Gamescom 2016: Aká je budúcnosť ľudstva v titule Hellion? |
Na Gamescome sme narazili aj na predtým nepoznané tituly, ktoré si ale získali našu pozornosť. Čo chystajú autori zo Zero Gravity?
Gamescom je nabúchaný rôznymi titulmi - menšími, väčšími, takých čo vás sklamú, no na druhej strane objavíte aj pôsobivé projekty, o ktorých ste nevedeli. Medzi tým všetkým sa skrývala aj dvojica autorov hry Hellion, sediaca za nenápadným stolíkom, na ktorý ma naviedol starý známy SpaceJunker. Po pár minútach som pochopil, prečo tento projekt zhodnotil ako zaujímavý. Koncept, no i spracovanie konkuruje veľkým titulom, na prvý pohľad evokuje 100 milónový Star Citizen. Áno, hra je vo vesmíre a aj vizuál je podobný, no samotná náplň je o inom. Autori to sami opisujú ako “DayZ vo vesmíre”, teda snáď bez bugov a problémov. Osobne mám ale survival hry rád, aj napriek všetkým komplikáciam, ktoré sa s nimi spájajú. Doteraz spomínam napríklad na momenty, ktoré som so spoluhráčmi zažíval ešte pri prvej verzii Rustu. Vráťme sa ale k Hellionu a povedzme si, o čom vlastne hra je.
Píše sa nie až tak vzdialená budúcnosť 23. storočia, kedy sa ľudstvu podarilo podmaniť priestor slnečnej sústavy a s príchodom warp technológie sa vydáva ku hviezdam. Cieľom dlhé roky pripravovanej expedície je sústava vzdialená 1700 svetelných rokov, známa ako Hellion. Takmer milión kolonistov sa vydáva na dlhú cestu, ktorú majú prežiť v kryokomorách. No a tu sa začína vaša cesta. Prebúdzate sa na malej základni v blízkosti nového domova, no razom zisťujete, že sa sny ľudstva premenili v prach. Vybavenie je zničené, z hlavnej lode ostali len trosky a vy ani neviete, či prežil aj niekto ďalší. Jedine váš modul a k nemu pristavená malá vesmírna loď sú ako tak funkčné. O základňu a vybavenie sa ale treba starať, opraviť ich, doplniť zásoby, nájsť zdroj vody a kyslíku… Cesta za prežitím sa začína, a to buď v spolupráci, alebo vo vojne s ostatnými hráčmi, ktorí sa taktiež ocitli na orbite Hellionu.
Mapa má byť obrovská - autori sa v tomto smere držia reality a sústava by tak mala byť v mierke jedna k jednej. Úprimne si ale povedzme, že väčšina tohto priestoru je len prázdne vákuum, kde sa tu a tam objavia asteroidy, či trosky a pozostatky vybavenia. Územie nikoho však čaká na to, dokým v ňom rozšírite svoju základňu, získate z neho všetky suroviny a aj za cenu zrady ostatných prežijete čo najdlhšie. Hra sa riadi zákonmi Newtonovej mechaniky. Ak vám teda fyzika nie je neznáma, využijete vraj poznatky v praxi, čo vám môže zaručiť výhodu nad ostatnými. Všetko čo opisujem nemám len zo slov autorov - sám som si hru na pár minút vyskúšal. Síce ešte trpí neduhmi a aj poklesmi v snímkovaní, no základné mechanizmy majú tvorcovia zvládnuté. Plánovaný dátum vydania v Early Access je začiatkom budúceho roka a oni sa už veľmi tešia no odozvu hráčov.
Ako ste mohli pochopiť aj z textu vyššie, v hre je prepracovaný lore a minulosť, respektíve budúcnosť - ako sa za tých cca 200 rokov ľudstvo vyvíjalo. Podľa slov autorov sa v hre majú skrývať rôzne tajomstvá a čriepky informácii, z ktorých môžete postupne zistiť, prečo vlastne misia skončila katastrofou. Na druhej strane vás príbeh nemusí vôbec zaujímať a budete sa venovať len survival činnostiam. Ponúkne teda viacero herných štýlov a hlavne voľnosť, kedy môžete ovládať a spravovať koľko základní chcete, využívať rôzne nástroje a hrať samotársky, alebo spolupracovať s ostatnými. Akurát nám nenápadne naznačili, že aj tu bude platiť staré známe - v jednote je sila. Ako teda projekt dopadne? Podarí sa ho autorom naozaj dokončiť a nepôjde len o ďalší vesmírny polotovar? Nevieme ako vás, no nás hra zaujala. Budeme ju úpenlivo sledovať a držať jej palce.
NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY TÝŽDŇA |
- Black Friday výpredaj na Alze už začal 99
- RECENZIA: S.T.A.L.K.E.R. 2: Heart of Chornobyl 325
- Half-Life 2 je k svojmu 20. výročiu zadarmo 84
- Aké hodnotenia dostal Stalker 2 v recenziách? 98
- Zľavy na PS5 konzoly a príslušenstvo boli spustené 81
- Chcete si zložiť herné PC s AMD Ryzen procesorom? 113
- Aký výkon má PS5 Pro oproti RTX 4070 v Alan Wake 2? 163
- Takto vyzerá prostredie Skyrimu na Unreal Engine 5 27
- Ako to bolo s Half-Life Episode 3? Prečo ju Valve nedokončilo? 63
- Stalker 2 predstavil niektoré z artefaktov 67 zobraziť viac článkov >
PC
Vývoj: Zero Gravity / Zero Gravity Štýl: Akcia / Survival Web: domovská stránka hry | |
+ SLEDOVAŤ HRU
SÚVISIACE ČLÁNKY:
|