Skutočný príbeh zrodu Destiny alebo ako hra prišla o svoj príbeh |
Že Joe Staten, uznávaný vďaka práci odvedenej na sérii Halo, odišiel z Bungie hľadať nové výzvy? Áno, ale až po tom, čo vedenie štúdia hodilo jeho veľkolepý príbeh do koša a začalo zliepať iný.
Serveru Kotaku sa po dlhom pátraní podarilo dať dokopy “pravdivý príbeh“ zrodu Destiny. Multiplayer FPS s MMO a RPG prvkami vznikla v štúdiu Bungie, preslávenom svojou sériou Halo. S tou však skončilo počas roku 2010, odstrihli sa od Microsoftu a podpísali obriu zmluvu s Activisionom zahŕňajúcu desaťročnú exkluzívnu spoluprácu a pol miliardy amerických dolárov. Spoločne mali hráčom predostrieť úplne nový svet, ktorého príbehy sa do sŕdc fanúšikov zapíšu rovnako hlboko ako tie z Pána Prsteňov, Harryho Pottera či Star Wars. Potom sa však niečo pokazilo.
Hra vyšla, predala milióny kusov a doteraz pokračuje v rozširovaní hráčskej základne. Od vydania vyzerá veľmi dobre a hrá sa veľmi dobre, po dohraní príbehu ale zostala veľká skupina hráčov zmätená a rozčarovaná. Druhá veľká skupina si ani veľmi neuvedomila, že Destiny nejaký hlbší príbeh vôbec má. Kam sa podeli postavy a príbehy ala Star Wars?
Kotaku vypátralo, že bodom zlomu bol júl 2013. V tomto mesiaci sa konala schôdzka, na ktorej Joe Staten, uznávaný veterán, ktorý mal v Bungie pod palcom všetku kinematiku pre Halo sériu a zároveň sa staral aj o scenáre misií a dialógy, predviedol vedeniu štúdia dvojhodinové video obsahujúce pripravované prestrihové scény a vysvetľujúce celý veľký príbeh a lore, ktoré mali pomôcť urobiť z Destiny kult. Video, ktoré sa v štúdiu stalo známe ako “supercut“ sa však vedeniu štúdia nepáčilo. A nepáčilo sa mu na toľko, že padlo rozhodnutie prekopať celý príbeh od základov.
Hra mala vyjsť v marci 2014 a nový príbeh preto musel vzniknúť v priebehu pár týždňov a musel narábať s už pripravenými vecami. Stehy šité horúcou ihlou však, aj napriek najlepšej snahe a neskoršieho odkladu vydania hry na september 2014, zostali viditeľné a zamestnanci Bungie si v recenziách prečítali o vágnej zápletke, nerozvinutých postavách a zmätočných dialógoch. To však už medzi nimi nebol Staten, ktorý po odmietnutí jeho vízie odišiel a vrátil sa pod krídla Microsoftu.
Že hra musela byť zásadne prekopaná, si uvedomili hlavne tí hráči, ktorí sa na Destiny dlho tešili, potom rýchlo prešprintovali všetkým ponúknutým obsahom a pritom nenarazili na veci zo starších videí. Spolu s časťami príbehu z hry zmizol útočiaci modrý mimozemšťan i všetko súvisiace s planétou Saturn.
Nemenovaný zdroj z Bungie uvádza, že celá posledná tretina príbehu sa mala odohrávať na Dreadnaughte, lodi Hive, kde by hráči spolupracovali so zachráneným Rasputinom. Po zásahoch sa z Rasputina stala tajuplná no nenápadná postava príbehu, únos sa nekonal a loď Dreadnaught bola vystrihnutá, aby sa objavila v datadisku The Taken King. Ďalším výrazným charakterom mal byť Osiris, mentor v štýle Obi-Wan Kenobiho, žijúci v chráme na Merkúre. Meno Osiris aj chrám sa do hry dostali v iných podobách a postavu vytvorenú ako Osirisovho robotického asistenta hráči poznajú ako Strangera.
Príbeh mali držať pohromade 30 až 45 sekundové prestrihové scény pred každou príbehovou misiou a ešte podstatne dlhšie po nej. V supercut ich ukážka nespĺňala kvalitatívne požiadavky a vyrobiť ich v požadovanej kvalite by sa asi predražilo, takže boli radšej zrušené.
Kotaku behom pátrania a rozhovorov s členmi štúdia odhalilo aj ďalšie zaujímavosti. Zdroje potvrdili stratu bonusu od Activisionu kvôli nízkemu priemeru na Metacritic. The Taken King síce zaplátal mnohé diery v príbehu a jeho pokračovanie podáva lepšie než originálna hra, jeho vývoj však tiež nebol prechádzkou ružovou záhradou. Pôvodne to mala byť 60 dolárová expanzia postavená okolo nových lokalít na mesiaci Európa, novej pozemskej lokality European Dead Zone (ktorá mala byť už v základnej hre) a združovaní hráčov do fireteams. Množstvo problémov a meškaní má mať na svedomí engine vyvinutý spolu s Destiny, pretože sa s ním pracuje oveľa zložitejšie a pomalšie ako s najpoužívanejšími modernými enginami.
NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY TÝŽDŇA |
- RECENZIA: Atomfall 48
- Warner Bros. znovu zmenil plány, zrušil plánovanú expanziu pre Hogwarts Legacy 54
- Avengers: Doomsday už má predstavených hercov 51
- Prečo sme ešte nedostali druhý GTA VI trailer? Take Two vysvetľuje marketing novéh 74
- PS Plus predstavuje tituly na apríl 22
- Assassin's Creed Shadows dostal nečakanú virálnu reklamu 31
- 58% Slovákov nespí dobre. Zotavenie po prechode na letný čas môže trvať aj tri týž 108
- Aprílové hry 34
- Na Zaklínača 4 si ešte poriadne dlho počkáme 54
- Nová Half-Life hra môže byť blízko vydania 60 zobraziť viac článkov >
Xbox 360
PS3 PS4 Xbox One Vývoj: Activision / Bungie Štýl: Akcia
| |||
+ SLEDOVAŤ HRU
SÚVISIACE ČLÁNKY:
|