Dojmy z Gamescomu: Battlefleet Gothic: Armada prenáša realtime stratégiu do vesmíru |
Svet Warhammer 40,000 zvoláva hráčov z celej galaxie na vesmírne boje spracované do zaujímavej realtime stratégie. Na Gamescome sme z hry mohli vidieť niekoľko minút, ktorými nás previedli vývojári
Battlefleet Gothic: Armada sa zaraďuje po boku obrovskej ponuky hier z univerza Warhammer 40K, ktoré tiež pokrývajú širokú paletu známych žánrov. Francúzske štúdio Tindalos Interactive si Warhammer taktiež obľúbilo, a tak sa rozhodli prísť so svojou vlastnou hrou. Žánrovo ide o real-time stratégiu v chladnom vesmíre, v ktorom sa budú súboje odohrávať na jednej lineárnej ploche, čím tak trochu pripomínajú práve miesto, kde sa Warhammer a teda aj Battlefleet Gothic pôvodne hrávali - na stole.
Hra Battlefleet Gothic: Armada bola oznámená len začiatkom tohto roka, no už v tom čase bol jej vývoj v plnom prúde. Autori si tak na Gamescom pripravili jeden z najnovších buildov, na ktorom nám behom pár minút predstavili hrateľnosť a dostupné možnosti, ktoré budeme môcť v plnej verzii s určitosťou nájsť. Aj keď ide o real-time stratégiu, autori sa rozhodli s vývojom trochu uhnúť bokom a prinášajú niekoľko nových prvkov. Battlefleet Gothic: Armada bude obsahovať kampaň pre jedného hráča a chýbať samozrejme nebude ani multiplayer. O multiplayeri veľa informácií ešte nepadlo, no čo sme sa mali možnosť s autormi hry rozprávať, tak prejsť kampaňou by malo bežnému hráčovi zabrať okolo tých 10 až 12 hodín.
V kampani si budeme môcť zvoliť, za ktorú zo štyroch frakcií chceme hrať - Impérium, Chaos, Eldar a Orkovia. Po zvládnutí prvého rozhodnutia s výberom vašej flotily sa tak presuniete do hlavného menu. Kedže ide o stratégiu, najdôležitejší je manažment celého vášho tímu. Vývojári tak do hry pridali celé spektrum možností, s ktorými si je možné bojovú jednotku vytvoriť - k dispozícii budeme mať niekoľko typov lodí (tie najväčšie majú cez 11 kilometrov), zbrane, špeciálne schopnosti či podporné príslušenstvá. Lode sa v prvom rade rozdeľujú podľa veľkosti. Tie malé pochopiteľne vynikajú v rýchlosti a v manévrovaní, no zase veľa nevydržia. Súčasťou hry sú pritom aj menšie RPG prvky, kedže lode budú získavať popri hraní skúsenosti, vďaka čomu budú môcť postupne s prehľadom zvládať stále väčšie boje.
Autori nám v hrateľnej ukážke ukázali rýchly boj, na ktorého začiatku si na vyznačenej ploche rozmiestnili svoje lode. Samotná hrateľnosť je zaujímavá a pri vstupe na bojisko môžeme vidieť rovnú plochu, na ktorej sa pohybujete ako vy, tak aj vaši nepriatelia. V rámci ovládania tak môžete zatáčať, no nie meniť výšku. Prítomné sú aj mierne náznaky ťahoviek, kedže pred začatím boja môžete dať svojim lodiam príkazy a o zvyšok sa postará AI, teda kapitán danej lode. Po stránke súbojového systému môžete s vašou loďou mieriť na presné miesta, ktoré chcete na nepriateľskom plavidle zasiahnuť. Môžete jej tak postupne odstaviť niektoré zo zbraní a podobne, no ak trafíte palivové nádrže, máte s veľkou pravdepodobnosťou vyhrané. Dôležité je ale to, aby ste mali svoju loď správne otočenú, kedže rôzne "okružné" manévre od rakiet rozhodne nečakajte. Po skončení misie môžete v prípade víťazstva oslavovať, no tiež počítať škody. Vaše lode by ste si tak pred nástupom do ďalšieho boja mali vždy opraviť.
Aj keď sa zdá, že priebeh misií je zdĺhavý, podľa slov vývojárov bude jeden súboj trvať okolo tých pätnásť minút. Z grafickej stránky, hra beží na Unreal Engine 4 a okrem detailného spracovania lodí a okolitého prostredia vás určite zaujmú aj samotné súboje, na ktoré sa pozerá veľmi dobre - letiace rakety, výbuchy či kolízie gigantických lodí. Vydanie Battlefleet Gothic: Armada je naplánované na začiatok budúceho roka pre PC.
NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY TÝŽDŇA |
- Black Friday výpredaj na Alze už začal 99
- RECENZIA: S.T.A.L.K.E.R. 2: Heart of Chornobyl 318
- Half-Life 2 je k svojmu 20. výročiu zadarmo 84
- Aké hodnotenia dostal Stalker 2 v recenziách? 98
- Zľavy na PS5 konzoly a príslušenstvo boli spustené 81
- Chcete si zložiť herné PC s AMD Ryzen procesorom? 113
- Aký výkon má PS5 Pro oproti RTX 4070 v Alan Wake 2? 163
- Takto vyzerá prostredie Skyrimu na Unreal Engine 5 27
- Ako to bolo s Half-Life Episode 3? Prečo ju Valve nedokončilo? 63
- Stalker 2 predstavil niektoré z artefaktov 67 zobraziť viac článkov >
PC
Vývoj: Focus Home / Tindalos Interative Štýl: Stratégia / Realtime
| |||
+ SLEDOVAŤ HRU
SÚVISIACE ČLÁNKY:
|