Skutočný príbeh zrodu Destiny alebo ako hra prišla o svoj príbeh

Že Joe Staten, uznávaný vďaka práci odvedenej na sérii Halo, odišiel z Bungie hľadať nové výzvy? Áno, ale až po tom, čo vedenie štúdia hodilo jeho veľkolepý príbeh do koša a začalo zliepať iný.

pridal roberto 21.10.2015 o 20:45 pod hry
Skutočný príbeh zrodu Destiny alebo ako hra prišla o svoj príbeh

HRY > NOVINKY >

Serveru Kotaku sa po dlhom pátraní podarilo dať dokopy “pravdivý príbeh“ zrodu Destiny. Multiplayer FPS s MMO a RPG prvkami vznikla v štúdiu Bungie, preslávenom svojou sériou Halo. S tou však skončilo počas roku 2010, odstrihli sa od Microsoftu a podpísali obriu zmluvu s Activisionom zahŕňajúcu desaťročnú exkluzívnu spoluprácu a pol miliardy amerických dolárov. Spoločne mali hráčom predostrieť úplne nový svet, ktorého príbehy sa do sŕdc fanúšikov zapíšu rovnako hlboko ako tie z Pána Prsteňov, Harryho Pottera či Star Wars. Potom sa však niečo pokazilo.

Hra vyšla, predala milióny kusov a doteraz pokračuje v rozširovaní hráčskej základne. Od vydania vyzerá veľmi dobre a hrá sa veľmi dobre, po dohraní príbehu ale zostala veľká skupina hráčov zmätená a rozčarovaná. Druhá veľká skupina si ani veľmi neuvedomila, že Destiny nejaký hlbší príbeh vôbec má. Kam sa podeli postavy a príbehy ala Star Wars?

Skutočný príbeh zrodu Destiny alebo ako hra prišla o svoj príbeh

Kotaku vypátralo, že bodom zlomu bol júl 2013. V tomto mesiaci sa konala schôdzka, na ktorej Joe Staten, uznávaný veterán, ktorý mal v Bungie pod palcom všetku kinematiku pre Halo sériu a zároveň sa staral aj o scenáre misií a dialógy, predviedol vedeniu štúdia dvojhodinové video obsahujúce pripravované prestrihové scény a vysvetľujúce celý veľký príbeh a lore, ktoré mali pomôcť urobiť z Destiny kult. Video, ktoré sa v štúdiu stalo známe ako “supercut“ sa však vedeniu štúdia nepáčilo. A nepáčilo sa mu na toľko, že padlo rozhodnutie prekopať celý príbeh od základov.

Hra mala vyjsť v marci 2014 a nový príbeh preto musel vzniknúť v priebehu pár týždňov a musel narábať s už pripravenými vecami. Stehy šité horúcou ihlou však, aj napriek najlepšej snahe a neskoršieho odkladu vydania hry na september 2014, zostali viditeľné a zamestnanci Bungie si v recenziách prečítali o vágnej zápletke, nerozvinutých postavách a zmätočných dialógoch. To však už medzi nimi nebol Staten, ktorý po odmietnutí jeho vízie odišiel a vrátil sa pod krídla Microsoftu.

Skutočný príbeh zrodu Destiny alebo ako hra prišla o svoj príbeh

Že hra musela byť zásadne prekopaná, si uvedomili hlavne tí hráči, ktorí sa na Destiny dlho tešili, potom rýchlo prešprintovali všetkým ponúknutým obsahom a pritom nenarazili na veci zo starších videí. Spolu s časťami príbehu z hry zmizol útočiaci modrý mimozemšťan i všetko súvisiace s planétou Saturn.

Nemenovaný zdroj z Bungie uvádza, že celá posledná tretina príbehu sa mala odohrávať na Dreadnaughte, lodi Hive, kde by hráči spolupracovali so zachráneným Rasputinom. Po zásahoch sa z Rasputina stala tajuplná no nenápadná postava príbehu, únos sa nekonal a loď Dreadnaught bola vystrihnutá, aby sa objavila v datadisku The Taken King. Ďalším výrazným charakterom mal byť Osiris, mentor v štýle Obi-Wan Kenobiho, žijúci v chráme na Merkúre. Meno Osiris aj chrám sa do hry dostali v iných podobách a postavu vytvorenú ako Osirisovho robotického asistenta hráči poznajú ako Strangera.

Skutočný príbeh zrodu Destiny alebo ako hra prišla o svoj príbeh

Príbeh mali držať pohromade 30 až 45 sekundové prestrihové scény pred každou príbehovou misiou a ešte podstatne dlhšie po nej. V supercut ich ukážka nespĺňala kvalitatívne požiadavky a vyrobiť ich v požadovanej kvalite by sa asi predražilo, takže boli radšej zrušené.

Kotaku behom pátrania a rozhovorov s členmi štúdia odhalilo aj ďalšie zaujímavosti. Zdroje potvrdili stratu bonusu od Activisionu kvôli nízkemu priemeru na Metacritic. The Taken King síce zaplátal mnohé diery v príbehu a jeho pokračovanie podáva lepšie než originálna hra, jeho vývoj však tiež nebol prechádzkou ružovou záhradou. Pôvodne to mala byť 60 dolárová expanzia postavená okolo nových lokalít na mesiaci Európa, novej pozemskej lokality European Dead Zone (ktorá mala byť už v základnej hre) a združovaní hráčov do fireteams. Množstvo problémov a meškaní má mať na svedomí engine vyvinutý spolu s Destiny, pretože sa s ním pracuje oveľa zložitejšie a pomalšie ako s najpoužívanejšími modernými enginami.

Skutočný príbeh zrodu Destiny alebo ako hra prišla o svoj príbeh





Páči sa mi! (+1)






Xbox 360
PS3
PS4
Xbox One

Vývoj: Activision / Bungie
Štýl: Akcia
Dátum vydania:  september 2014
+ SLEDOVAŤ HRU
SÚVISIACE ČLÁNKY:
Prosím prihláste sa pre možnosť pridania komentáru.
Môžete sa prihlásiť cez Sector konto, alebo Facebook.
SOCIÁLNE SIETE
NOVÉ FÓRA
|Speňaženie youtube - privyrába... (0)
Zdar potreboval by som poradiť od niekoho, kto zar...
|Philips oled 818 - ktory mod? (3)
Caute, kedze sa v tom az tak nevyznam dosiel som s...
|Problém s batériou notebooku. (7)
Ahojte, pred nedávnom som si všimol, že sa mi o vý...
|Diagnostika/oprava rtx (3)
Zdravim, nie je tu niekto z ba, kto sa venuje diag...
|Chladenie pre amd 9950x - voda... (1)
V pondelok som zobral Ryzen 9950X - podla heureky ...
|Svet, ukrajina, vojny ... (29097)
Sem môžete dávať správy zo sveta, o Ukrajine a ďal...
vaše novinky zo sveta zábavy
sector logo
Sector.sk - hry, recenzie, novinky
Ochrana súkromia | Reklama | Kontakt
ISSN 1336-7285. Všetky práva vyhradené. (c) 2024 SECTOR Online Entertainment / sector@sector.sk