Vývojári zo Sony štúdií predstavujú možnosti PS4 Pro |
Aký potenicál vidia v konzole vývojári z Naughty Dog, Guerrilla Games a Insomniac Games ?
Počas livecastu, ktorý nasledoval po PlayStation Meeting konferencii, umelecký riaditeľ Guerilla Games Jan-Bart Van Beek, spoluzakladateľ Insomniac Games Brian Hastings a vedúci programátor štúdia Naughty Dog Christian Gyrling vysvetlili výhody, ktoré pre nich prináša nová PS4 Pro.
Van Beek hovorí, že PS4 Pro je o niečo viac než 2x výkonnejšia od aktuálnej PS4, pričom ponúka oveľa rýchlejší CPU. Tým pádom podľa neho môžu robiť veľmi veľa vecí v 4K alebo blízko 4K, čo je pre ich štúdio výborná príležitosť a podľa Van Beeka pre Sony obrovský úspech. Ten tiež hovorí, že keď do ich štúdia prvý krát priniesli 4K televíziu s podporou HDR, vývojári boli ohromení úžasným západom slnka v Horzion: Zero Dawn. Možnosti 4K sú pre nich porovnateľné s prechodom z PS2 na PS3. HDR im dáva možnosť, priniesť realistické západy slnka, mraky a ďalšie aspekty.
Van Beek tiež vysvetľuje, že PS4 Pro podporuje supersampling na normálnych HD TV, pomáha odstraňovať obrazové nedostatky a vytvára oveľa ostrejší obraz aj pri klasickom 1080p rozlíšení. To dodáva vývojárom možnosť dosiahnuť skutočný zmysel pre detail, ktoré je ťažké dosiahnuť pri 1080p, pretože tu dávajú viac informácií do každého pixelu, čo zlepšuje kvalitu obrazu. Okrem lepšej kvality obrazu Guerilla Games pochvaľujú tiež to, že PS4 Pro im dá oveľa lepšie možnosti framerate, než klasická PS4, pričom podľa nich už u nej neexistujú žiadne framedropy, ale všetky hry bežia stabilne buď pri 30fps alebo 60fps.
Podľa Briana Hastingsa z Insomniac Games, existujú v konzole malé extra kúsky hardvéru, ktoré sú naozaj chytré. GPU tejto konzoly je dvojnásobne výkonné oproti klasickej PS4, no existujú tu aj extra možnosti, ktoré pomôžu prispieť k realizácii a vernosti 4K obrazu. Hastings ďalej hovorí, že nové HDR televízory sú schopné zobraziť až 10x vyššiu úroveň jasu, než štandardné televízory, čo pomôže vývojárom v kľúčových momentoch a častiach obrazu hry zabrániť tomu, aby hráčom unikli potrebné detaily.
Hastings tiež hovorí, že dostatočný výkon PS4 Pro im umožní zlepšiť fyziku v hrách a pridať na scénu viacero objektov. Supersampling je podľa neho jednoduchý spôsob, ako dosiahnuť zlepšenie no dodáva, že vývojári v tomto môžu byť oveľa kreatívnejší. Insomniac Games sa v novom Spider-manovi snažia priviesť realistickú a živú predstavu o New Yorku, ktorý ponúkne množstvo detailov. Tie ukážu novú úroveň práve v 4K.
Christian Gyrling hovorí, že podpora HDR je to, čo Naughty Dog pomôže ukázať hráčom naozaj pohlcujúce herné svety. Už to síce bolo prítomné v hrách, no PS4 Pro to naozaj plne predvedie na našich televízoroch. Pretože podľa neho iba vtedy, keď sa stretnete s hrou v 4K hneď zistíte, čo Vám predtým v inom rozlíšení chýbalo. V 1080p vývojári môžu robiť s pixelmi, čo je podľa Gyrlinga fajn, no vo výsledku niktoré veci často vyzerajú presvetlené, trblietavé a môžu odrádzať od toho, aby si hráči danú hru dostatočne vychutnali. Pri PS4 Pro sa im tieto problémy podarilo odstrániť.
Okrem toho sú podľa Naughty Dog ovplyvnené nie len svetlé, ale aj tmavé časti obrazu, čo pomôže zobraziť na obraze viac detailov a prinesie mnohé možnosti pre umeleckých dizajnérov. Vývojári tiež získajú prístup k tomu, aká TV je s konzolou aktuálne používaná, čo im dáva možnosť buď siahnuť po supersamplingu, alebo pridať viac pozemných prvkov a urobiť svet bohatším.
Vývojári sú podľa Gyrlinga tiež veľmi opatrní v tom, aby udržali hraciu plochu na rovnakej úrovni aj v multiplayeri a tiež v tom, aby hráči v tomto režime hrali hru pri rovnakom framerate s tým, že je jedno či budú hrať na PS4 alebo na PS4 Pro.
NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY TÝŽDŇA |
- Black Friday výpredaj na Alze už začal 99
- RECENZIA: S.T.A.L.K.E.R. 2: Heart of Chornobyl 320
- Half-Life 2 je k svojmu 20. výročiu zadarmo 84
- Aké hodnotenia dostal Stalker 2 v recenziách? 98
- Zľavy na PS5 konzoly a príslušenstvo boli spustené 81
- Chcete si zložiť herné PC s AMD Ryzen procesorom? 113
- Aký výkon má PS5 Pro oproti RTX 4070 v Alan Wake 2? 163
- Takto vyzerá prostredie Skyrimu na Unreal Engine 5 27
- Ako to bolo s Half-Life Episode 3? Prečo ju Valve nedokončilo? 63
- Stalker 2 predstavil niektoré z artefaktov 67 zobraziť viac článkov >