno venovať. Skvelou správou je, že projekt zaujal Team 17 (známych tiež ako "tí čo robia Worms"), to obsadilo pozíciu vydavateľa a maličkému štúdiu poskytuje svoju podporu. Aj s ich pomocou zahodili Game Maker a prešli na engine Unity, s čím prišiel aj grafický upgrade. Nie, nesmejte sa, rozdiel medzi pôvodnou a novou verziou je ukázaný na obrázku:
Autori sa presťahovali do Wakefieldu, bližšie k hernému štúdiu Team 17 a od nového roka začali nedočkavých hráčov oboznamovať s jednotlivými mechanikami. Členov svojej rodiny je možné ľubovoľne pomenovať a pohrať sa s farebnou kombináciou oblečenia. Každý môže mať svoje silné a slabé stránky v závislosti na sile, šikovnosti, inteligencii, charizme a všímavosti a rôzne perky. Na psychiku každého z nich môže doľahnúť množstvo nepríjemností spojených zo životom v kryte vrátane smädu, hladu, únavy či stresu. Balzamom na dušu môže byť domáce zvieratko, ale naozaj chcete v kryte psa s negatívnym vplyvom na hygienu, alebo radšej iba akvarijnú rybku?
Po nejakom čase začnú v bunkri dochádzať zásoby a niekto by sa mal vydať hľadať zásoby i zdroj elektrickej energie. Krajina na povrchu je však nebezpečná a člen rodiny môže ochorieť, zraniť sa alebo ho môže napadnúť NPC postava a prostredie bude náhodne generované, takže významné miesta sa na začiatku každej novej hry objavia na iných miestach. A áno, nebola by to survival hra so skupinkou preživších, ak by postava nemohla aj zomrieť a zanechať ostatných v depresii, smutných z jej straty a oslabených o jej nadanie a zručnosti.
Stretutie s NPC charakterom môže, hlavne pri nedostatku charizmy, vyústiť v boj, ale bude možné dať sa na útek, pokúsiť sa protivníka zastrašiť, obchodovať s ním a dokonca ho prijať do svojej partie, keďže stratené "ľudské zdroje", je treba nejako nahradiť.
Minuloročné úspešné rozbitie KicKstarter prasiatka so sebou prinieslo aj niekoľko bonusov v podobe naplnenia dodatočných cieľov. V hre bude viacero radiáciou ovplyvnených tvorov špecifických pre jednotlivé lokality, bojovať sa bude s niekoľkými typmi zbraní a rôzne zvolená náročnosť sa prejaví umiestnením bunkra pod mesto, predmestie či úplnú pustinu. Hra by sa mala časom dostať aj na iPad a tablety s Androidom, ale popri PC verzii hrá prím konzolová verzia pre PS4 a Xbox One. A práve vďaka Xbox One bola hra zastúpená aj na tohtoročnej E3 a už čoskoro by sa mala zaradiť medzi účastníkov programu Xbox Game Preview.
V rovnakom čase by na PC mala byť dostupná alfa verzia. Tá mala byť dostupná už v zime a v júli už malo byť Sheltered dávno vydané, hra sa však rozrastá do neočakávaných rozmerov a podporovatelia z KickStarteru sa musia vyzbrojiť trpezlivosťou.
NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY TÝŽDŇA |
- História Call of Duty série 416
- Black Friday výpredaj na Alze už začal 61
- RECENZIA: Call of Duty: Black Ops 6 107
- Novembrové hry 30
- DOJMY: Indiana Jones and The Great Circle 48
- Stalker 2 už má PC požiadavky, sú však podozrivo nízke 86
- Red Dead Redemption má niektoré veci lepšie ako dvojka 33
- Google dostalo v Rusku pokutu väčšiu ako celosvetové HDP 88
- PS5 Pro už bola rozobraná 215
- Očakávaný procesor Ryzen 7 9800X3D bol oficiálne predstavený 192 zobraziť viac článkov >
PC
Switch Vývoj: Team17 / Unicube Štýl: Stratégia / Survival Web: domovská stránka hry
| |||
+ SLEDOVAŤ HRU
SÚVISIACE ČLÁNKY:
|