Vývojári z Guerrilla Games hovoria o najväčších obavách v súvislosti s Horizon: Zero Dawn a o tom, čo nás v hre vlastne čaká |
Dočkáme sa reakcie vývojárov na obavy hráčov a tiež mnoho informácií o tom, ako sami vnímajú hru alebo čo nás v nej čaká. Podľa ich slov sa máme načo tešiť.
Horizon: Zero Dawn patrí bez pochýb k najočakávanejším hrám budúceho roka. Tohto roku však môže byť pre vývojárov ťažké, aby hráčom ponúkli dokonalú predstavu o tom, čo v hre majú očakávať v celom jej rozsahu. Do doby jej vydania budeme ešte určite svedkami mnohých zábleskov z hrania cez trailery, nové informácie až po interview s vývojármi. Aby boli hráčom objasnené niektoré otázky, prípadne zmiernené obavy, rozhodli sa autori z Guerilla Games o hre objasniť trochu viac.
Neuvidíme veľa z príbehu
Už sme boli svedkami viacerých videí, ktoré ukazujú akčne orientovaný gameplay, no čo sa týka príbehu veľa sme sa nedozvedeli. Vývojári z Guerilla Games zámerne udržujú príbeh pod zámkom, pretože v nej bude mnoho tajomstiev a priestoru na objavovanie odpovedí. Dozvieme sa napríklad to, prečo bola hlavná hrdinka Aloy vyhnaná zo svojho kmeňa hneď po narodení a samozrejme to, prečo sú po celom svete stroje podobné zvieratám. Hlavné rozprávanie bude zamerané na Aloy a jej snahu zistiť viac o svojom pôvode, no tiež na hľadanie spôsobu ako zastaviť stroje od toho, aby prevzali nadvládu na celom svete.
Vývojári uisťujú, že v hre bude naozaj presvedčivý príbeh. Netýka sa iba hlavnej linky, no prinesie aj ďalšie špeciality. „Príbeh poteší ľudí, ktorí sú na na dobrých príbehoch v hrách závislí. Na svoje si tiež prídu aj ľudia, ktorí radi zbierajú audio alebo textové logy a tiež tí, ktorí majú radi tradície, odhalenia a veľké príbehy v svojich hrách,“ hovorí vedúci scenárista John Gonzalez.
Autori hry strávili naozaj veľa času budovaním sveta, jeho tradícií a snahou povedať sci-fi príbeh so silným hlavným charakterom na čele. Apelujú na to, aby hráči nezabudli, že Aloy má aj svoje vlastné tajomstvá, medzi ktoré patrí napríklad to, že nevie nič o svojich rodičoch alebo to, prečo má vo svojom kmeni tak nízky status. Hľadá miesto kam by patrila, pretože chce zúfalo túži niekam patriť. Fascinujúce bude aj jej nadšenie pre technológie a schopnosť postaviť sa strojom.
Nepôjde o skutočné RPG
Veci sa v hre budú niekedy vyvíjať chaoticky rýchlo, pokiaľ ide o akciu, ktorej sme zatiaľ videli pomerne dosť. Nevideli sme však mnoho z RPG prvkov. Autori tvrdia, že systém z týchto prvkov bol základom pre mnohé aspekty celého projektu, no z tohto žánru chceli zaradiť najmä questy. „RPG je v našej hre skôr organického pôvodu. Počas vývoja sme spravili rozhodnutie, že budeme robiť akčné RPG, no napokon je to skôr hybridná kombinácia oboch týchto žánrov,“ hovorí režisér Mathijis de Jonge.
RPG prvky v Horzion: Zero Dawn nie sú mimoriadne zložité, no sú prítomné. Po celom svete sú rozptýlené rôzne questy, pričom môžete upgradovať Aloy rôznymi spôsobmi. Keď váš level postavy vrastie, získate body, ktoré môžete využiť na jej ďalší upgrade. Okrem toho budú dostupné aj úpravy zbraní alebo brnení. To môže zvýšiť útočnú silu alebo obranu voči niektorým útokom.
„Chceli sme sa vyvarovať komplikovanému inventáru a rôznym zložitým menu. Tiež sme nechceli ísť s RPG prvkami príliš hlboko. Chceli sme skôr zachovať určitú úroveň dostupnosti a zrozumiteľnosti pre rôznych hráčov. Tiež sme nechceli ísť príliš hlboko s hardcore štatistikami, takže sme sa ich rozhodli z hry vynechať a ďalej už v tomto smere neísť, pretože by to mohlo mnohých hráčov miasť,“ dodáva de Jonge.
Bude to príliš náročné
Demá s ktorými sme sa zatiaľ stretli neboli vôbec jednoduché. Vývojári však ubezpečujú, že vytvorili hru, ktorá je určená rôznym hráčom s tým, že ju budú môcť hrať na rôznych stupňoch obtiažnosti. Pokročilí no voliteľní bossovia sú tam pre hráčov, ktorí sa vyžívajú v najväčších výzvach a majú ich radi. No nič v hre by nemalo byť až také ťažké, aby hráči hádzali so svojimi ovládačmi a upadali do frustrácie. Hráči musia hľadať rôzne spôsoby ako zlepšiť schopnosti svojej postavy, pomocou rôznych questov, od ničenia nebezpečných zón až po pomoc kmeňom stať sa silnejšími.
