Prečo by bez Medal of Honor nevznikli Call of Duty, nové Battlefield hry ani Titanfall? |
Prebehlík Vince Zampella spomína, ako naštvane odišiel od Electronic Arts k Activisionu a o pár rokov naštvane odišiel od Activisionu a vrátil sa k EA.
Dvaja titáni sveta first-person strieľačiek sa opäť púšťajú do boja o titul FPS roka aj o peňaženky nadšencov tohto žánra. Battlefield 1 je tu o pár dní, Call of Duty: Infinite Warfare sa vrhne do boja hneď na začiatku budúceho mesiaca. Ale ešte predtým sa o svoje miesto v herných mašinách prihlási Titanfall 2 vznikajúci pod vedením Vinca Zampellu. Tento chlapík už dohliadal na vznik hier z troch populárnych FPS sérií a pri príležitosti prezentácie hry Titanfall 2 v rozhovore pre IGN pripomenul, ako to všetko začalo a ako by bez toho, aby za sebou po Medal of Honor: Pacific Assault tresol dverami kancelárie Electronic Arts, iste nevzniklo žiadne Call of Duty.
Séria Medal of Honor vznikla bez Zampellu. V roku 1999 a v ére, keď sa FPS na konzolách veľmi nedarilo, vznikol prvý Medal of Honor v štúdiu DreamWorks Interactive, vydalo ho EA a jeho príbeh napísal sám Steven Spielberg. Prvé dva diely slávili na konzole PlayStation úspech a DreamWorks sa potom pustil do práce na pokračovaní pre novú PlayStation 2. EA sa ale rozhodlo využiť prázdne okno a silu značky a zarobiť aj na PC platforme. Zampellovo štúdio pomenované 2015 tak dostalo lukratívnu ponuku a stvorilo známy Medal of Honor: Allied Assault, ktorý PC hráči milovali takmer 3 roky, kým sa na ich platformu dostal ďalší diel tejto série.
FPS sú budúcnosť, povedalo si EA a rozhodlo sa pohltiť DreamWorks aj štúdio 2015, lenže Zampella nepotreboval, aby mu do jeho práce kecali kravaťáci z EA.
"Keď sme formovali Infinity Ward, spolupracovali sme s EA," spomína Zampella. "Mali sme dohodu na pokračovanie Medal of Honor. Allied Assault bol tak úspešný, že ho EA chcela dostať pod svoju strechu, takže sa nás pokúsili donútiť stať sa jeho súčasťou. My sme to nechceli a oni nás k tomu chceli dotlačiť. Zakotvili sme u Activisionu. A áno, v istom ohľade to bola reakcia na to, čo chceli urobiť."
A tak už v roku 2003 vznikla hra Call of Duty a s hrami Medal of Honor mala spoločný nielen žáner, ale aj zasadenie do 2. svetovej vojny a filmový štýl podávania príbehov a stála na počiatku celej série Call of Duty. Útekom od EA k Activisionu si ale Zampella nijak nepomohol, štúdio patrilo Activisionu a ten ho v roku 2010 vyhodil po viacerých nezhodách a so súdnou dohrou. Život ale išiel ďalej, Zampella a Jason West Activisionu ukradli polovicu zamestnancov Infinity Ward a založili Respawn Entertainment, kde vznikol Titanfall a práve končia prípravy na vydanie Titanfall 2. Obe znovu vydáva EA.
Zhodou okolností, tohtoročné Call of Duty je dielom práve dielom Infinity Ward a šéfovia i zamestnanci Respawnu sa s Titanfallom 2 postavia zoči voči svojim bývalým kolegom.
Ako do tohto príbehu zapadá séria Battlefield? Totiž vyššie spomenuté DreamWorks premenované na EA Los Angeles začalo v rodine štúdií EA upadať a spolu s ním aj značka Medal of Honor. O to viac dôvery a zdrojov dostalo od EA štúdio DICE tvoriace konkurenčnú sériu FPS hier, Battlefield, čo by sa asi nestalo, keby u seba malo úspešné hry od Zampellu a Infinity Ward.
NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY TÝŽDŇA |
- RECENZIA: Dragon Age: The Veilguard 225
- Black Friday výpredaj na Alze už začal 44
- RECENZIA: Call of Duty: Black Ops 6 101
- Za akú cenu poskladáte herné PC s novými Intel Ultra procesorom? 159
- Aké boli najpredávanejšie hry v USA za posledných zhruba 20 rokov? 89
- DOJMY: Indiana Jones and The Great Circle 42
- Novembrové hry 27
- Google dostalo v Rusku pokutu väčšiu ako celosvetové HDP 88
- GTA San Andreas má 20 rokov, technický riaditeľ spomína na pôvodné plány hry 101
- Očakávaný procesor Ryzen 7 9800X3D bol oficiálne predstavený 185 zobraziť viac článkov >