Dojmy z Paríža: Virtuálna realita v HTC Vive |
Budúcnosť hrania alebo drahý výstrelok? Vyskúšali sme si VR od HTC na vlastnej koži.
Počas Paris Games Week sme dostali pozvanie do HTC stánku, aby sme si vyskúšali ich novú technológiu v oblasti virtuálnej reality. Všetci novinári čakali pred jednotlivými miestnosťami, do ktorých cez dvere z tónovaného skla nebolo vidno. Keď prišiel náš čas, zavolali si nás dovnútra. Ocitli sme sa v miestnosti o veľkosti asi piatich metrov štvorcových, v ktorej sa nachádzala stolička, počítač, samotné zariadenie a testovací inžinier Reda Ezzaim, ktorý nám predviedol, ako HTC Vive funguje.
Na tento VR zážitok boli potrebné dva senzory, ktoré boli umiestené oproti sebe v rohoch miestnosti. Tie dokážu bezproblémovo snímať váš pohyb na centimeter presne. Miestnosti na Paris Games Week mali len pár metrov štvorcových, no senzory vraj dokážu snímať až 20 metrov štvorcových plochy. Ďalej si nasadíte okuliare, ktoré sú oproti zariadeniu Oculusu o dosť ťažšie a môžu vám tlačiť na nos. Do rúk uchopíte dva SteamVR ovládače a vaša cesta virtuálnou realitou sa môže začať.
Reda Ezzaim nám cez mikrofón dal inštrukcie, že v bielej miestnosti, ktorá sa nám v okuliaroch zjavila, sa môžeme voľne pohybovať. Senzory nám ukážu, kde sú hranice miestnosti. Javili sa ako stena z priesvitných štvorcov. Tam sa nachádzala aj skutočná stena miestnosti. Pri pohybe však dosť zavadzali káble, ktoré sa ťahali od zariadenia k počítaču a tým pádom sa nedalo vyhnúť častému dvíhaniu nôh, aj keď Reda vôbec neupozorňoval, aby sme na káble nestúpali. Následne nám spustil štyri ukážky virtuálnej reality.
- Podmorský svet
Ocitli sme sa pod hladinou mora na potopenej drevenej lodi. Okolo plávali menšie rybičky, ktoré reagovali na pohyb a vyhýbali sa nám. Po lodi bolo možné sa pohybovať až ku dreveným zábradliam. Pod nami si plávala Manta obrovská a potom nás Reda upozornil, že príde ešte jedna „rybička“. Zrazu sa objavila obrovská veľryba, ktorá sa pri nás pristavila a Reda povedal, že k nej môžeme prísť bližšie a načiahnuť sa za ňou.
- Kancelária
Z dna mora sme sa presunuli do reálnejšieho prostredia, konkrétne do kancelárie. Vtedy sme si už mohli vyskúšať, ako fungujú ovládače. Stlačením triggeru sme dokázali uchopiť a púšťať predmety. Dostali sme za úlohu pripraviť kávu uchopením hrnčeka a spustením kávovaru. Zapli sme počítač zapojením kábla do elektriny a zadali sme heslo na klávesnici. Otvorili sme si zásuvku a vybrali tri zložky, ktoré bolo treba opečiatkovať. Reda nám oznámil, že sme práve vyhodili troch ľudí. Týmto to však len začalo a možnosti v kancelárii sa na seba môžu už len kopiť.
- 3D kreslenie
Potom bol čas popustiť uzdu svojej kreativite. Ľavý ovládač predstavoval paletu a pravý štetec. Vďaka dotykovej ploche sme si na ovládači vedeli vybrať nástroj, jeho farbu a pravým ovládačom sme s ním menili prostredie pred nami. Vytvorili sme 3D kresby, okolo ktorých sme mohli chodiť, dal sa vytvoriť aj sneh či dúha. Väčší zmysel to nemalo, no dojem z kreslenia bol výborný. Možno až na moment, keď vám v prostredí časť kresby prechádza priamo hlavou, kedy to pôsobí zvláštne.
- Zombie apokalypsa
Posledná ukážka mala akčnejší ráz a vychádzala z pripravovanej hry Arizona Sunshine. Zobrali sme si do rúk pištole a vyskúšali si streľbu. Najprv sme si otestovali mierenie iba na sklenených fľašiach. Potom nás však Reda premiestnil do púšte, kde sa v diaľke začali objavovať zombie. Samozrejme, zombie sa dajú zabiť iba tak, že im stelíte do hlavy a vašim vodítkom bolo laserové zameriavanie. Mierenie zodpovedalo pohybom našich rúk, čo nás presvedčilo, že na túto streľbu by už bol vhodný aj ozajstný výcvik, pretože streľba myšou a gampedom je o dosť jednoduchšia. Zombie sa na nás rútili z niekoľkých strán a strieľanie s oboma pištoľami už bolo nezmyselné, pretože mierenie s jednou pištoľou nám dalo dostatočne zabrať. Okrem 9mm zbraní nám však Reda poskytol aj dve Uzi pištole, s ktorými sme skúsili vyplieniť hordu zombie pred nami. Skutočnou lahôdkou však bola brokovnica, ktorá poskytla skvelý pocit zo streľby. Už chýbala len poriadna spätná väzba v ovládačoch.
Oproti Oculusu a iným VR technológiám, ktoré boli doteraz predstavené, je HTC Vive o pár krokov popredu. Jeho najväčšou devízou je verné snímanie pohybu. Teda nesedíte a netočí sa vám hlava zo scény okolo vás, ale úplne ovládate svoj pohyb a svoje úkony vo virtuálnej realite. Dokonca aj po grafickej a technickej stránke je to skutočne pôsobivý pohľad a ostatné spoločnosti majú čo dobiehať.
NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY TÝŽDŇA |
- Black Friday výpredaj na Alze už začal 99
- RECENZIA: S.T.A.L.K.E.R. 2: Heart of Chornobyl 318
- Half-Life 2 je k svojmu 20. výročiu zadarmo 84
- Aké hodnotenia dostal Stalker 2 v recenziách? 98
- Zľavy na PS5 konzoly a príslušenstvo boli spustené 81
- Chcete si zložiť herné PC s AMD Ryzen procesorom? 113
- Aký výkon má PS5 Pro oproti RTX 4070 v Alan Wake 2? 163
- Takto vyzerá prostredie Skyrimu na Unreal Engine 5 27
- Ako to bolo s Half-Life Episode 3? Prečo ju Valve nedokončilo? 63
- Stalker 2 predstavil niektoré z artefaktov 67 zobraziť viac článkov >