Nič v hre vlastne nie je mimo dosahu. Ak máte radi stealth, môžete hrať týmto spôsobom. V prípade, že fandíte viac agresívnemu prístupu a akcii, môžete si tiež zvoliť túto možnosť. Navyše ak niekedy cítite, že vás situácia, ktorá nastala valcuje, môžete jednoducho ujsť a vrátiť sa neskôr s inou, lepšou stratégiou. Hra vám nebude stále len odovzdávať víťazstvo. Chce s vami experimentovať a nájsť niečo, čo na vás funguje najlepšie.
Hra bude rôznorodá
Vzhľadom na to, že sme doteraz videli niekoľko rôznych demo verzií je ľahké si myslieť, že sme videli všetko. No Horizon: Zero Dawn nie je ten prípad. Napríklad na PlayStation Pro evente vývojári prekvapili tým, že ukázali Aloy ako bojuje s gigantickým Tallneck strojom, ktorý sa snaží skrotiť. Guerilla tiež drží pod rúškom tajomstva množstvo strojov, ktoré sa budú dať v hre ovládnuť, no autori tvrdia, že sa časom počas priebehu hry tieto stroje budú meniť. Nehovoriac o veľkej ponuke zbraní, ktorá sa bude tiež počas priebehu hry rozširovať a hráči sa môžu tešiť napríklad na raketomet.
Okrem toho bolo hlavným cieľom autorov osloviť širokú škálu hráčov, ktorých nechajú hrať tak, ako sami chcú a dajú im možnosť prispôsobiť si Aloy k ich hernému štýlu. Počas jej inovácií budú mať k dispozícii 3 rôzne vrstvy: Forager, Prowler a Brave. Vloženie vašich skill points do vrstvy Forager bude mať za následok to, že dostanete lepšie materiály na crafting a zvýšenie doterajších schopností. Vrstva Prowler je zameraná na stealth a Brave zas na upgrade vašej hrubej sily s novými útokmi.
Počas upgradu týchto vrstiev získate prístup k novým zručnostiam, ktoré zmenia spôsob vášho boja podľa toho aký štýl boja vlastne preferujete. Od pravidelných vražedných útokov až po získavanie bonusov, pričom sa váš level zvyšuje. Nové stroje budú tiež vylepšené v rôznych oblastiach, čo vás núti prispôsobovať svoju stratégiu a odhaľovať slabiny.
Aloy nebude až taká osamotená
Aloy je vyhnancom pričom zistí, že iba ona má dostatočnú silu na to, aby odhalila mnohé tajomstvá vrátane toho, ako funguje záhadná technológia vo vraždiacich strojoch. Tu sa mnohým naskytla otázka, či to bude naša hrdinka robiť na vlastnú päsť alebo sa dočká aj pomoci. Vývojári hovoria, že budú k dispozícii postavy, ktoré Aloy v jej boji pomôžu. Bude mať silný vzťah s Rostom, ktorý sa o ňu staral pri jej narodení, takže by sme nemali byť prekvapení keby sa k nej počas bojov niekedy pripojil, prípadne keby bola jeho prítomnosť zapustená v celom príbehu.
Okrem toho bude Aloy stretávať počas svojho dobrodružstva rôznorodé postavy, ktoré sa budú vyskytovať ako vo vedľajších questoch tak v hlavnej príbehovej linke. Netreba však zabúdať, že Aloy hľadá odpovede na mnohé otázky vrátane miesta kam patrí. Autori hovoria, že v závislosti na vzťahoch s postavami a niektorých voľbách, ktoré Aloy urobí sa vplyv týchto rozhodnutí môže prejaviť v príbehu. To sa môže udiať buď skôr alebo neskôr.
Samotná hra vychádza 28 februára budúceho roku s tým, že sa do tej doby o nej určite dozvieme ešte množstvo informácií.
NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY TÝŽDŇA |
- Black Friday výpredaj na Alze už začal 99
- RECENZIA: S.T.A.L.K.E.R. 2: Heart of Chornobyl 322
- Half-Life 2 je k svojmu 20. výročiu zadarmo 84
- Aké hodnotenia dostal Stalker 2 v recenziách? 98
- Zľavy na PS5 konzoly a príslušenstvo boli spustené 81
- Chcete si zložiť herné PC s AMD Ryzen procesorom? 113
- Aký výkon má PS5 Pro oproti RTX 4070 v Alan Wake 2? 163
- Takto vyzerá prostredie Skyrimu na Unreal Engine 5 27
- Ako to bolo s Half-Life Episode 3? Prečo ju Valve nedokončilo? 63
- Stalker 2 predstavil niektoré z artefaktov 67 zobraziť viac článkov >
PS4
PC Vývoj: Sony / Guerrilla games Štýl: Akčná Adventúra / RPG Web: domovská stránka hry
| |||
+ SLEDOVAŤ HRU
SÚVISIACE ČLÁNKY:
|