Vulkan oficiálne vypustený, prvá hra už má podporu ale v benchmarkoch nehviezdi |
Vulkan API, ktoré po rokoch posunie OpenGL vpred konečne vychádza a vývojári už môžu skúšať prvé SDK.
Vulkan API, ktoré po rokoch posunie OpenGL vpred konečne vychádza a vývojári a hráči si už môžu vyskúšať ako funguje.
Vulkan bude fungovať na mobiloch a PC, kde na PC sa pod Windowsom pridá k DirectX 12 (len pôjde aj pod W7 a W8) a pod Linuxom bude nástupcom OpenGL. Na mobiloch zase ponúkne možnosť vylepšenia výkonu a grafiky na Android zariadeniach. Konzoly Xbox One a PS4 majú vlastné API a nebudú Vulkan používať, ale Nintendo tam má ešte dvere otvorené.
Nvidia je už na Vulkan pripravená a rovno vydala beta ovládače, kde podporu dostávajú karty s GTX600 a vyššími čipmi, ale aj pre Quadro karty. Stiahnuť si ich môžete ako na Windows, tak aj Linux a samostatnú stránku s príkladmi majú aj pre Android. Nvidia k tomu dodáva, že spolu s vydaním Vulkanu dostáva aj hra The Talos Principle. Tu autori z Croteamu už dlhšie spolupracovali s Nvidiou na zapracovaní API do svojho Serious enignu. Nedá sa však povedať, že by Vulkan pridával nejakú výhodu, keďže má o 20% až 30% pomalší framerate ako DX11 na 980ti a Fury X.
AMD rovnako vydalo beta ovládače a pridalo aj video zhrňujúce ponuku nového API. Nakoniec Vulkan zobral základ z ich Matle API.
NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY TÝŽDŇA |
- Nové zľavy v Alza dňoch 44
- Vivat Slovakia práve vyšla v plnej verzii 77
- Grafických kariet je na skladoch stále viac, ceny sa zlepšujú 104
- Zabudnite na štvorkolky, Kawasaki posúva offroad mobilitu vpred 43
- Aký výkon v testoch ukázala RTX 5060 Ti karta? 92
- Článok: Xiaomi 15 Ultra 57
- RECENZIA: Chains of Freedom 0
- PS6 portable vraj nebude taký výkonný ako PS5 65
- Článok: Samsung Galaxy A56 5G 15
- Dolár padá, zlepšia sa nám ceny hardvéru? 42 zobraziť viac článkov >